بیشتر امریکایی ها مشکل جنایت آمریکا را جدی می دانند!

خلاصه تحلیل:

  1. گالوپ این گزارش را به افکارسنجی مردم ایالات متحده درباره آمار جرم و جنایت در ایالت‌ها و به طور کلی در سراسر آمریکا اختصاص داده‌است.
  2. بر اساس این افکار سنجی 63درصد از آمریکایی‌ها مشکلات جرم و جنایت در این کشور را بسیار جدی توصیف کرده‌اند.
  3. بر اساس این افکارسنجی، آمریکایی ها همیشه، با اختلاف زیادی، وضعیت جرم و جنایت در ایالات متحده را بدتر از وضعیت جرم در منطقه محلی خود می دانستند. بیش از سه چهارم آمریکایی‌ها، معتقدند که جرم و جنایت در ایالات متحده بیشتر از یک سال پیش است، و 55 درصد، همین را در مورد جرم و جنایت در منطقه خود می گویند.
  4. طبق آمارهای گالوپ، جمهوری خواهان به مراتب بیشتر از دموکرات ها و مستقل ها مشکل جنایت ایالات متحده را بسیار جدی ارزیابی می‌کنند و می گویند که جرم و جنایت چه در سطح محلی و چه در سطح ملی در حال افزایش است.
  5. بر اساس این گزارش، نرح قربانیان هم بالارفته و درحال حاضر به 28 درصد رسیده‌است، درحالی که این رقم درسال 2021، 23درصد بوده‌است. همچنین خرابکاری و خشونت بیشترین افزایش را داشته است و از 12 درصد به 16 درصد از خانواده های آمریکایی قربانی این جرم شده اند.
  6. این گزارش افکارسنجی در نتیجه‌گیری خود اعلام می‌کند که اساسا مسئله جرم و جنایت، اصلی ترین مشکل آمریکایی‌ها به حساب نمی‌آید زیرا تنها 3 درصد آن را مهم‌ترین مشکل پیش روی کشور می‌دانند که کم اهمیت تر از سایر مسائل از جمله دولت (19 درصد)، اقتصاد (14)   تورم (14 درصد) و مهاجرت (13 درصد)است.

 

گالوپ؛63درصد از آمریکایی‌ها مشکل جنایت در ایالات‌متحده را بسیار جدی توصیف می‌کنند. بالاترین میزانی که  نظرسنجی گالوپ  در سال 2021ثبت کرده‌است؛ 54 درصد بوده‌است.

در همین حال، کم‌تراز ۱۷ درصد می‌گویند که مشکل جنایت در منطقه محلی آن‌ها  بسیار جدی است، اما این مشکل از سال ۲۰۲۱ به بالاترین میزان خود رسیده‌است.

علاوه بر ۱۷ درصد که مشکل جنایت محلی را به شدت یا بسیار جدی توصیف می‌کنند، ۳۶ درصد می‌گویند که این مساله نسبتأ جدی است، ۳۱ درصد نه خیلی جدی و ۱۶ درصد هم معتقدند اصلا جدی نیست.

بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی سالانه جرم و جنایت گالوپ که از ۲ تا ۲۳ اکتبر انجام شده، نشان می‌دهد که  آمریکایی ها همیشه، با اختلاف زیادی، وضعیت جرم و جنایت در ایالات متحده را بدتر از وضعیت جرم در منطقه محلی خود می دانستند.

درک عمومی از مشکلات جرم و جنایت ملی و محلی از سال 2020 به بعد بدتر شده است، قبلا، 51٪ فکر می‌کردند مشکل جرم ایالات متحده  بسیار جدی است، و 10٪ می‌گفتند  مشکل جرم محلی جدی تر است.

بیش از سه چهارم آمریکایی‌ها، معتقدند که جرم و جنایت در ایالات متحده بیشتر از یک سال پیش است، و 55 درصد، همین را در مورد جرم و جنایت در منطقه خود می گویند.

هر دو رقم مشابه با آنچه گالوپ در سال گذشته نظرسنجی کرده است و در میان بدبینانه ترین قرائت‌ها در نظرسنجی مربوطه قرار می‌گیرد. گالوپ از آمریکایی‌ها در مورد جهت گیری جنایات محلی از سال 1972 و جنایت ملی از سال 1989 سؤال کرده است. بالاترین میزان درک از افزایش جرایم محلی، درسال گذشته، 56 درصد ثبت شده‌است، در حالی که بالاترین رکورد جرایم کشوری در سال 1992، 89 درصد است. رتبه‌بندی افزایش جرایم محلی تقریباً به اندازه رتبه‌بندی فعلی در سال‌های 1981 (54%) و 1992 (54%) بود.

تفاوت های زیرگروهی در درک جرم

ساکنان شهرها (24%) نسبت به ساکنان حومه شهرها (15%) یا مناطق روستایی (12%) تمایل بیشتری دارند تا مشکل جرم و جنایت در منطقه خود را  بسیار جدی توصیف کنند. اما هیچ تفاوت معناداری بین منطقه و کشور وجود ندارد.

نسبت های مشابهی از ساکنان شهر، حومه و روستا می‌گویند که نسبت به یک سال گذشته در منطقه آن‌ها جرم و جنایت بیشتر شده است. با این حال، کسانی که در غرب زندگی می کنند بیشتر از ساکنان سایر نقاط کشور احتمال افزایش جرایم محلی را گزارش می کنند.

جمهوری خواهان به مراتب بیشتر از دموکرات ها و مستقل ها مشکل جنایت ایالات متحده را بسیار جدی ارزیابی می‌کنند و می گویند که جرم و جنایت چه در سطح محلی و چه در سطح ملی در حال افزایش است.

نرخ قربانیان جنایت نیز در حال افزایش است. در مجموع، 28 درصد می‌گویند که خود یا یکی از اعضای خانواده‌شان در سال گذشته قربانی یکی از هفت جنایت مختلف از جمله خرابکاری، سرقت خودرو، دزدی،سرقت، سرقت مسلحانه، تجاوز جنسی و ضرب‌و شتم شده‌اند. آخرین باری که در سال 2021 این سوال پرسیده شده‌بود، این رقم 23 درصد بوده‌است.

بالاترین نرخ قربانی شدن  که به سال 2000 برمی گردد، در سال 2016 بیست و نه درصد بود درحالی که در سال‌های پیش این درصد نزدیک به 25 درصد بوده است. هفده درصد از بزرگسالان ایالات متحده می گویند که آن‌ها شخصا قربانی یک جنایت شده اند، در حالی که این رقم در سال 202۱، 14 درصد . در سال 2014، 19درصد بوده‌است.

شش درصد، گزارش می‌دهند که آن‌ها یا یکی از اعضای خانواده‌شان قربانی یک جنایت خشونت‌آمیز شده‌اند مانند،حمله، تجاوز جنسی یا سرقت مسلحانه شده‌اند.

این رقم در سه نظرسنجی قبلی در سال‌های 2019، 2020 و 2021، 5 درصد بوده‌است.

3درصد از بزرگسالان، بدون تغییر نسبت به سه نظرسنجی گذشته، شخصا قربانی جنایات خشونت آمیزشده اند. وحشیگری و ​​سرقت اموال، رایج ترین انواع جرایم ارتکابی علیه خانواده ها (هر کدام 16 درصد) و افراد (هر کدام 9 درصد) هستند. شش درصد از بزرگسالان آمریکا می‌گویند که؛ خانه یا آپارتمان آن‌ها در سال گذشته مورد حمله و سرقت قرارگرفته در حالی که سایر جرائم علیه کم‌تر از ۵ درصد از خانواده‌های آمریکایی و ۱درصد  از آمریکایی‌ها انجام شده‌است.

در مقایسه با نظر سنجی قبلی در سال۲۰۲۱  خرابکاری و خشونت بیشترین افزایش را داشته است و از 12 درصد به 16 درصد از خانواده های آمریکایی قربانی این جرم شده اند.  سرقت اموال، دزدی و تجاوز جنسی از نظر آماری بدون تغییر بوده است، اما یک یا دو درصد افزایش یافته است. بر اساس این نظرسنجی، از هر سه جنایت، یک مورد، یعنی 36 درصد گزارش نشده است، که اساساً با میانگین روند 35 درصدی از سال 2000 مطابقت دارد.

سخن پایانی

تغییرات اخیر در نحوه نظرسنجی جرم توسط FBI، ارزیابی روندهای دنیای واقعی را دشوار کرده است. و بررسی ملی قربانیان جنایت آمار اداره دادگستری، همیشه با داده های FBI مطابقت ندارد. در همین حال، نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد که بر اساس گزارش‌های آمریکایی‌ها از تجربیات خود در سال گذشته، از سال 2020  جرم و جنایت افزایش یافته است.

علاوه بر این، شاید در واکنش به افزایش شدید قتل در سطح ملی و همچنین اخبار مربوط به سرقت خودرو و دزدی از مغازه، اکثر آمریکایی‌ها بر این باورند که جنایات هم در منطقه محلی خود و هم در ایالات متحده در سال گذشته در حال افزایش است. و 63 درصد از بزرگسالان ایالات متحده اکنون می گویند که وضعیت جرم و جنایت در ایالات متحده  بسیار خطرناک است.

با این حال، به نظر نمی‌رسد که جرم و جنایت برای آمریکایی‌ها دغدغه اصلی باشد، زیرا تنها 3 درصد آن را مهم‌ترین مشکل پیش روی کشور می‌دانند که کم اهمیت تر از سایر مسائل از جمله دولت (19 درصد)، اقتصاد (14)   تورم (14 درصد) و مهاجرت (13 درصد)است. در سال 1994، به طور متوسط ​​42 درصد از آمریکایی ها در چهار نظرسنجی جداگانه، جرم و جنایت را به عنوان مهم ترین مشکل پیش روی ایالات متحده نام بردند، که آن را به عنوان اصلی ترین مشکل کلی در آن سال تبدیل کرد و منجر به تصویب قوانین ضد جرم و جنایت در کنگره شد. جرم و جنایت در سال‌های بعدی همچنان یک موضوع برجسته باقی ماند و کمتر از 10 درصد آن  بین سال‌های 1995 و اواسط سال 2000 ذکر کردند.

https://news.gallup.com/poll/544442/americans-crime-problem-serious.aspx

منبع: گالوپ

ترجمه و تخلیص: دنیای تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید