ویروس خود تحقیری خطرناکتر از کرونا/ چرا آمریکا هم فایزر دارد هم روزی ۱ میلیون مبتلا!!

شرکت فایزر، ابرشرکت داروسازی آمریکایی جزو اولین شرکت های دارویی دنیا بود که در زمان اوج بیماری کرونا با ادعای ساخت واکسن کرونا دوباره به زبان ها افتاد و با تولید انبوه واکسن کرونا سعی در ریشه کنی این ویروس منحوس داشت. شرکت فایزر از همان روزهای اول اپیدمی اعلام کرد که واکسن های تولیدی توسط این شرکت ابتدا در آمریکا فقط تزریق می شود و سپس در اختیار دیگر کشورها قرار می گیرد. در واقع سیاست‌های دولت ترامپ در ممنوعیت صادرات واکسن به سایر کشورها در دولت بایدن نیز ادامه یافت و ایالات متحده حتی از فروش واکسن پیش‌خریدشده به متحدانش خودداری کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا ۱۸ آذر سال ۹۹ فرمان اجرایی صادر  کرد تا تضمین دهد که دسترسی مردم آمریکا به واکسن‌های کرونادر اولویت قرار می‌گیرد. براساس این دستور دولت آمریکا قبل از آنکه به سایر ملت‌ها کمک کند، واکسن را در اختیار مردم آمریکا قرار می‌دهد. این سیاست توسط جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز ادامه پیدا کرد و بنای این دولت ابتدا بر واکسیناسیون ملی و پس از آن صادرات به دیگر کشورها قرار گرفت.

جدیت دولت آمریکا بر اجرای این تصمیم تا جایی پیش رفت که کشورهایی نظیر کانادا و مکزیک با وجود آنکه از آمریکا واکسن پیش‌خرید کرده بودند موفق به دریافت آن نشدند. مکزیک و کانادا که از اصلی‌ترین متحدین آمریکا هستند از ماه‌ها قبل قرارداد پیش‌خرید واکسن فایزر و مدرنا را امضا کرده، اما آمریکا از ارسال واکسن‌های آمریکایی خودداری می‌کرد. دولت کانادا چندین بار از ایالات متحده خواست تا واکسن‌‌هایی که پیش‌تر از شرکت‌های آمریکایی خریداری کرده بود، به این کشور ارسال کند اما دولت آمریکا با در اختیار داشتن میلیون‌ها دوز اضافی، همچنان از ارسال واکسن‌های آمریکایی سرباز می‌زد. این موضوع منجر به انتقادات گسترده از سمت مقامات این کشورها شد.

پروپاگاندای گسترده‌ علیه تصمیم رهبر انقلاب

اگر واردات واکسن از آمریکا و انگلیس ممنوع نشده بود، چقدر امکان خرید واکسن از این دو کشور وجود داشت؟ این سوالی است که در پروپاگاندای گسترده‌ای که علیه تصمیم رهبری شکل گرفت، هیچ‌گاه پاسخ داده نشد. این در حالی بود که طبق آمارهای رسمی، همزمان با اینکه اغلب کشورهای جهان بر اثر پیامدهای کرونایی یا تحت تحریم‌های آمریکایی از کمبود واکسن و منابع پزشکی رنج می‌بردند، منابع عظیم دارویی توسط آمریکا در انحصار قرار گرفت و احتکار آنها، موج انتقادات جهانی و حتی رسانه‌های آمریکایی را به راه انداخت. بسیاری از کشورها که در بحبوحه شدت همه‌گیری کرونا منتظر دریافت سیل انبوهی از واکسن‌های شرکت فایزر و مدرنا بودند با منع صادرات واکسن‌های آمریکایی مواجه شدند و تصمیم به تأمین واکسن مورد نیاز خود از طریق روش‌های دیگر گرفتند.

از فایزر پرستی تا مشما پوشی!

سویه جدید کرونا به نام امیکرون امروزه در آمریکا و سراسر اروپا در حال مانور دادن است و کشورهایی که زمانی واکسن خود را تنها درمان کرونا مطرح می کردند و ساده انگاران وطنی نیز آرزوی تزریق آنرا داشتند امروزه شاهد هستیم که درمانده از امیکرون و عدم کارایی واکسن شده و به مشما روی آورده اند. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید انگلیس، کشوری که مدعی بود در قلمرو اش خورشید غروب نمیکند، جدای از اینکه بخاطر بی عرضگی ناچار به استفاده از ارتش برای مهار کرونا شده، بجای تجهیزات حفاظتی هم از مشما استفاده میکند!

ویروس خود تحقیری خطرناکتر از کرونا/ چرا آمریکا هم فایزر دارد هم روزی ۱ میلیون مبتلا!!

این چیزهارو می‌بینند و بازم میگید چرا ایران فایزر وارد نکرد؟

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: اینکه امروز شرایط امریکا بعد از دوسال در بدترین حالت ابتلا قرار گرفته و رکورد جدید زده کاری ندارم، ولی باورم نمیشه هنوز یک عده … هستند که این چیزهارو می‌بینند و میگن ایران چرا فایزر وارد نکرد.

این چیزهارو می‌بینند و بازم میگید چرا ایران فایزر وارد نکرد؟

ویروس خود تحقیری خطرناکتر از کرونا/ چرا آمریکا هم فایزر دارد هم روزی ۱ میلیون مبتلا!!

مدارک واکسن فایزر همچنان در تیغ سانسور و مخفیکاری

یک قاضی فدرال درخواست پیشین FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) برای انتشار دادن تنها ۵۰۰ صفحه در ماه از مدارک مربوط به واکسن فایزر را رد کرد و دستور داد آنها هر ماه حداقل ۵۵ هزار صفحه از مدارک مورد نظر را منتشر کنند. FDA با بهانه کمبود وقت و منابع می‌خواهد مانع انتشار مدارک شود. در واقع سازمان غذا و دارو آمریکا در راستای حمایت از شرکت فایزر، از  فدرال دادگاه درخواست کرده بود تا فایزر دیتای واکسن رو طی ۷۵ سال منتشر کند!که این درخواست رد شد و شرت فایزر موظف شد طی هشت ماه آینده مدارک مربوط به واکسن کرونا را در اختیار عموم قرار دهد.

ویروس خود تحقیری خطرناکتر از کرونا/ چرا آمریکا هم فایزر دارد هم روزی ۱ میلیون مبتلا!!

سویه جدید کرونا و آرزوهایی که بر باد رفت

بلومبرگ خبر داد روز دوشنبه یک میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شدند که تقریباً 2 برابر رکورد ابتلای روزانه ثبت‌شده بود. ابتلای بیش از یک میلیون نفر به کرونا فقط طی یک روز در کشور آمریکا، بار دیگر بی اثر بودن واکسن فایزر را بر همگان آشکار کرد و نشان داد که همه جیغ های بنفشی که روزگاری از دهان سلبریتی های وطنی بیرون می آمد بیشتر بازی سیاسی با افکار عمومی بود تا دلسوزی برای مردم! سلبریتی هایی که با تمسخر واکسن وطنی و تعبیر آب مقطر برای آن و بی اعتبار کردن واکسن های وارداتی از کشورهای همسو ادعا می‌کردند اگر واکسن آمریکایی به کشور وارد می شد دیگر شاهد این تعداد از فوت هموطنانمان نمیشدیم اما بر خلاف ادعای آنها امروزه مشاهده گر روزهای قرمز کرونایی در آمریکا هستیم.

کاربری در توئیتر نوشت:

در کشوری که خود دیگر کشورها را تحریم می کند!! ٧۵١،١۵٢ نفر ابتلا جدید در ٢۴ ساعت ٢،١۴٣ نفر هم مرگ گزارش شده در ٢۴ ساعت مجموع فوتی های کرونا در امریکا ٨۵۵،٨۴٣ نفر!!!! آمریکا واکسن فایزر و مدرنا داره و ۵٩،٧٠٢،١١۶ نفر از جمعیت ٢٨٠ میلیونی آمریکا به کرونا مبتلا هستند!

ویروس خود تحقیری خطرناکتر از کرونا/ چرا آمریکا هم فایزر دارد هم روزی ۱ میلیون مبتلا!!

کاربر دیگری نوشت:

هم فایزر دارن هم روزی ۱ میلیون مبتلا :)))

و دیگری هم نوشت:

نقشه رنگ بندی کرونایی ایران و آمریکا بر اساس شاخص‌های مشترک سازمان بهداشت جهانی!!! ظاهرأ آب مقطرهای ایرانی بهتر از فایزر آمریکایی عمل کرده!!! البته متأسفانه هنوز ویروس خود تحقیری در کشور شیوع داره!

در پایان این نکته را میتوان متذکر شد که منظور از این یادداشت مقایسه واکسن ها و بسط این دوگانه کاذب نیست و به هیچ شکلی نمیشود ادعا کرد سینوفارم و یا برکت از فایزر بهتر می باشد و خود این شرکت‌ها هم چنین ادعایی ندارد و حتی ممکن است موج جدید سویه امیکرون به ایران نیز برسد ولی هدف یادآوری بازی رسانه ای سلبریتی های وطنی همراه با رسانه‌های ضدانقلاب بود که همزمان با موج پنجم کرونا و تشدید مرگ‌ومیرهای ناشی از آن را به «نبود واکسن فایزر و مدرنا» مرتبط می کردند و در روزهای تلخ کرونایی که فشار روانی زیادی بر مردم وارد بود با خبرسازی های پوچ بیشتر باعث بهم ریختگی افکار عمومی می شدند.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید