همراهی خاتمی با تحریمی‌ها قطعی شد؟

اختلافات انتخاباتی در میان گروه های مختلف جریان اصلاحات و میان تحریمی ها و مشارکتی ها شدت گرفته است!

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به وجود اختلاف انتخاباتی میان دو حزب کارگزاران سازندگی و اتحاد ملتی‌ها تاکید دارد در رابطه به انتخابات حرف آخر را سیدمحمد خاتمی خواهد زد.

طی گفتگویی با اشاره به اختلافات کارگزاران و اتحاد ملت تاکید می کند، این اختلافات و دو دسته‌گی تازگی ندارد و در دو انتخابات قبلی نیز شاهدش بویدم.

وی در این‌باره گفته است: بالاخره جبهه سیاسی شامل سلایق گوناگون است و کار خود را ادامه می دهد. در نهایت حرف آخر را آقای خاتمی می زند، اصلا این نگرانی وجود ندارد که انشعابی در جبهه اصلاحات اتفاق بیفتد و بخشی از این جبهه جدا شود.

این فعال سیاسی اظهار کرد: کارگزاران چون واقعی‌تر به صحنه نگاه می‌کند، از نظر شکلی نمی‌خواهد عرصه رقابت را به همین راحتی واگذار کند، بنابراین می خواهد اگر محدود هم شود حتی با چند نامزد کار را پیش ببرد اما نظر غالب اصلاح طلبان این نیست. اکثریت اصلاح طلبان معتقدند تا کاندیداهایشان جور نباشد نمی توانیم مردم را پای صندوق رأی بیاوریم.

گفتنی است اظهارات رجایی بیش از هر چیز بیانگر آن است که:

1- اختلافات انتخاباتی در میان گروه های مختلف جریان اصلاحات و میان تحریمی ها و مشارکتی ها شدت گرفته است.

2- بخش تحریمی ها تلاش دارد با کلیدواژه مردم، راهبرد عدم مشارکت خود در انتخابات را به کلیت جبهه اصلاح طلبان تعمیم داده و عدم مشارکت را به عنوان راهبرد اصلی این جبهه هژمون سازد.

تاکید بر اینکه سیدمحمد خاتمی حرف آخر را در جبهه اصلاحات خواهد زد بیانگر آن است که دیدگاه نهایی جبهه اصلاحات که تلاش می شود کفه ترازو به سمت تحریمی‌ها باشد با مخالفت‌های داخلی روبروست، از سویی خاتمی با ورود خود عملا سامانه خرد جمعی را به چالش کشیده و دیدگاه کارگزارانی ها مبنی بر کانالیزه شدن خاتمی و انحصار طلبی در این جریان را تایید می‌کند!

 

 

غلامعلی رجایی

دیدگاهتان را بنویسید