اگر جمهوری اسلامی نبود، ایران چگونه بود؟


ایران بدون جمهوری اسلامی یا پهلوی حاکم بود که در این صورت رضا پهلوی شاهنشاه شده بود.


با رضا پهلوی پیش‌بینی وضعیت‌ امروز کشور خیلی پیچیده نبود؛ در صورت حمله #صدام، چند استان کشور از ایران جدا شده بودند و با ظهور #داعش آن استانها و بقیه‌ی کشور درگیر بحران داعش می‌شدند و پس از کشتار بسیاری از مردم و دست‌درازی با جان و مال و ناموس مردم با دخالت #آمریکا و #ناتو و #اسراییل، داعش از کشور بیرون رانده می‌شد.

وسعت جغرافیایی ایران قطعا بسیار کمتر از امروز می بود و چندین دولت محلی حاکم بودند ؛ با این حال تقریبا در تمام نقاط کلیدی کشور آمریکایی‌ها و ناتو و اسراییل پادگان نظامی ایجاد کرده بودند و از امتیاز #کاپیتالاسیون برخوردار بودند.

ایران در صدر کشورهای اسلامی که از سالها قبل اسراییل را به رسمیت شناخته بود، در بازی‌های ورزشی از بازی با تیم فلسطین خودداری می کرد .

به رسمیت شناختن ازدواج #همجنس_گرایان، ممنوعیت پوشش اسلامی و آزادی هر نوع پوشش و ممنوعیت تدریس علوم دینی در مدارس و دانشگاه‌ها در راستای سیاست‌های جهانی‌سازی از جمله اقدامات اصلاحی پهلوی در سالهای اخیر می‌بود.

با این همه ماندگاری نظام پهلوی با توجه به روحیه شاهزاده‌ی بی‌عرضه‌ای چون رضا پهلوی غیر منطقی است؛ ایران امروز بدون جمهوری اسلامی، ایرانی به مراتب بدتر از #افغانستان می‌بود؛ مذاهب و اقوام و فرقه‌های مختلف ، ایران را به حداقل هشت کشور تقسیم کرده بودند و هر چند ماه یکبار پس از جنگ های خانمان سوز، یکی از گروه‌ها حاکمیت را در دست می‌گرفت.

برای چنین ایرانی نه استقلال سیاسی و نه قدرت علمی و نه توان نظامی و نه خودکفایی اقتصادی؛ خیالاتی بیش نیست.

برای آن ایران، تصور سلوهای بنیادی، بیمارستانهای پیشرفته، واکسن سازی، صنعت موشک و انرژی هسته‌ای، خودکفایی در صنعت نفت و بسیاری از صنایع ریز و درشت؛ یک شوخی بیش نبود و ذره‌ای امنیت کمترین آرزوی ایرانیان می‌بود.

و همه‌ی این‌ها به لطف حضرت حق و اراده مردم و نعمت ولایت فقیه تعبیر نشده است و امروز به عنوان یک ابرقدرت در دریای متلاطم جهان، کشتی ثبات است.

دیدگاهتان را بنویسید