سازمان‌های غیردولتی ضد اسرائیلی تهدید کردند که دانشگاه‌ها را در سرتاسر آمریکا «تسخیر» می‌کنند تا BDS را «اجبار» کنند

1. جرزوالم پست، روزنامه رسمی اسرائیل که به زبان انگلیسی منتشر می‌شود در این گزارش خبر داد که گروه‌های آزادی‌خواه فلسطین توسط بسیاری از کشورها یک سازمان تروریستی شناخته شده‌است.
2. چندین گروه ملی ضد اسرائیلی تهدید کرده‌اند که دانشگاه‌ها را در سرتاسر ایالات متحده «تصرف» خواهند کرد تا آن‌ها را مجبور به اتخاذ سیاست‌های تحریم کند و این شبح را ایجاد کرده است که اردوگاه‌ها و اعتراض‌هایی مانند آنچه در دانشگاه کلمبیا دیده می‌شود می‌تواند در سراسر قاره تکرار شود.
3. این روزنامه از فراخوانی در روز شنبه برای تجمع در دانشگاه‌ها خبر داد. دانشجویان در این اعتراضات اظهار داشتند: « ما دانشگاه های خود را تصرف خواهیم کرد و دولت را مجبور خواهیم کرد که برای مردم غزه سرمایه گذاری کند! به دانشگاه مردمی بپیوندید، مؤسسات ما را پس بگیرید!»
4. سوسیالیست دموکرات‌های آمریکا و شبکه همبستگی زندانیان فلسطینی سامیدون، که گفته می شود با گروه تروریستی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین مرتبط است، با تصاویری که روی آن نوشته شده بود: “ما همه SJP هستیم.” به این اعتراضات پیوستند.
5. این روزنامه اسرائیلی ضمن اشاره به وقایع دانشگاه کلمبیا به عنوان نماد اعتراضات آزادی‌خواهان به جزئیات این وضعیت پرداخت و اضافه کرد: « اعتراضات کلمبیا از روز چهارشنبه با وجود دستگیری بیش از 100 دانشجو و تعلیق چندین دانشجو از جمله دختر ایلهان عمر، نماینده مجلس در روز پنجشنبه، ادامه یافت. CUAD گفت که بیش از 50 دانشجو از کالج بارنارد، که وابسته به کلمبیا است، تا صبح شنبه تعلیق شده اند.»
6. و در ادامه به اشاره به فشاری که روسای دانشگاه کلمیبا متحمل می‌شوند اضافه کرد: « شفیق گفت که با او صحبت شده است، و برخلاف روسای قبلی دانشگاه، تایید کرده است که درخواست نسل کشی یهودیان، قوانین رفتاری مدرسه را نقض می کند.او همچنین از شعارهای طرفدار فلسطین مانند «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» انتقاد کرد، اما در توصیف این تظاهرات به عنوان یهودستیزانه مردد بود.»
7. این گزارش در بخش پایانی خود به بخشی کوتاه از بیانیه جنبش دانشجویی آزادی‌خواهان فلسطین اشاره کرد که به این شرح است؛ «: مدیران دانشگاه در برابر فشار لابی صهیونیستی و جناح راست متحدش تسلیم شده اند و جنبش دانشجویی برای آزادی فلسطین را فروخته اند تا چهره دولت را حفظ کنند.»
جرزوالم پست ؛جبهه مردمی آزادی‌خواه فلسطین توسط بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی از جمله؛ ایالات متحده، اتحادیه اروپا، کانادا و اسرائیل به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است.
چندین گروه ملی ضد اسرائیلی تهدید کرده‌اند که دانشگاه‌ها را در سرتاسر ایالات متحده «تصرف» خواهند کرد تا آن‌ها را مجبور به اتخاذ سیاست‌های تحریم کند و این شبح را ایجاد کرده است که اردوگاه‌ها و اعتراض‌هایی مانند آنچه در دانشگاه کلمبیا دیده می‌شود می‌تواند در سراسر قاره تکرار شود.
دانشجوی ملی برای عدالت در فلسطین (SJP) در رسانه های اجتماعی نوشت: قدرت فرضی مدیران ما در مقابل قدرت دانشجویان، کارکنان و اساتید متحد متعهد به تحقق عدالت و حمایت از آزادی فلسطین در محوطه دانشگاه چیزی نیست. در رد پای رفقایمان در Rutgers-New Brunswick SJP، Tufts SJP و Columbia SJP، ما دانشگاه های خود را تصرف خواهیم کرد و دولت را مجبور خواهیم کرد که برای مردم غزه سرمایه گذاری کند! به دانشگاه مردمی بپیوندید، مؤسسات ما را پس بگیرید!»
SJP و جنبش جوانان فلسطین فراخوان مشابهی را برای اقدام روز جمعه منتشر کردند و به شعب در سراسر ایالات متحده گفتند که برای ارتباطات داخلی برای اقدامات بیشتر آماده باشند. این گرافیک چادرهایی را با بنر “منطقه آزاد شده” نشان می داد، همانطور که در اشغال محوطه دانشگاه در کلمبیا ظاهر شد. عنوان این گرافیک «از کلمبیا تا دانشگاه‌های ما» بود. همزمان با فراخوان روز شنبه SJP، دیگر گروه‌های فعال ملی طرفدار فلسطین و جناح چپ این فراخوان را تأیید کردند.
مسئول بسیاری از اعتراضات بزرگی که باعث اختلالات بزرگ در شهر نیویورک شده است، اظهارات تقریباً مشابهی را در کمپین ایالات متحده برای حقوق فلسطینیان و صدای یهودی برای صلح بیان کرد که در آن آنها گفتند که “متعهد به حمایت و کمک به آنها در اقدامات و تظاهراتشان است.”
سوسیالیست دموکرات‌های آمریکا و شبکه همبستگی زندانیان فلسطینی سامیدون، که گفته می شود با گروه تروریستی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین مرتبط است، با تصاویری که روی آن نوشته شده بود: “ما همه SJP هستیم.” به این اعتراضات پیوستند.
ایتان فیشبرگر، تحلیلگر، گفت که سطح هشدار دهنده ای از هماهنگی بین گروه ها وجود دارد که همه پیام ها را در عرض چند دقیقه از یکدیگر ارسال می کردند. فیشبرگر گفت: “این تصادفی نیست. این گروه ها به دور از ابراز همبستگی، احتمالاً در زمینه استراتژی، منابع و اقدامات هماهنگ در سراسر دانشگاه ها نیز همکاری می کنند.”
به گفته Yalies 4 Palestine و SJP UNC SJP، در دانشگاه ییل و دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل، اردوگاه‌های روز جمعه برپا شد. طبق رسانه های اجتماعی این گروه ها، آنها تا روز شنبه به اشغال محوطه دانشگاه ادامه داده اند.دانشگاه تافتس SJP روز جمعه یک چیدمان هنری «دیوار آپارتاید» را برپا کرد و به چادرهایی که چند روز برپا شده بودند افزود.
آپارتاید دانشگاه کلمبیا (CUAD) گفت که به حفظ اردوگاه خود در محوطه دانشگاه ادامه می دهد، جایی که اعضای ائتلاف SJP و JVP به حالت تعلیق درآمدند. CUAD گفت که دولت تلاش کرده است تا فعالان دانشجویی را از آوردن پتو و چادر بیشتر باز دارد.
اعتراض در کلمبیا
اعتراضات کلمبیا از روز چهارشنبه با وجود دستگیری بیش از 100 دانشجو و تعلیق چندین دانشجو از جمله دختر ایلهان عمر، نماینده مجلس در روز پنجشنبه، ادامه یافت. CUAD گفت که بیش از 50 دانشجو از کالج بارنارد، که وابسته به کلمبیا است، تا صبح شنبه تعلیق شده اند.
مینوچه شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت که به اداره پلیس نیویورک اجازه داده است تا اردوگاه را از چمن‌زار محوطه مورنینگ‌ساید پاکسازی کند.
شفیق گفت: “من این اقدام خارق العاده را انجام دادم زیرا این شرایط فوق العاده است. افرادی که اردوگاه را ایجاد کردند لیست طولانی قوانین و سیاست ها را نقض کردند. از طریق مکالمات مستقیم و مکتوب، دانشگاه اخطارهای متعددی در مورد این تخلفات ارائه کرد.”
کلمبیا متعهد به آزادی آکادمیک و فرصتی برای دانشجویان و اساتید برای مشارکت در بیان سیاسی – در چارچوب قوانین تعیین شده و با احترام به ایمنی همه است. اردوی چهارشنبه و فراخوان شنبه برای اقدام پس از شهادت شفیق در جلسه استماع کنگره در مورد یهودی ستیزی دانشگاه در روز چهارشنبه انجام شد.
شفیق به دلیل کوتاهی در انجام اقدامات انضباطی علیه دانشجویان و اساتیدی مانند جوزف مساد که کشتار 7 اکتبر را ستایش کرده بود مورد انتقاد قرار گرفت.
شفیق گفت که با او صحبت شده است، و برخلاف روسای قبلی دانشگاه، تایید کرده است که درخواست نسل کشی یهودیان، قوانین رفتاری مدرسه را نقض می کند.او همچنین از شعارهای طرفدار فلسطین مانند «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» انتقاد کرد، اما در توصیف این تظاهرات به عنوان یهودستیزانه مردد بود.
دانشگاه‌های ما سود و اعتبار را بر زندگی مردم فلسطین و اراده دانشجویانشان انتخاب کرده‌اند.شهادت ناجوانمردانه رئیس جمهور مینوش شفیق به کنگره، خبر از تغییری ناگوار می دهد: مدیران دانشگاه در برابر فشار لابی صهیونیستی و جناح راست متحدش تسلیم شده اند و جنبش دانشجویی برای آزادی فلسطین را فروخته اند تا چهره دولت را حفظ کنند.

https://www.jpost.com/diaspora/antisemitism/article-798038

 

منبع: جرزوالم پست
ترجمه و تلخیص: دنیای تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید