توضیحات واشنگتن‌پست در خصوص حمله اسرائیل به اصفهان

رسانه دولتی ایران در واکنش به این حمله سکوت کرد و گفت سامانه‌های پدافند هوایی ایران «سه پهپاد کوچک» را در استان اصفهان رهگیری کردند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد جمعه اعلام کرد هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران از جمله در اصفهان وارد نشده است . اصفهان محل بزرگترین مجتمع تحقیقات هسته ای ایران است . در این منطقه یک پایگاه نظامی نیز وجود دارد.

آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا که میزبان وزرای امور خارجه گروه هفت است، روز جمعه گفت: «در آخرین لحظه از سوی اسرائیل، ایالات متحده از این حمله مطلع شد». هیچ دخالتی از سوی ایالات متحده وجود نداشت. این فقط اطلاعاتی بود که ارائه شد.»

خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داد که رژیم صهیونیستی شبانه با موشک‌ها، پایگاه‌های پدافند هوایی در منطقه جنوبی این کشور را هدف قرار داده است. این سازمان جزئیاتی در مورد مکان ارائه نکرده و گفته است که این حمله خسارت‌هایی وارد کرده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت که پس از گفتگوهای تلفنی با ایران و اسرائیل، مسکو “به اسرائیلی ها اعلام کرد که ایران خواهان تشدید تنش نیست.”

بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه که تمایزی بین غیرنظامیان و جنگجویان قائل نیست، اما می‌گوید که اکثر کشته‌شدگان زن و کودک هستند، از زمان آغاز جنگ حداقل 33970 نفر در غزه کشته و 76770 نفر زخمی شده‌اند.

اسرائیل تخمین می زند که در حمله 7 اکتبر حماس حدود 1200 نفر از جمله بیش از 300 سرباز کشته شده اند و می گوید از آغاز عملیات نظامی حماس در غزه تاکنون 260 سرباز کشته شده اند.

 

 

منبع: واشنگتن پست

ترجمه: دنیای تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید