اقتصادآنلاین را شاید بتوان نام‌آشنا‌ترین رسانه تخصصی اقتصادی دانست. رسانه‌ای که آمارها ادعا می‌کنند، پربازدیدترین سایت اقتصادی کشور است. این وب‌سایت اقتصادی که به جز سایت، شبکه‌های اجتماعی فعالی هم دارد، علاوه‌بر انتشار اخبار اقتصادی روز داخلی و بین‌المللی به تولید تحلیل‌های اقتصادی نیز می‌پردازد. بخش آموزش اصول اقتصاد هم از سرویس‌های فعال این رسانه است.

اقتصادکلان، بورس، بازار ارز و طلا، خودرو، مسکن، نفت و ارز دیجیتال از پرونده‌های اصلی این سایت اقتصادی است.این رسانه علاوه بر انتشار اخبار لحظه‌ای و گزارش‌های تحلیلی از حوزه های مختلف اقتصادی، آرشیو قیمت های بازارهای مختلف از مسکن تا سکه و ارز و خودرو و موبایل از جذابیت های این مجموعه خبری است. همچنین پرتال مدیران، پرتال شرکت ها و پرتال اقتصاددانان از بخش های منحصربفرد این رسانه است که در آن مدیران، شرکت ها و اقتصاددانان معرفی شده و هر یک صفحه ای اختصاصی دارند و اخبار مرتبط با آنها در آن صفحه درج می شود.

اقتصادآنلاین مدعی است که از جناح سیاسی خاصی پیروی نمی‌کند. اما نمی‌توان گفت که لزوما دیدگاه اقتصادی مشخصی هم ندارد، شاید بتوان گفت، تاحدودی دیدگاه اقتصادی لیبرال را دنبال می‌کند. از سال ۱۳۹۲، اقتصاد آنلاین نظرات بسیاری از اقتصاددانان برجسته ایرانی و غیرایرانی ساکن در داخل و خارج از کشور را گردآوری کرده و تحلیل‌ها و یادداشت‌های آنان را به‌طور گسترده پوشش می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به هادی صالحی اصفهانی، جواد صالحی اصفهانی، علی طیب نیا، مسعود نیلی، محمدهاشم پسران، محمد طبیبیان، فرشاد مؤمنی، محسن رنانی، علی مدنی زاده، عبدالناصر همتی و … بسیاری دیگر است.

اقتصادآنلاین  در سال 1390توسط سیستم مدیریت محتوای خبری آسام تاسیس شده و درحال حاضر به مدیر مسولی مریم کاطمی و سردبیری فرناز حبیبیان درحال فعالیت است. به علاوه  شورای سیاستگذاری این پایگاه اقتصادی، با همکاری علی مروی و صادق الحسینی مشغول به فعالیت است.

«پست قبلی

پست بعدی»