ردپای دروغین دمکراتیک بودن یا سیاست پنهان کاری؟

مسئله توقیف سایت خبری انتخاب اگرچه موضوعی خلاف خواست ما به عنوان یک رسانه می باشد و به هیچ وجه از آن استقبال نمی کنیم اما با این حال این توقیف یک نکته مهم دارد و آن این است که دلیل این همه هیاهو و داد و بیداد افراد و چهره های سیاسی با گرایش خاص از این اتفاق چیست؟

 مسئله توقیف سایت خبری انتخاب اگرچه موضوعی خلاف خواست ما به عنوان یک رسانه می باشد و به هیچ وجه از آن استقبال نمی کنیم اما با این حال این توقیف یک نکته مهم دارد و آن این است که دلیل این همه هیاهو و داد و بیداد افراد و چهره های سیاسی با گرایش خاص از این اتفاق چیست؟ چرا تا پیش از این در حمایت از رسانه های توقیفی سینه چاک نمی کردند؟ چه تفاوتی در توقیف می بینند که پیش تر سکوت می کردند و سخن به زبان نمی آورند اما امروز ردای دمکراتیک بودن بر تن کرده و ادعای حمایت از رسانه ها را دارند؟
واقعیت امر این است که در پشت پرده این حمایت ها از سایت انتخاب مطمئناً دلایلی ویژه و خاص پنهان است. بطوریکه وقتی یک کلونی سیاسی خاص تمام توان خود را عزم کرده تا از این توقیف یک چالش و حتی تهدید خلق کند مبین این نکته مهم می باشد که در این باره باید با ظرافت و صرافت خاصی به تحلیل پرداخت.
سابقه و عملکرد سایت خبری انتخاب در طول این سال ها گویای ماهیت رسانه و رویکرد آن در عرصه خبری – تحلیل ست. بطوریکه طی سال های گذشته بارها با روایت سازی های جهت دار، خوراک مناسبی برای رسانه های معاند با جمهوری اسلامی، به ویژه رسانه ایران اینترنشنال تولید کرده است. این بدان معناست که انتخاب خواه یا ناخواه یک رسانه ای داخلی با ماهیت تکثیری – تقلیلی ست. تکثیری در بزرگ نمایی از مشکلات و مصائب و تقلیلی در نادیده گرفتن موفقیت های داخلی در حوزه تصمیم گیری و حاکمیتی می باشد.
در حقیقت با توجه به شناخت عملکردی انتخاب در حوزه رسانه ای پرسش اساسی از چهره های سیاسی حامی این سایت خبری این است که چه نسبتی با روایت سازی های جعلی این رسانه طی سال های اخیر دارند که بیش از اندازه از سایت انتخاب حمایت می کنند؟ آیا آنها هم منافعی در تولید و انتشار اخبار جعلی دارند؟ آیا آنها هم نقشی در رویکرد ستون پنجمی رسانه ای در سایت مذکور دارند؟
اگرچه محرز است که سایت انتخاب، ویترین رسانه ای جریان سیاسی خاص است و آنچه در این پایگاه خبری منتشر شده عملاً با نظارت و حمایت خبری – تحلیلی این جریان سیاسی خاص انتشار یافته است، اما اینکه این همه خود را به آب و آتش می زنند جای سوال دارد. در واقع مفروض بنیادین در این باره این است که سیاست شلوغ سازی فضای سیاسی – رسانه ای از ناحیه اتفاق توقیف می تواند روند رسیدگی به پرونده این سایت خبری را منحرف سازد. بطوریکه با انحراف ایجادی با تاکتیک سیاستی مذکور خواهد توانست بخشی اتهامات به این سایت خبری که به نظر می رسد عده ای از چهره های خاص نیز در آن سهیم هستند و پای آنها هم در آن گیر است مورد چشم پوشی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید