حمله به رفح؛ پاکسازی قومیتی با گسترده‌ترین نسل‌کشی

«رفح»، از سمت فلسطین، جنوبی‌ترین بخش غزه و گذرگاهی به سمت سینای مصر است و از طرف مصر، شمالی‌ترین نقطه استان سینای شمالی. رفح فلسطینی 64 کیلومتر مربع (25 مایل مربع) وسعت دارد و در حال حاضر حدود 1.4 میلیون فلسطینی برای درامان ماندن از بمباران بی‌امان غزه از سوی رژیم صهیونیستی به این منطقه رانده شده‌اند. با این اوصاف طرح «بنیامین نتانیاهو» برای حمله زمینی به رفح، جز در چارچوب «نسل‌کشی گسترده» قابل درک نیست.

 «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا گفت که عملیات زمینی ارتش این رژیم در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه احتمالاً ظرف دو هفته آینده آغاز می‌شود. شبکه «کان» نیز گزارش داده که به‌واسطه درخواست مصر و آمریکا، عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در رفح پس از «تخلیه گسترده» ساکنان از شهر و پس از توافق تل‌آویو و قاهره درباره فعالیت ارتش این رژیم در مناطق مرزی بین غزه و مصر معروف به «محور صلاح‌الدین» آغاز می‌شود.

شرایط اسفناک فلسطینی‌ها در رفح

«الجزیره» به‌تازگی در گزارشی خبر داد بر اساس تصاویر ماهواره‌ای در هر کیلومتر از خاک رفح، حدود 22هزار نفر زندگی می‌کنند؛ این در حالی است که پیش از حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، در این منطقه 64کیلومتری 275هزار نفر زندگی می‌کردند. عددی که نشان می‌دهد «رفح» پیش از حمله رژیم اسرائیل نیز یکی از پرجمعیت‌ترین نقاط جهان بود و حال بعد از جنگ پنج‌ماه، بیش از نیمی از کل جمعیت غزه در این نقطه جمع شده‌اند. جمعیتی که هیچ سرپناهی ندارند و در بهترین حالت، زیر چادرهایی زندگی می‌کنند که با هر بارش باران، پر از آب و غیرقابل سکونت می‌شود. هیچ امکانات بهداشتی‌ای وجود ندارد و علاوه بر بمباران هر روزه رژیم صهیونیستی، خطر شیوع بیماری‌های همه‌گیر و عفونی ازجمله هپاتیتA بازماندگان را تهدید می‌کند.

جمعیت آواره برای در امان‌ماندن به مقر آنروا رفتند تا شاید کمکی دریافت کنند، اما بر اساس گزارش‌ها 150 نفر از کارکنان آنروا، تنها مرجع کمک‌رسانی به مردم غزه نیز کشته شده‌اند و کشورهایی که حامی مالی آنروا بودند نیز کمک‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند. با این اوصاف، حمله زمینی رژیم صهیونیستی به این منطقه، جز بزرگ‌ترین نسل‌کشی فلسطینی‌ها معنا و مفهومی ندارد و بخشی از سناریوی نتانیاهو برای ماندن در قدرت است.

نخست رژیم صهیونیستی کشتار در غزه را با هدف «نابودی مقاومت»، «بیرون‌راندن حداقل نیمی از جمعت غزه به خارج از این باریکه»، «اشغال دوباره غزه» و «آزادسازی اسرای دست مقاومت» آغاز کرد، اما پس از گذشت چهار ماه از جنگ تنها دستاوردش قتل‌عام ده‌ها هزار نفر، آواره‌کردن دو سوم جمعیت 2 میلیون و 300 هزار نفری غزه، نابودی خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها بود و عملا هدف‌های اعلامی‌اش با شکست مواجه شده است.

با توجه به وضعیت داخلی سرزمین‌های اشغالی، نتایج جنگ و موج گسترده انزجار جهانی از رژیم صهیونیستی، پایان جنگ یعنی نابودی نتانیاهو؛ لذا وی همچنان گزینه جنگ و کشتار را تنها راهکار بقای خود می‌داند. وضعیت بحرانی نتانیاهو زمانی آشکارتر می‌شود که مؤسسه اعتبارسنجی مودیز برای نخستین‌بار از زمان پیوستن رژیم صهیونیستی به طرح درجه‌بندی این موسسه در سال ۱۹۹۵ رتبه اعتباری این رژیم را به A۲ کاهش داده است.

رژیم صهیونیستی تا ۲۳ فوریه (چهار اسفند) مهلت دارد تا درباره آنچه که مطابق با ۶ دستور صادر شده از سوی دادگاه لاهه برای جلوگیری از «نسل‌کشی» انجام داده، به دادگاه بین‌المللی دادگستری گزارش دهد؛ با این حال در آستانه طراحی برای گسترده‌ترین نسل‌کشی است.  چه حمله زمینی همراه با گسترش حملات هوایی در رفح، دو گزینه بیشتر مقابل ساکنان غزه نمی‌گذارد؛ یا بمانند و کشته شوند یا عملا در چارچوب سناریوی قدیمی رژیم صهیونیستی یعنی پاکسازی قومیتی برای همیشه غزه را ترک کرده و در صحرای سینا اسکان داده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید