امتیاز بایدن میان دمکرات‌ها افت کرد؛ تایید کلی 37 درصد!

دنیای تحلیل: گالوپ در تحلیل و نظرسنجی اخیر خود درباره میزان محبوبیت ریئس جمهور بایدن، در میان احزاب و مشخصا حزبی که خود بایدن به آن تعلق دارد، به موارد جالب توجهی می‌پردازد. در این نظرسنجی که نشان می‌دهد، محبوبیت بایدن بین دمکرات‌ها 11 درصد کاهش پیدا کرده‌است، گالوپ حمایت بیش از اندازه بایدن از اسرائیل را یکی از متغییر‌های اصلی این کاهش محبوبت می‌داند همچنین این میزان همدردی دمکرات‌ها با فلسطینی‌ها را بی‌سابقه ارزیابی می‌کند. تحلیل و آمارهایی که گالوپ دراین گزارش مطرح کرده، می‌تواند تصویر دقیقی از وضعیت محبوبت بایدن میان احزاب آمریکا و همچنین وضعیت دیدگاه آمریکایی‌ها درباره حوادث اخیر منطقه غرب آسیا ارائه دهد.

 

خلاصه

امتیاز دموکرات ها 11 امتیاز کاهش یافت و به 75 درصد رسید که پایین ترین میزان در دوره ریاست جمهوری بایدن بوده‌است.

امتیاز تایید کلی 37 درصد است، که نسبت به ماه سپتامبر 41 درصد کاهش یافته است. همچنین میانگین محبوبیت بایدن در سه ماهه یازدهم 40.0 درصد است که مشابه ترامپ است.

واشنگتن، دی سی؛ رتبه محبوبیت شغلی جو بایدن، در میان دموکرات ها در ماه گذشته 11 درصد کاهش یافته و به 75 درصد رسیده است، و این بدترین خوانش دوره ریاست جمهوری وی از سوی حزب او می‌باشد. این افت باعث شده است که محبوبیت کلی او چهار امتیاز پایین بیاید و به 37 درصد برسد که با پایین ترین سطح شخصی او مطابقت دارد.در عین حال، میزان رضایت بایدن در میان مستقل‌ها چهار امتیاز کاهش یافته و به 35 درصد رسیده است، در حالی که رتبه جمهوری‌خواهان بدون تغییر باقی مانده است و تنها 5 درصد است.

 

محبوبیت بایدن پس از 49 تا 57 درصد در هشت ماه اول ریاست جمهوری اش، در دو سال گذشته در پایین ترین سطح، یعنی 40 درصد قرار داشته است. با احتساب آخرین رتبه شغلی 37 درصدی و یک ضریب مشابه در آوریل ، میزان رضایت بایدن در 33 خوانشی که گالوپ از زمان روی کار آمدنش انجام داده است، چهار بار به زیر 40 درصد رسیده است.

 

 

آخرین کاهش رتبه شغلی بایدن، از نظرسنجی گالوپ از 2 تا 23 اکتبر، در پی حمله غافلگیرانه 7 اکتبر به اسرائیل توسط شبه نظامیان حماس که منجر به کشته شدن حداقل 1400 و بیش از 200 آدم ربایی شد، رخ داد. حمله حماس منجر به تسریع حمله متقابل اسرائیل شد که تا کنون منجر به کشته شدن 5000 نفر در غزه شده است و در عین حال باعث ایجاد یک بحران انسانی نیز شده است.

بلافاصله پس از حمله، بایدن متعهد شد که ایالات متحده از اسرائیل حمایت کند و متعاقباً در 18 اکتبر از این کشور دیدن کرد تا این پیام را تکرار کند. اما بایدن با انتقاد برخی از اعضای حزب خود به دلیل همسویی بیش از حد با اسرائیل و کم کاری برای فلسطینی ها مواجه شده است. برخی از قانونگذاران برجسته دموکرات و معترضان در سراسر ایالات متحده از بایدن خواسته اند تا برای کمک به میلیون ها فلسطینی که به کمک های بشردوستانه نیاز دارند، در حالی که اسرائیل تلاش می کند حماس را ریشه کن کند، اقدامات بیشتری انجام دهد.

در اوایل سال جاری، گالوپ دریافت که برای اولین بار در ایالات متحده، همدردی دموکرات ها برای فلسطینی ها از اسرائیلی ها پیشی گرفت . اگرچه این نظرسنجی به گونه‌ای طراحی نشده است که تخمین‌های آماری قابل اعتمادی را برای زیرمجموعه‌ای از دوره سه هفته‌ای رای‌گیری ارائه دهد، نتایج روزانه قویاً نشان می‌دهد که حمایت دموکرات‌ها از بایدن پس از حملات 7 اکتبر توسط حماس و وعده بایدن به شدت کاهش یافته‌است. حمایت کامل از اسرائیل در همان روز محبوبیت 75 درصدی فعلی بایدن در میان دموکرات‌ها را بسیار کاهش داده‌است.

 

در همین حال، محبوبیت بایدن از سوی جمهوری‌خواهان بیش از دو سال است که به طور مداوم پایین و تک رقمی بوده است، در حالی که رتبه او از سوی مستقل‌ها از ژوئیه 2021 متغیرتر اما به طور کلی ضعیف بوده است.

رتبه فعلی دموکرات ها از بایدن چهار امتیاز کمتر از پایین ترین رتبه جمهوری خواهان از دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری وی است.

میانگین رتبه شغلی بایدن در سه ماهه یازدهم 40.0 درصد است. میزان محبوبیت شغلی بایدن در سه ماهه یازدهم ریاست جمهوری او – از 20 ژوئیه تا 19 اکتبر – به طور متوسط ​​40.0 درصد بود، درست کمتر از 40.7 درصد در سه ماهه گذشته. آخرین میانگین سه ماهه او در دوره ریاست جمهوری اش در پایین ترین سطح قرار دارد، اما کمی بالاتر از پایین ترین رتبه او است که در سه ماهه نهم او در اوایل سال جاری (20 ژانویه تا 19 آوریل) 39.7 درصد بود.

میانگین محبوبیت سه ماهه بایدن از زمان سه ماهه سوم ریاست جمهوری او که 44.7 درصد بود، از 42.0 درصد بالاتر نرفت. میانگین امتیاز او در دو سه ماهه اول ریاست جمهوری اش 56.0 درصد و 53.3 درصد بوده است.

 

میانگین رتبه قبولی بایدن در سه ماهه یازدهم بدتر از رتبه مشابه برای همه به جز یکی از 11 رئیس جمهور ایالات متحده پس از جنگ جهانی دوم است که برای اولین دوره خود انتخاب شدند. میانگین رتبه سه ماهه یازدهم جیمی کارتر 31.4% در سال 1979 در طی یک بحران انرژی سراسری و قیمت بالای گاز ثبت شد.

پنج رئيس جمهور در سه ماهه 11 ميانگين محبوبيت در سطح اكثريت را ثبت كردند كه از 50.5% تا 72.7% متغير بود: دوايت آيزنهاور، جان كندي، ريچارد نيكسون، جورج اچ دبليو بوش و جورج دبليو بوش. چهار رئیس جمهور دیگر به طور میانگین 40.7 درصد (ترامپ)، 41.0 درصد (باراک اوباما)، 44.4 درصد (رونالد ریگان) و 46.4 درصد (بیل کلینتون) بودند.

 

حرف اخر

به نظر می رسد حمایت فوری و قاطع بایدن از اسرائیل پس از حملات 7 اکتبر توسط حماس، برخی از اعضای حزب او را خنثی کرد و در نتیجه بدترین ارزیابی دموکرات ها از رئیس جمهور از زمان روی کار آمدن وی را به همراه داشت. محبوبیت کلی بایدن نیز با پایین ترین سطح شخصی او مطابقت دارد. درگیری اسرائیل و فلسطین در زمانی رخ می دهد که آمریکایی ها نسبت به اقتصاد بدبین هستند، دولت بایدن در حال مبارزه با تعداد فزاینده مهاجرانی است که قصد ورود به کشور را دارند و بحث در مورد میزان کمک به اوکراین در جنگ روسیه و اوکراین هنوز ادامه دارد.

از آنجایی که وقایع خاورمیانه ادامه می‌یابد و بحران انسانی در غزه [روز به روز] بدتر می‌شود، راهنمایی‌های بایدن در مورد اسرائیل می‌تواند نه تنها بر نتیجه جنگ، بلکه بر دیدگاه او در داخل نیز تأثیر بگذارد.

https://news.gallup.com/poll/513305/democrats-ratings-biden-slip-overall-approval.aspx

 

منبع: گالوپ

ترجمه: دنیای تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید