از توهم اجتهاد تا نگرانی برای تجارت خانه عطاری

استاد حوزه با بیان اینکه سردمداران تجمع کنندگان علیه واکسن صاحب منفعت در تجارت طب سنتی هستند، گفت: این جریان از ابتدائیات فقه و اصول آگاهی چندانی ندارند.

حجت الاسلام حسن غفاری، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ، با انتقاد از تجمعات مخالفان تزریق واکسن کرونا در شهر قم و مطالبی که در این زمینه در فضای مجازی انتشار می دهند، گفت: ادبیات و مطالب این گروه همانند ادبیات ابوموسی اشعری در خلع ولی زمان است.

حجت الاسلام غفاری فر بیان کرد: از مجموعه مطالب و مثال هایی که در عدم تبعیت از الگوگیری از ولایت فقیه آورده اند، بدین نتیجه خواهیم رسید آنها از ولی فقیه و حتی از امام معصوم نیز عبور کرده اند و حتی سیره علمی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را نیز حجت نمی دانند و همچنین طبق اندیشه آنها زمانی که ولی فقیه بیانیه ای صادر کند، لازم الاجرا خواهد بود، اما فعل، قول و ایماء و اشاره او حجت نخواهد بود.

وی با بیان اینکه این افراد نام خود را استاد حوزه گذاشتند، اما از مطالب ابتدایی فقه نیز آگاهی ندارند، گفت: حجیت فعل، قول و تقریر معصومان از مسلمات دین و حجت شرعی است، از این رو انکار تقریر و فعل معصوم این گروه نشان می دهد که آنها فقه جدیدی را تأسیس کردند که ضد فقه اصیل شیعه است.

حجت الاسلام غفاری فر با بیان اینکه فعل رهبر معظم انقلاب در واکسن زدن همراه بیان و رهنمود بوده، تصریح کرد: رهبر معظم در زمان دولت قبل بر امر واردات واکسن به جز چند کشور تأکید داشتند تا اینکه ترزیق واکسن عمومی افزایش یابد و همچنین زمانی که ایشان واکسن کرونا را ترزیق کردند، در همان جلسه مسؤولان را تشویق به تولید واکسن داخلی کردند و همچنین بر امر واردات واکسن تصریح داشتند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) ابراز داشت: رهبر معظم در دیدار دولت سیزدهم بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک تاکید کرده و این موضوع را وظیفه همگانی دانستند و همچنین به اعضای دولت افزایش واکسیناسیون عمومی را توصیه کردند، از این رو اگر اعضای دولت بخواهند رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را گوش فرادهند، باید واردات واکسن و ترزیق واکسن همگانی را افزایش دهند.

حجت الاسلام غفاری فر اظهار کرد: به خود اجتهادی کودکانی که خود را به عنوان استاد حوزه معرفی کردند، توصیه می کنم پای درس و بحث طلبگی برگردند و نگران تجارت خانه عطاری خود نباشند.

وی با بیان اینکه افرادی که در تجمع ضد واکسن در قم ساماندهی کردند ذی نفع در فروش داروهای گیاهی هستند، گفت: این افراد نخواهند توانست دلسوز برای مردم کشور باشند، زیرا صاحب منفعت در تجارت طب سنتی هستند.

حجت الاسلام غفاری فر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نه در طب سنتی و طب نوین منفعتی ندارد، ابراز داشت: چرا این گروه با رهنمودها و سیره رهبر معظم انقلاب در امر واکسن مخالف می کنند؟ مگر این جریان همان افرادی نیستند که در دولت روحانی به عنوان اجرای منویات رهبری تجمع داشتند، توهین به مسؤولان نظام داشتند، چرا اکنون به مخالفت با رهنمودهای رهبری اقدام می کنند؟

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) افزود: برخی سردمداران تجمع قم، مبلغ یک میلیارد تومان از فردی که ادعای طب سنتی در ایران دارد، برای ترویج طبیب و طب سنتی گرفته و همچنین یکی از جریان های طب سنتی که پشت قضیه تجمعات واکسن ستیزی بوده در مهرماه امسال بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان گردش مالی داشته است.

حجت الاسلام غفاری فر تصریح کرد: این افراد زمانی که با علما می خواهند سخن بگویند اعلام می کنند که با واکسن اجباری مخالف هستیم، اما در تجمعات شعار می دهند هیچ فردی واکسن نزند.

وی با اشاره به حضور بانوان شرکت کننده در تجمع که از تهران به قم آمده بودند، افزود: پشت صحنه تجمع کنندگان، طلبه لرستانی بوده که با جریان احمدی نژاد ارتباط دارد و همچنین طلبه یزدی بوده که سینه چاک بقایی و مشایی بوده و فردی که در میان مردم شعار می داد، دارای منفعت از طب سنتی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) ابراز داشت: این جریان انقلابی نما از ابتدائیات فقه و اصول آگاهی چندانی ندارند و قائل به حکم حکومتی ولی فقیه نیستند، حتی فعل معصوم که مسلمات فقه شیعه بوده را انکار می کند و همچنین آنها دارای منفعت اقتصادی در جریان واکسن ستیزی هستند.

خبرنگار: حسن شیخی

دیدگاهتان را بنویسید