تلاش ادامه دار برای ایجاد مشروعیت در افکار عمومی/ وقتی صهیونیست‌ها به هالیوود پناه می‌برند

از این رو، صهیونیست ها در عین تلاش های خود جهت رایزنی با دولت های مستقر در عرصه روابط بین‌الملل جهت برسازی یک تصویر عادی از خودشان، مدت هاست که معطوف به افکار عمومی بین المللی نیز شده اند و سعی داشته اند به طریقی با جلب توجه و نظر افکار عمومی به سمت خود و تاریخِ رژیم جعلیشان، حدی از مشروعیت و مقبولیت را برای خود بخرند و ایجاد کنند.

در این راستا، “صنعت سینما” یکی از مهمترین حوزه هایی بوده که رژیم صهیونیستی سال هاست در پی نفوذ به آن و افزیش سهم کنشگری خود در این حوزه است. از این رو، اخیرا یکی از مطرح ترین شرکت های فیلمسازی هالیوودی با نام “مارول”، در اقدامی تامل برانگیز اعلام کرده که شخصیت اصلی نسخه جدید فیلم سینمایی مشهور “کاپیتان آمریکا” که توسط این شرکت تولید و ارائه خواهد شد، تا حد زیادی وامدار ویژگی ها و شخصیت یک نیروی سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با نام “صبرا” خواهد بود.

جالب اینکه قرار است نقش فرد مذکور را “شیرا هاس” بازی کند که پیشتر در ارتش رژیم صهیونیستی اصول بازیگری را فراگرفته و در عین حال در گروه ها و نهادهایی نیز عضویت داشته که با دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی پیوندهای نزدیکی را داشته اند. شیرا هاس عوض یک تشکیلات صهیونیستیِ به ظاهر فرهنگی با نام “در کنار ما باشید” است که دستورکار اصلی آن تحت فشار قرار دادن چهره های فرهنگی و هنری جهت اعلام همبستگی آن ها با رژیم صهیونیستی و دوری کردن از اتخاذ مواضع ضدصهیونیستی و همراه با مردم فلسطین است.

شیرا هاس پیشتر در سریالی با عنوان Lioness نیز در نقش گلدامایر نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی بازی کرده است. سریالی که سعی داشته از این نخست وزیر سابق صهیونیست ها، چهره ای زیبا و دوست داشتنی را به افکار عمومی بین المللی منتقل کند.

در این میان جالب است که بدانیم در شرایط کنونی، شرکت فیلمسازی مارول توسط یک شخصیت صهیونیست با نام “اسحاق پرلماتر” مدیریت می شود. فردی که پیشتر در ارتش و نهادهای نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز فعال بوده و تشکیلات وابسته به وی نیز نقشی قابل توجه در تامین مالی لابی های اسرائیلی نظیر “آژانس یهود” بازی کرده و می کنند. همسر اسحاق پرلماتر یعنی لورا پرلماتر نیز از چهره های نزدیک به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا است و در راستای منافع وی لابی گری های زیادی را انجام می دهد.

آوای آراد، کرال ایچان و رونالد پرلمان نیز از جمله دیگر چهره ها و شخصیت های پرنفوذ و برجسته در شرکت فیلمسازی مارول هستند که پیوندهای بسیار نزدیکی را با رژیم صهیونیستی و به طور خاص تشکیلات نظامی و امنیتی آن داشته اند. البته که نفوذ صهیونیست ها در شرکت فیلمسازی مشهور مارول، صرفا به این رده ها محدود نمی ماند و ده ها کارمند دیگر وابسته به رژیم صهونیستی نیز وراد این شرکت شده اند و در راستای منافع صهیونیست‌ها(به صورت پنهانی و نرم) فعالیت می کنند.

در این فضا، اینکه صهیونیست ها با نفوذ به شرکتِ فیلمسازی مارول سعی دارند تا نسخه جدید فیلم سینمایی شناخته شده “کاپیتان آمریکا” را تا حد زیادی به سمت رژیم اسرائیل و منافع آن معطوف کنند، حامل سه پیام عمده است.

اول اینکه رژیم صهیونیستی همانطور که پیشتر نیز گفته شد به خوبی می داند که برخلاف روابط ظاهری خوب خود با دولت های به ویژه غربی جهان، از محبوبیت و پذیرش چندانی نزد افکار عمومی آن ها برخوردار نیست. از این رو، ضعف پذیرش و مقبولیت خود نزد افکار عمومی را به مثابه یک بحران و چالش اساسی در نظر می گیرد و سعی دارد به صورت تدریجی و با استفاده از ابزارهای قدرت نرم خود، این نقیصه را رفع کند. از این رو، پروژه نفوذ در شرکت های مطرح فیلمسازی هالیوودی در جهان و تلاش جهت برسازی تصویری زیبا از رژیم صهیونیستی را در دستورکار قرار داده است.

دوم اینکه دستورکار نفوذ رژیم صهیونیستی در شرکت ها و نهادهای مشهور سرگرمی جهان توسط افرادی به پیش برده می شود که برخلاف مقتضیات این حوزه، عمدتا وابسته به تشکیلات نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هستند و صرفا با پول پاشی و لابی گری به دنبال پیشبرد منافع اسرائیل می باشند. در واقع این قِسم از افراد، سینما را ابزاری جهت کسب منافع و اهداف رژیم اشغالگر قدس ارزیابی می کنند و این حوزه را عرصه ای جهت جعل واقعیت ها می بینند.

در عین حال، نفوذ گسترده افراد وابسته به صهیونیست ها در شرکت های مطرح فیلمسازی جهان، این ادعای آن‌ها(شرکت های فیلمسازی غربی) که شرکت هایشان عاری از غرض ورزی های سیاسی است را نیز کاملا رد می‌کند. مساله ای که البته نمودهای متعدد تاریخی را علیه ایران نیز به نمایش گذاشته است. شاید برجسته ترین مثال و نمونه در این رابطه مرتبط با فیلم های “آرگو” و یا” 300″ باشد که با حمایت های گسترده لابی های صهیونیستی ساخته شدند و جوایزی را نیز در جشنواره های مهم بین المللی(و غربگرا) کسب کردند.

در نهایت باید گفت که رژیم صهیونیستی با نفوذ به شرکت های مهم فیلمسازی هالیوودی(که در اینجا فقط شرکت مارول مورد اشاره قرار گرفته اما بدون تردید دایره نفوذ صهیونیست ها به مراتب گسترده‌تر است) سعی دارد تا در قالب جهانِ روایت ها و گفتمان ها، ایده ها و تصویرسازی های جدیدی را مطرح کند تا شاید از این طریق و به صورت تدریجی بتوانند فضای زیستِ گفتمانی خود در جهان را نیز تغییر دهد و بیش از گذشته، ادعای حضور در عرصه بین المللی به مثابه یک کنشگر عادی و نَه یک رژیم اشغالگر را داشته باشد.

از این منظر، دستورکار اصلی صهیونیست ها از حضور فعال در صنعت سرگرم جهانی، تحریف واقعیت ها در راستای منافع رژیم صهیونیستی و قهرمان سازی از خودشان است. مساله ای که تنها راه موثرِ مقابله با آن، افزایش آگاهی‌بخشی به افکار عمومی بین المللی در این رابطه است.

دیدگاهتان را بنویسید