بحران سیاسی جدید در اسرائیل؛ تظاهرات بزرگ علیه کابینه بنت

به دنبال خروج غیرمنتظره یکی از نمایندگان جناح راست پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) که ائتلاف نفتالی بنت اکثریت خود را در پارلمان از دست داد، طرفداران حزب راست رژیم صهیونیستی شب گذشته که تعدادشان به بیش از ۶ هزار نفر هم می‌رسید با درخواست استعفا از کابینه بنت اعلام کردند که «به خانه بروید».
با انصراف دیروز «عیدیت سیلمن» عضو کنست از ادامه همکاری با ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی، کابینه نخست وزیر این رژیم در آستانه سقوط قرار گرفت و ائتلاف حاکم اکثریت خود را از دست داده است.
در جریان تظاهرات شب گذشته طرفداران راستگری اسراییلی که با مشارکت بنیامین نتانیاهو در مقابل محل نخست وزیری رژیم اشغالگر صهیونیستی صورت گرفت، وی در جمع معترضان گفت: ما امشب اینجا آمدیم تا به این دولت ضعیف و خطرناک یک چیز بگوییم: «به خانه بروید».
نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با تمجید از عیدیت سیلمن به خاطر خروج از کابینه گفت: «عیدیت به خانه آمده، وقت آن رسیده که این دولت به خانه برگردد. درهای ما به روی همه کسانی که با صدایی از حزب راست انتخاب شده‌اند و می‌خواهند به مسیر قدرتمند و پیروزمندانه ارزش‌های ما بازگردند باز است».
نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته از استعفای عیدیت سیلمن نماینده حزب حاکم یمینا در کنست غافلگیر شد. به گفته منابع عبری، بنت اطلاعی از استعفای سیلمن نداشت و از طریق رسانه‌ها از این موضوع با خبر شده است.

بحران سیاسی جدید در اسرائیل؛ تظاهرات بزرگ علیه کابینه بنت

نفتالی بنت هم اکنون در حال انجام مشورت‌هایی با دیگر اعضای کنست برای جلوگیری از استعفای بیشتر و فروپاشی ائتلاف دولتی است.
اما در این سو، اردوگاه مخالفان ائتلاف دولتی رژیم صهیونیستی در پی استعفای عیدیت سیلمن ابراز خوشحالی کرد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی از دیگر اعضای راست‌گرای کنست دعوت کرد تا از ائتلاف دولتی خارج شوند.
نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب لیکود پس از استعفای «عیدیت سیلمن» از حزب یمینا به رهبری نفتالی بنت، در پیامی ویدیوئی ضمن استقبال از این استعفا، به او گفت: «سیلمن به حزب راست، خانه‌ات خوش آمدی.»
شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که سیلمن به دلیل اختلافات با حزب «میرتس» استعفا داده است.
به گزارش رادیو کانادا، بنت به ویژه حامیان نتانیاهو را متهم کرده که «حملات لفظی» علیه سیلمن را چند برابر کردند تا او را وادار به خروج از ائتلاف کنند.
به دنبال خروج سیلمن از کابینه بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رهبران احزاب عضو ائتلاف خود دیدار کرد.
با خروج سیلمن، ائتلاف حاکم درکنست رژیم صهیونیستی هم اینک ۶۰ عضو منتخب دارد که یک نفر کمتر از حد اکثریت در کنست است.

دیدگاهتان را بنویسید