وقتی که رژیم صهیونیستی دلسوز لبنان می شود!

مشکلات دو سال اخیر لبنان به ویژه مسایل اقتصادی مستمسکی شده در دست دشمنان مردم این کشور به ویژه صهیونیست ها، تا هر طور که می خواهند درباره عروس خاورمیانه سخن بگویند، غافل از این که لبنانی ها روی پای خود ایستاده اند و در آینده نه چندان دور مشکلات را حل خواهند کرد.

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چند روز پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که من به لبنانی ها چهار بار در طول یکسال گذشته، از جمله هفته پیش، از طریق «یونیفیل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) پیشنهاد کمک (به ارتش لبنان را) دادم.

این مقام رژیم صهیونیست بدون اشاره به دلایل مشکلات مردم لبنان و این که این رژیم چه نقشی مخربی در آن داشته و دارد، مدعی شد، «متأسفانه لبنان به جزیره بی ثباتی بدل شده، هر چند شهروندان لبنانی دشمنان ما نیستند».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین در اظهاراتی مضحک ادعا کرد: ما می‌خواهیم به صورت هدفمند از ارتش لبنان حمایت کنیم که از کمبود تجهیزات اولیه رنج می‌برد و اخیراً ۵۰۰۰ سرباز خود را از دست داده است.

ادعای گانتس آنقدر مضحک و خنده دار بود که حتی تعجب مقامات رژیم صهیونیستی را نیز برانگیخت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پس از سخنان گانتس اعلام کردند که مقامات اسراییل (رژیم صهیونیستی) از سخنان وزیر جنگ این رژیم درباره کمک به ارتش لبنان شگفت زده شده اند.

این مساله وقتی جالب تر شد که «توماس نایدز» سفیر آمریکا در تل آویو از پیشنهاد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر کمک تسلیحاتی به ارتش لبنان استقبال کرد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: ارائه کمک نظامی (به ارتش لبنان) در شرایط سخت، کار درستی است که باید انجام شود.

استقبال سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی از پیشنهاد کمک تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به ارتش لبنان در حالی است که در ماه نوامبر سال گذشته زمانی که واشنگتن از کمک ۴۷ میلیون دلاری به ارتش لبنان سخن گفت، صهیونیست‌ها شرط کرده بودند که این کمک‌ها موجب تقویت جریان ضد اسرائیلی و مقاومت در لبنان نشود.

همچنین رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ تا سال ۲۰۰۰ بخش های زیادی از خاک این کشور را اشغال کرده بود که به دلیل مبارزه نیروهای «جنبش حزب الله»، با قبول شکست خاک لبنان را ترک و دومین شکست را از حزب الله در سال ۲۰۰۶ و در جنگ معروف ۳۳ روزه دریافت نمود.

به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه، پیشنهاد گانتس نه تنها دروغ محض بوده، بلکه توطئه جدیدی علیه کشور و ارتش لبنان به شمار می رود که صهیونیست ها می خواهند در بین مقاومت و ارتش لبنان اختلاف ایجاد کنند.

پیشنهاد کمک تسلیحاتی به لبنان از سوی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در شرایطی است که این رژیم هنوز «مزارع شبعا» و «تپه‌های کفرشوبا» در جنوب لبنان را در اشغال خود دارد و تاکنون صدها بار حریم هوایی، دریایی و زمینی این کشور را مورد تجاوز قرار داده و این اقدام همچنان ادامه دارد.

به دنبال ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، معاون دبیرکل حزب‌الله گفت که «مقاومت اجازه نمی‌دهد که دشمن صهیونیستی وارد لبنان شود و با فداکاری‌ها و خون، با این موضوع مقابله خواهد کرد».

شیخ «نعیم قاسم» در یک نشست سیاسی اعلام کرد، «یک کمپین سازماندهی شده بین‌المللی، محلی و منطقه‌ای علیه جنبش حزب‌الله در جریان است، نه تنها علیه مقاومت حزب‌الله بلکه علیه حضور این جنبش در صحنه سیاسی، فرهنگی و تربیتی لبنان و هر آنچه (دشمنان) از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی علیه حزب‌الله انجام دادند، باعث ساکت شدن این جنبش نشد، بلکه آن را قویتر و قویتر کرد».

نعیم قاسم ادامه داد، با حزب‌الله می‌جنگند و توجیهشان این است که این جنبش توانسته در صحنه منطقه نفوذ و تأثیر داشته باشد و پروژه مقاومت خود را پیش ببرد و به مکتبی برای رزمندگان مقاومت در منطقه تبدیل شود.

وی درخصوص مشکلات ارتش لبنان برای مقابله با ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت، «داشتن جنگنده برای ارتش لبنان به منظور مقابله با جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ممنوع است و ارتش همچنین نمی‌تواند موشک‌های نقطه زنی که به داخل رژیم اسرائیل می‌رسد، داشته باشد؛ چرا لبنان ضعیف باقی مانده تا اسرائیل هرطور می‌خواهد با آن رفتار کند؟؛ اگر مقاومت در لبنان وجود داشته باشد، مطمئنا صهیونیست ها نمی توانند کاری در این کشور انجام دهند.

«امین محمد حطیط» تحلیلگر برجسته لبنانی و کارشناس امور راهبردی منطقه نیز درباره پیشنهاد توخالی صهیونیست ها معتقد است، «طرح چنین پیشنهادی از جانب صهیونیست‌ها بسیاری را شوکه کرد و به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی تصور می‌کند، لبنان و ارتش آن به نقطه‌ای رسیده‌اند که اسرائیل به خودش اجازه دهد، پیشنهاد کمک به ارتش لبنان را ارائه کند، اما هر کسی که با این ارتش و مواضع آن آشنایی داشته باشد، مطمئن است که ارتش لبنان حتی به چنین پیشنهادی فکر هم نمی‌کند.

واقعیت آن است که ارتش لبنان از زمان تاسیس خود در سال ۱۹۴۵ با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبرو بوده که شاید هیچ ارتش دیگری در دنیا آن را تجربه نکرده باشد، اما با همه این وجود ارتش لبنان تشکیلاتی قوی و منسجم دارد و طبق اصول ملی شکل گرفته و دکترین نظامی آن مبتنی بر محافظت از حاکمیت و حریم زمینی و هوایی و دریایی لبنان در مقابله با اشغالگری‌های رژیم اسرائیل است. همچنین طبق اصول ملی ارتش لبنان، رژیم صهیونیستی بزرگترین دشمن این کشور (لبنان) محسوب می‌شود که زمین‌های لبنان را اشغال کرده است.

هرچند مقاومت لبنان در چهار دهه اخیر سد محکم دفاعی در مقابل ارتش صهیونیستی شده و رویاهای نیل تا فرات صهیونیست ها را در سرزمین های اشغالی محصور کرده است، اما ارتش لبنان نیز طی این سال ها در کنار مقاومت از سرزمین و مردم خود دفاع کرده و نگذاشته متجاوزان به مقاصد خود برسند. ارتش لبنان یک ارتش ملی است که می‌داند چگونه تصمیم گیری کند. این ارتش با برخی طرف‌های لبنانی که در واقع مهره آمریکا و رژیم صهیونیستی در داخل کشور محسوب می‌شوند و مدعی هستند که لبنان اکنون به چنین کمکی نیازمند است، تفاوت اساسی دارد؛ طرف‌هایی که در دهه‌های گذشته با دشمن صهیونیستی همکاری کرده و لبنان را به جنگ داخلی کشاندند.

در شرایطی که رژیم صهیونیستی در بسیاری از پایتخت‌های عربی به استثنای چند پایتخت، به شکل آشکار یا پنهان حضور دارد، ممکن است برخی از پیشنهاد اخیر تل‌آویو به ارتش لبنان تعجب نکنند. در زمانی که هیچ یک از توطئه‌های رژیم صهیونیستی برای کشاندن لبنان به مسیر توافق‌های سازش برخی رژیم های عربی با اشغالگران صهیونیست به جایی نرسیده، تل‌آویو تصور می‌کند که می‌تواند با نفوذ در ارتش لبنان به این هدفش برسد. در این میان برخی طرفهای لبنانی که در واقع از هویت لبنانی خود دست کشیده‌اند، در کنار آمریکا و فرانسه موافق پیشنهاد کمک صهیونیست‌ها به ارتش لبنان هستند.

پیشنهاد اخیر صهیونیست ها هرچند بی ارزش است، اما باید برخی از مقامت سیاسی لبنان از خواب غفلت بیدار شوند و به فکر رفع مشکلات این کشور بیفتند تا دشمنان لبنان هرگز به خود اجازه ندهند، چنین پیشنهادهایی را مطرح کنند.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید