خودزنی جدید به سبک براندازان

این میان مصی علینژاد که خود از هشتگ «من سلیطه‌ام» استفاده کرده، در شبکه اینترنشنال از حامیان رضا پهلوی گلایه می‌کند که چرا او را پرخاشگر و سلیطه می‌نامند! کسانی از سلطنت‌طلبان هم به او پاسخ داده‌اند که خودت، خودت را سلیطه خواندی و تقصیر ما چیست!

براندازان از هشتگ «من بی‌ناموسم» در سال گذشته، حالا یک هفته‌ای می‌شود که به هشتگ «من سلیطه‌ام» رسیده‌اند. اما پس از یک هفته، گویا تازه فهمیده‌اند که استفاده از این هشتگ و از این عبارت برای معرفی خودشان، یک خودزنی تمام عیار است. 

براندازان که جمعی متکثر و مخلوطی از سلطنت‌طلب‌ها و منافقین و ایرانی‌های فراری و خانواده تروریست‌ها و تجزیه‌طلب‌ها و مجرمان امنیتی و سیاسی و اقتصادی هستند، همواره در ادبیات خود از مفاهیمی استفاده می‌کنند که با فرهنگ مردم ایران همخوانی ندارد و حتی در تضاد است. بنابراین روز به روز فاصله فرهنگی آن‌ها از مردم ایران بیشتر می‌شود، حالا فاصله در ابعاد دیگر غیر از فرهنگ بماند.

اصرار براندازان بر جلوه برهنگی و حتی برهنه شدن یک زن در تجمعات خارج از کشور آن‌ها در سال گذشته به مردم ایران نهایت خواسته براندازان را نشان داد و از قضا همین رویداد‌ها باعث شد آن‌ها خود را بهتر به مردم ایران بشناسانند.

حالا هم هشتگ «من سلیطه‌ام» از سوی برخی زنان این جریان مورد استفاده قرار گرفت، اما پس از چند روز گویی برخی افراد این جریان فهمیده‌اند که این هشتگ خودزنی بوده و مناسب نیست. بررسی خیلی جدی و رسمی چنین هشتگی که در ادبیات مردم ایران بسیار زشت است، در برنامه‌های رسمی شبکه‌های فارسی زبان غربی با عنوان «کارزار من سلیطه‌ام» صحنه‌های تازه‌ای از تحلیل سیاسی- اجتماعی در رسانه را خلق کرده و بسیار بامزه است! مجری و کارشناس‌های این شبکه‌ها خیلی جدی به تحلیل و گفتگو پیرامون هشتگ سخیف مذکور می‌پردازند و آن‌قدر از فرهنگ ایرانی دور هستند که متوجه نمی‌شوند چه حس انزجاری در مردم ایران نسبت به خودشان ایجاد می‌کنند.

این میان مصی علینژاد که خود از هشتگ «من سلیطه‌ام» استفاده کرده، در شبکه اینترنشنال از حامیان رضا پهلوی گلایه می‌کند که چرا او را پرخاشگر و سلیطه می‌نامند! کسانی از سلطنت‌طلبان هم به او پاسخ داده‌اند که خودت، خودت را سلیطه خواندی و تقصیر ما چیست!

برخی زنان دیگر اپوزیسیون هم می‌گویند سلیطه یک ناسزاست و نباید خود را سلیطه بخوانیم. یعنی در مورد این امور بدیهی صحبت می‌کنند! همین که در مورد ناسزا بودن یا نبودن چنین عبارتی باید بحث و گفتگو کنند، سطح فکر و سواد و فهم این جماعت را نشان می‌دهد. لیلی بازرگان معتقد است «خودسلیطه خوانی بازی در زمین جمهوری اسلامی است و جمهوری اسلامی از آن استقبال می‌کند و این را به عنوان یک نمونه بد ضداجتماعی معرفی می‌کند». او مطلع نیست گویا که همین سرگرمی آن‌ها به بحث درباره چنین مفاهیم مبتذلی، در مسیر خواسته جمهوری اسلامی در شناسایی این جماعت به ملت ایران است.

معمولاً جماعتی که مدعی انقلاب علیه نظام حاکم هستند، تلاش دارند با گفتمان‌سازی و تقویت بنیان‌های فکری، ساختار سیاسی جایگزین را، حداقل به شکل تئوریک سازمان‌دهی کنند، اما براندازان ایران سرگرم امور سخیفی هستند که حتی صحبت درباره‌اش هم سخیف است.

دیدگاهتان را بنویسید