قدرت مقاومت بومی شده است

«یک روزنامه انگلیسی در گزارش خود به این مهم دست یافته است که ایران قدرت بزرگ منطقه است، نه آمریکا. درباره مقاله این نشریه باید به این نکته اشاره کرد که این گزارش، برگرفته از نگاه میدانی و سیاسی این روزنامه انگلیسی به رخدادهای غرب آسیا است. با توجه به گذشت یکصد روز از جنگ غزه و کمک‌های بی‌دریغ آمریکا و کشورهای غربی به رژیم صهیونیستی، ایم رژیم هنوز نتوانسته است یک دستاورد نظامی در این منطقه داشته باشد و هر روز که از جنگ می‌گذرد، در باتلاق غزه گرفتارتر می‌شود. در طول این صد روز، مردم غزه به‌شدت بمباران شده‌اند و تعداد شهدای آنها از 24 هزار نفر تجاوز کرده است. ده‌ها هزار نفر مجروح هستند؛ اما مقاومت مردم مظلوم غزه همچنان ادامه دارد. مقاومتی که نشان از بالا بودن ایستادگی و پیروزی آنها در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد. »

این کارشناس ارشد رسانه‌های خارجی با اشاره به اینکه مقاومت و ایستادگی مردم غزه و یمن موجب شده است نشریات غربی، آن را به‌عنوان پیروزی مردم این منطقه برشمارند، تصریح کرد: «ایستادگی مردم یمن و غزه موجب شده است معادله جنگ به نفع محور مقاومت تغییر داده شود. با وجودی که ایران ورود مستقیم به جنگ غزه نداشته است؛ اما نقش الهام‌بخش ایران در محور مقاومت توانسته معادله جنگ را تغییر دهد. این مدیریت سیاسی و موفق ایران موجب خشم آمریکا و انگلیس شده است به همین دلیل از ابزارهای نظامی برای تغییر به نفع رژیم اسرائیل استفاده و یمن را بمباران کردند.»

قدرت مقاومت و ابتکارات بومی پیروز میدان است
تحلیلگر ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه تهدیدهای آمریکا و رژیم‌اسرائیل نتیجه معکوس می‌دهد، ادامه داد: «آنها می‌دانند که بمباران مردم غزه و یا یمن نمی‌تواند معادلات را تغییر دهد. آنچه تأثیرگذار است، قدرت مقاومت و ابتکارات بومی است که محور مقاومت از خودش به‌خوبی نشان داده است. تجربه جنگ 33 روزه لبنان و پیروزی حزب‌الله در برابر رژیم صهیونیستی نشان داد که مقاومت برتر است و تهدیدهای آمریکا و رژیم اسرائیل نتیجه معکوس می‌دهد. این پیروزی‌ها نشان‌دهنده بالا بودن جایگاه ایران در منطقه غرب آسیا است. بمباران مردم غزه و یمن نمی‌تواند معادلات را تغییر دهد، قدرت مقاومت و ابتکارات بومی پیروز میدان است.»
وی با اشاره به توسعه روابط موفق ایران با کشورهای هم‌جوار، افزود: «با توسعه روابط دیپلماتیک ایران با کشورهای هم‌جوار حتی کشورهای عربی منطقه هم نگاهشان به ایران تغییر کرده و به توسعه روابط با تهران پرداخته‌اند. در طول یکصد روز گذشته آمریکا چهار بار برای ایران پیام فرستادند که جنگ توسعه نیابد و پایان یابد، ولی ایران پیام داد که رژیم اسرائیل باید به بمباران مردم بی‌دفاع غزه پایان دهد.»

مدیریت سیاسی منطقه در اختیار ایران است
وی ادامه داد: «توسعه روابط ایران با عربستان، روسیه و چین موجب همگرایی فزاینده‌ای در منطقه شده و ایران موفق شده است قراردادها و همکاری‌های تأثیرگذار منطقه‌ای با قدرت‌های نوظهوری چون روسیه و چین داشته باشد که این امر در قدرت منطقه‌ای ایران مؤثر واقع شده است.» وی با اشاره به اینکه مدیریت سیاسی منطقه در اختیار ایران است، یادآور شد: «مدیریت سیاسی منطقه در اختیار ایران است و با توجه به اینکه آمریکا و انگلیس حضور دارند؛ اما وجود مدیریت و تسلط ایران بر تحولات منطقه موجب شده است ایران دست برتر داشته باشد و کشورهای غربی (آمریکا و انگلیس) به بازیگران دسته دوم و سوم در غرب آسیا تبدیل شوند. همان‌گونه که نشریات غربی اذعان دارند؛ جمهوری اسلامی ایران پس از ۴۵ سال تلاش، اکنون کشور بزرگ بلوک غرب آسیا است و تحریم، طرد کردن و تهدید تهران کارساز نبوده است. آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل با یک رقیب سرسخت روبه‌رو هستند که بخشی از یک اتحاد مثلثی جهانی است که توسط قدرت اقتصادی حمایت می‌شود. اگر می‌خواهیم از یک درگیری گسترده‌تر دوری کنیم، به یک رویکرد دیپلماتیک تازه نیاز است.»

 

حسن هانی‌زاده

دیدگاهتان را بنویسید