بی عملی جامعه جهانی در قبال روایت شوکه‌کننده از تجاوز به زنان غزه

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه تاکنون علیرغم آلام و دردها، مقاومت مردم غزه در برابر صهیونیست‌ها خوب بوده است، گفت: این مقاومت باعث شده که صهیونیست‌ها به اهداف کلانی که در ارتباط با این جنگ تعیین کرده بودند دست پیدا نکنند.

خبرنگار الجزیره از تجاوز صهیونیست‌ها به زنان فلسطینی روایت شوکه‌کننده‌ای را منتشر کرد.

این رسانه به نقل از افراد داخل بیمارستان شفا گزارش داد ‏نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در غزه وارد بیمارستان شفا شده و پس از تجاوز دسته جمعی به زنان پناهنده حاضر در بیمارستان آن‌ها را به قتل رساندند.

این اقدامات جنایتکارانه واکنشی از سوی جامعه جهانی یا نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد یا سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی نداشته است.

کارشناس مسائل غرب آسیا  در گفت‌وگو در ارتباط با اخبار منتشر شده در رابطه با جنایت صهیونیست‌ها در غزه از جمله تجاوز به زنان فلسطینی گفت: براساس نگاه نژادپرستانه‌ای که صهیونیست‌ها دارند آن ها خود را فرزندان برگزیده خدا می‌دانند و برای دیگر اقوام و مذاهب احترامی قائل نیستند.

او همچنین با اشاره به اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در آغاز عملیات حمله زمینی به غزه گفت: وقتی که از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پرسیدند که چرا مردم عادی را می کشید او در پاسخ گفت از کودک تا بزرگ از پیر تا جوان هیچ کس در غزه بی گناه نیست و همه حیوانات انسان نما هستند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه صهیونیست‌ها از نگاه ایدئولوژیک، مذهبی  و اخلاقی انجام این جنایت‌ها را برای خود مباح می‌دانند، افزود: در همین چارچوب شاهد اقدامات فجیعی از سوی آن‌ها از جمله تجاوز به زنان فلسطینی و سر بریدن اسرای فلسطینی هستیم. چنانکه طبق برخی از گزارش ها برخی زنان فلسطینی بر اثر این تجاوزها باردار شده‌اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه شاهد بی عملی جامعه جهانی از جمله سازمان ملل، شورای امنیت، یونیسف، یونسکو، دادگاه لاهه، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در برابر این جنایت‌ها هستیم، ادامه داد: تنها راه پیش روی مردم فلسطین، مقاومت است و آن‌ها علیرغم آلام، دردهایی که متحمل شدند تاکنون مقاومت خوبی در برابر صهیونیست ها داشته اند چنانکه این موضوع مانع شده تا صهیونیست‌ها به اهداف کلان خود از جمله آزادی اسرای صهیونیستی، خلع سلاح مقاومت فلسطین، تسلط کامل بر غزه و اخراج فلسطینی ها نائل شوند.

او همچنین با بیان اینکه در مدت اخیر شاهد افزایش تظاهرات در داخل اراضی اشغالی علیه دولت نتانیاهو هستیم و نارضایتی‌ها در این منطقه به اوج خود رسیده است در حالی که پیش از این صهیونیست‌ها اصرار داشتند که بگویند اسرائیل مهد دموکراسی در خاورمیانه است، گفت: در همین راستا شاهد افزایش درگیری‌ها بین خود مقامات رژیم صهیونیستی نیز هستیم.

وی با بیان اینکه افکار عمومی جهان در راستای حمایت از مردم فلسطین و توقف جنگ است، گفت: در همین راستا شاهد برگزاری تظاهرات در کشورهای مختلف حتی کشورهای غربی از جمله آمریکا در چارچوب حمایت از مردم فلسطین هستیم و این موضوع خوشایند مقامات غربی نیست.

او تصریح کرد: نوع عملکرد دولت بایدن در ارتباط با موضوع فلسطین و حمایت از رژیم صهیونیستی باعث شده که وضعیت دموکرات ها در این کشور با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ متزلزل شود و آن ها از وضعیت خوبی در برابر جمهوری‌خواهان برخوردار نباشند.

 

 

سیدهادی سیدافقهی

دیدگاهتان را بنویسید