آیا حزب بارزانی پشت پرده فراخوان تظاهرات مقابل مقر شیعیان عراق است؟

به دنبال توهین «نایف کردستانی» معروف به «گرگری» به مراجع شیعیان و حمله جمعیت خشمگین به مقر حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد که منجر به آتش زدن مقر این حزب به عنوان حامی فرد موهن شد، حزب دموکرات کردستان عراق تلاش کرد از گرگری اظهار برائت کند و مدعی شد که فرد موهن «هیچ رابطه یا وابستگی به حزب دموکرات کردستان نه از دور و نه از نزدیک ندارد و توییت او صرفا نظر شخصی خود او است».
این در حالی است که کانال صابرین نیوز با به اشتراک گذاشتن لینکی از یک توییت پیشین نایف کردستانی، اعلام کرد که او عضو هیات کردی در مذاکرات ائتلاف سه گانه پارلمانی بوده است.
تصویر او نیز در یکی از تجمع‌های حزبی در کنار مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم  کردستان عراق، عضو برجسته دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان و معاون رئیس حزب دموکرات کردستان، در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها دست به دست شد که به گفته فعالان اجتماعی، حاکی از ارتباطات نایف کردستانی با رهبران حزب دمکرات کردستان برخلاف ادعای مطرح شده در بیانیه این حزب است. یک ویدیو هم منتشر شد که نشان می داد گرگری نامزد انتخابات پارلمانی از سوی حزب دموکرات کردستان عراق است.
با این حال، آتش زدن مقر حزب دموکرات کردستان در بغداد با واکنش و محکومیت از سوی برخی گروه های مقاومت روبرو شد.
ابوعلی العسکری مسئول امنیتی کتائب حزب الله در این باره گفت: آتش زدن مقرهای احزاب و آنچه روز گذشته (آتش زدن مقر حزب دموکرات کردستان) رخ داد غیرقابل قبول است و طرف های ذیربط باید تدابیر لازم را درباره مرتکبان این اقدام اتخاذ کنند.
چند ساعت بعد، یک فایل مکالمه تلفنی مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان منتشر شد که بارزانی در آن تهدید کرد دفتر احزاب شیعی هدف حمله قرار خواهند گرفت!
حالا، فراخوان هایی در شبکه های اجتماعی در حال انتشار است که خواهان تظاهرات مقابل احزاب چارچوب هماهنگی نیروهای شیعی در الجادریه بغداد و به ویژه مقابل منزل شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق شده اند.
این فراخوان ها موعد تظاهرات را از مبدا میدان الحریه بغداد نزدیک پل الطابقین ساعت ۱۶ روز جمعه آینده ذکر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید