حالا طعم تحریم را بچشید!

کشور قطر به خبرنگاران رسانه تروریستی اینترنشنال، وابسته به عربستان سعودی اجازه ورود به این کشور برای پوشش بازی‌های جام جهانی۲۰۲۲ قطر را صادر نکرد. البته به نظر می‌رسد هدف خبرنگاران اینترنشنال از این سفر، حاشیه‌سازی علیه تیم ملی در قطر بود و بازی‌های جام جهانی صرفاً پوششی برای مقاصد شوم خبرنگاران این رسانه تلقی می‌شد که با اقدام قطر، این رسانه و خبرنگارانش در پیاده‌سازی اهدافشان ناکام ماندند.

واکنش هیستریک

پس از این اقدام، شبکه اینترنشنال در واکنشی هیستریک که در آن آشفتگی نمایان بود، ممنوعیت خبرنگاران خود را ناشی از فشار جمهوری اسلامی به قطر دانست. این شبکه مدعی شد به دلیل رابطه نزدیک ایران و قطر، خبرنگارانش علی رغم مجوزهای قبلی برای ورود به جام‌جهانی قطر نتوانستند مجوز ورود به این مسابقات را پیدا کنند. در گزارش این شبکه آمده:« همگی به جام‌جهانی ۲۰۲۲ خوش آمدید؛ البته اگر کاری بر‌خلاف میل جمهوری اسلامی و قطر انجام ندهید! شواهد نشان می‌دهد که به احتمال زیاد دولت قطر فشارهای جمهوری اسلامی را برای تحت فشار گذاشتن رسانه‌های آزاد پذیرفته. رسانه اینترنشنال قصد داشت برای پوشش رسانه‌ای جام‌جهانی با گروهی کامل شامل گزارشگران، خبرنگاران و تجهیزات تلویزیونی به این کشور سفر کند. در حالی که فیفا به ۳ خبرنگار اینترنشنال آی‌دی‌کارت داده بود، مرکز رسانه‌ای قطر برای این سه نفر و سایر اعضا آی‌دی‌کارت صادر نکرده. در یک کارشکنی واضح، حتی یکی از خبرنگاران اینترنشنال از دو ماه قبل حیاکارت(مجوز ورود به قطر) را دریافت کرده بود اما بدون هیچ دلیلی ناگهان این مجوز ورود بی‌اعتبار می شود که با توجه به روابط حسنه ایران و قطر، دستورات توسط همسایه جنوبی ایران در حال اجرا شدن است».

دفاع بدون تعارف ایران از منافع ملی

این ادعاها و مظلوم‌نمایی‌ها در حالی از سوی این رسانه مطرح می‌شود که اقدامات تروریستی و تجزیه‌طلبانه‌اش از بدو تاسیس تا‌کنون اظهر من الشمس بوده و در همین مدت اخیر نقش لیدری برای زنده‌ نگه‌داشتن تنش‌های خیابانی را ایفا کرده است. حتی این شبکه از اقدامات تروریستی مثل ساخت کوکتل‌‌مولوتف،کشتن پلیس و حمله به اماکن عمومی، حمایت و علاوه بر این با تریبو‌ن‌دادن به چهره‌ها و گروه‌های تجزیه‌طلب چهره پلید خود را مبنی بر تجزیه ایران عیان کرده است. این بنگاه تروریستی در ۵۰ روز اخیر، حداقل به ۲۵ چهره تجزیه‌طلب و بالغ بر ۱۲۰ بار تریبون داده که همین امر ماهیت این شبکه را آشکار می‌کند. با توجه به این مسئله، ایران هم که نشان داده در دفاع از منافع ملی خود تردیدی ندارد، با تروریستی‌ خواندن این شبکه هشدارهای لازم را صادر کرد و نشان داد در مقابله به مثل با رسانه‌هایی که امنیت‌ملی را خدشه‌دار می‌کنند، اراده لازم را دارد. حتی اگر تصور کنیم که با تصمیم و فشار ایران، قطر مجوز ورود خبرنگاران این بنگاه تروریستی را صادر نکرده، جایی برای گلایه و مظلوم‌نمایی نیست چون قطعاً هم مقابله به مثل با این رسانه مهم است و هم حفظ آرامش پیرامون تیم ملی و هر مسئله‌ای که منافع‌ملی را به خطر بیندازد، واکنش ایران را به دنبال خواهد داشت.

نکته قابل‌توجه ماجرا، آتشی است که اینترنشنال علیه ایران برافروخته بود و حالا این آتش، دامن‌گیر خودش شده است. این رسانه در ماه‌های اخیر به شدت سعی در حذف تیم‌ملی از رقابت‌های جام‌جهانی داشت که البته در پشت سد ناکامی ماند و حالا این بنگاه خبرپراکنی باید فشاری چند‌جانبه را تحمل کند؛ هم بازی‌های ایران در جام‌جهانی را ببیند و هم خبرنگارانش امکان حضور در قطر را نداشته باشند و طعم تحریم را بچشند!

دیدگاهتان را بنویسید