پدرخوانده جنگ

حضور رسمی امریکا در اتاق جنگ غزه؛ «جیمز گیلین»؛ فرمانده عملیات نجات اسرائیل بزرگترین کمک نظامی امریکا به رژیم صهیونیستی به صورت یکجا در طول تاریخ اسرائیل امریکا هم به اسرائیل سلاح می‌دهد هم به سفیدشویی جنایات آن مشغول است

«جیمز گیلین»؛ فرمانده عملیات نجات اسرائیل

امریکایی‌ها با علم به فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی به سرعت برای حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی دست به کار شدند. در اولین اقدام جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا طی دستوری برخی فرماندهان و نیروهای باتجربه نظامی خود را به تل‌آویو فرستاد تا رسماً در اتاق جنگ رژیم صهیونیستی حاضر شده و فرماندهی میدان را بدست بگیرند.
رادیو ملی امریکا همان زمان اعلام‌ کرد، این گروه از مستشاران نظامی را یکی از فرماندهان نیروی ویژه دریایی ایالات‌ متحده که سابقه جنگ در عراق بویژه رویارویی با نیروهای حزب بعث در فلوجه را داشته است، رهبری می‌کند.چندی بعد سی‌ان‌ان خبر داد نام این فرمانده نظامی «جیمز گیلین» بوده است. گیلین معاون فرمانده تفنگداران امریکایی در امور نیروی انسانی و ذخیره است که در کارنامه جنایت‌بار خود فرماندهی عملیات ویژه نیروی دریایی امریکا را در سال 2004 و در جریان حمله به عراق برعهده داشته است. این ژنرال کهنه کار امریکایی با تجربه حملات نظامی امریکا در فلوجه و مبارزه با داعش در موصل (آنگونه که منابع امریکایی می‌گویند) اندوخته‌ای بالا در جنگ‌های نامتقارن دارد.هنوز چند روز از آغاز جنگ نگذشته بود که «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از دیدار خود با «مایکل کوریلا» فرمانده سازمان تروریستی سنتکام برای گفت‌و‌گو در رابطه با درگیری‌های این رژیم با غزه خبر داد. گالانت پس از این دیدار در صفحه شخصی خود نوشت: من از رابطه و «شراکت عمیق میان تشکیلات دفاعی‌مان» و همچنین تعهد شخصی کوریلا نسبت به امنیت اسرائیل قدردانی می‌کنم.
کوریلا، فرمانده نیروهای مرکزی امریکا نیز در خصوص این سفر خود به رویترز گفت: من اینجا هستم تا اطمینان حاصل کنم که اسرائیل آنچه را که برای دفاع از خود نیاز دارد، داشته باشد و همچنین بر جلوگیری از حضور سایر طرف‌ها در این درگیری متمرکز شوم.لوید آستین، وزیر دفاع امریکا نیز اعلام کرد که مجموعه‌ای از نیروهای ویژه این کشور در زمینه برنامه‌ریزی و اطلاعات در عملیات علیه جنبش حماس به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند.جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا گفت، امریکا درحال ارسال تجهیزات نظامی بیشتر، از جمله مهمات و هواپیماهای شناسایی به اراضی اشغالی برای تقویت سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی است. خبرگزاری اسپوتنیک همچنین گزارش داد که یک مقام ارتش امریکا به این خبرگزاری گفت، آستین به نیروهای عملیات ویژه ارتش امریکا دستور داده است برای ارائه کمک‌های اطلاعاتی به رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی کرده و آن را ارائه کنند. این مقام رسمی امریکا گفت: وزیر دفاع پیشنهاد کمک به نجات گروگان‌ها را در گفت‌وگوی تلفنی با گالانت به او ارائه کرده و به ستاد فرماندهی مشترک عملیات ویژه دستور داده که برنامه‌ریزی برای حمایت‌های اطلاعاتی را از ارتش رژیم صهیونیستی پیش ببرند. به گفته او، رژیم صهیونیستی تمامی عملیات‌هایی را که با کمک ارتش امریکا همراه باشد، پیش خواهد برد اما این به معنای حضور نظامیان امریکایی در میدان نیست.
رسانه‌های امریکایی با اشاره به همکاری‌های گسترده امریکا و اسرائیل نوشتند ارتش امریکا سرعت ارسال تسلیحاتی مثل سیستم‌های دفاع هوایی و مهمات به اسرائیل را بالا برده است.
همه این موارد گویای یک آرایش نظامی و تهاجمی گسترده از سوی امریکا برای حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی بود. امریکا با این اقدامات نشان داد به‌رغم برخی اختلافات سطحی با سران رژیم، در شرایط حیاتی بشدت در کنار آنها خواهد ایستاد.

بزرگترین کمک نظامی امریکا
به رژیم
امریکا از زمان آغاز جنگ تجاوزگرانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه حمایت‌های سیاسی و نظامی گسترده‌ای به این رژیم کرد به‌گونه‌ای که حجم این کمک‌ها بویژه در زمینه نظامی تاکنون بی‌سابقه بوده است.
در روزهای ابتدایی پس از طوفان الاقصی ارتش رژیم صهیونیستی از ورود اولین هواپیمای حامل مهمات وکمک‌های نظامی امریکا به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این تجهیزات و مهمات پیشرفته بوده و با استفاده از آنها می‌توان حملات گسترده‌ای انجام داد و برای تمام سناریوها آماده بود. منابع خبری اعلام کردند که این هواپیما در پایگاه نظامی«نبطیم» به زمین نشست. همچنین برخی رسانه‌ها تصاویری از یک پایگاه رژیم صهیونیستی منتشر کردند که نشان می‌دهد جنگنده‌های این رژیم با موشک‌های امریکایی نظیر «هلفایر» مردم غزه را هدف قرار می‌دهند.
براساس آماری که سایت «الخلیج آنلاین» منتشر کرد، امریکا در نخستین روزهای جنگ علیه غزه، کمک نظامی به مبلغ ۱۴ میلیارد دلار برای پشتیبانی از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اختصاص داده است. براساس این آمار، این مبلغ یک سوم بودجه مورد نیاز رژیم اسرائیل برای جنگ علیه نوار غزه است که ۵۰ میلیارد دلار برآورد شده است. این ۱۴ میلیارد دلار بزرگترین کمک نظامی امریکا به رژیم صهیونیستی به صورت یکجا به شمار می‌رود. این مبلغ همچنین یک دهم کمک‌های نظامی امریکا به اسرائیل از زمان تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی است.
مجموع کمک‌های امریکا به رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ میلادی حدود ۲۶۳ میلیارد دلار است که از این مبلغ، ۱۳۰ میلیارد دلار کمک‌های نظامی بوده است. میزان کمک‌های نظامی سالانه امریکا به رژیم صهیونیستی حدود ۴ میلیارد دلار است.تل‌آویو همچنین در میانه جنگ اخیر غزه بمب‌های قطر کوچک ۳۹-GBU سنگرشکن ساخت شرکت بوئینگ را از امریکا دریافت کرد. این مهمات مهم‌ترین نقش را در کشتار کودکان در غزه داشته است.
همچنین اطلاعات منابع امنیتی تخمین زده‌اند که حدود ۵ هزار نظامی امریکایی در عملیات اسرائیلی‌ها برای ورود زمینی به غزه مشارکت داشته‌اند.
پشتیبانی ایالات متحده آن‌قدر فراگیر و همه‌جانبه است که موجب شد یک مقام دولتی رژیم صهیونیستی جرأت ابراز گزینه استفاده از بمب اتمی علیه نوار تحت محاصره غزه را داشته باشد.

سفر بایدن و پایان نمایش اختلاف امریکا
و اسرائیل
دو هفته از تیتر رسانه‌های جهان از اختلاف جوبایدن و بنیامین نتانیاهو و عدم پذیرش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اتاق بیضی شکل کاخ سفید نمی‌گذشت که موج طوفان الاقصی چهره واقعی روابط دو دولت را به خوبی نشان داد. رئیس‌جمهور امریکا ضمن همدردی با رژیم صهیونیستی در اوج جنگ وارد تل‌آویو شد تا ایستادگی خود در کنار جنایت‌های این رژیم را نشان بدهد. این اولین حضور یک رئیس‌جمهور امریکا در سرزمین‌های اشغالی در میانه یک جنگ و در شرایط ویژه امنیتی بود و شاید همین باعث شد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس‌جمهور امریکا اعلام کند: «سطح همکاری با امریکا بی‌سابقه است.»
حضور تمام‌قد وی در جنگ علیه غزه یکبار دیگر یادآور جملات او در دهه نود میلادی شد. بایدن زمانی که در لباس سناتوری امریکا حضور داشت گفته بود اگر اسرائیلی در منطقه خاورمیانه وجود نداشت، باید امریکا یک اسرائیل در این منطقه ایجاد می‌کرد.وی همچنین بارها اعلام کرده است که خود را یک صهیونیست می‌داند و همواره در کنار دولت نامشروع اسرائیل خواهد ایستاد.

بمب‌های امریکایی و سفیدشویی جنایت

امریکا علاوه بر اهدای سلاح‌های نظامی، در میدان جنگ روانی نیز ورود کرده و حتی به سفیدشویی جنایات رژیم صهیونیستی پرداخته است. به عنوان نمونه در جریان حمله جنایت‌بار به بیمارستان المعمدانی غزه که منجر به شهادت صدها نفر شد رئیس‌جمهور امریکا مدعی شد مطابق با اطلاعاتی که وزارت دفاع این کشور به آن دست یافته، رژیم صهیونیستی مسئول انفجار در بیمارستان المعمدانی در غزه نبوده است.
رویترز نوشت، بایدن با استناد به اطلاعاتی که وزارت دفاع امریکا به او نشان داده، مدعی است «آن یکی تیم» مسئول جنایت در این بیمارستان بوده است. بایدن همچنین در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز مدعی شده بود که حمله به بیمارستان کار رژیم صهیونیستی نبوده است.این دروغ آنقدر بزرگ بود که کارشناسان نظامی به آن واکنش نشان داده و گفتند گروه‌های فلسطینی موشکی در اختیار ندارند که بتواند چنین حجمی از تخریب و تلفات را ایجاد کند.
در جایی دیگر نیز وقتی جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا با این سؤال روبه‌رو شد شمار شهدای فلسطینی به عدد 6500 نفر رسیده است گفت «من به تعدادی (آماری) که فلسطینیان دارند استفاده می‌کنند، اعتماد ندارم!»
پس از این اظهارات، وزارت بهداشت غزه در واکنش به سخنان جو بایدن لیست شهدا را منتشر کرد. این نهاد فلسطینی، فهرستی منتشر کرد که نشان می‌داد 7028 نفر طی 20 روز گذشته بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. به گزارش شفقنا، «اشرف القذره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه در یک کنفرانس خبری گزارشی متشکل از 200 صفحه حاوی اسامی شهدا را نشان خبرنگاران داد و تأکید کرد که این لیست هنوز شامل افرادی که زیر آوار مانده‌اند، نمی‌شود.

سفرهای مکرر بلینکن به منطقه
بیش از شش سفر بلینکن به منطقه بعد از تهاجم گسترده رژیم صهیونیستی به غزه در کنار مخالفت و حتی وتوی چندباره قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس به درستی گویای حجم بالای پشتیبانی سیاسی امریکا از رژیم صهیونیستی است. بلینکن وزیر خارجه امریکا ابایی ندارد که با لگدمال کردن حقوق بشر و نادیده گرفتن کشته شدن هزاران غیرنظامی فلسطینی به صراحت بگوید: «اسرائیل حق انجام هر کاری را در غزه دارد.»
دولت جوبایدن و مقامات کاخ سفید به حدی در حمایت از رژیم صهیونیستی سنگ‌تمام گذاشته‌اند که افکارعمومی در داخل و خارج از مرزهای ایالات متحده به‌شدت مسیر ضدامریکایی شدن را در پیش گرفته است.دست‌هایی که به صورت نمادین آغشته به خون شده و پشت آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در جلسه استماع کمیته تخصیص سنا بالا رفتند نشان داد که عمق شکاف داخلی دیوارهای مجالس قانونگذاری امریکا را درنوردیده است.
نشنال ریویو گزارش داد که دهها دیپلمات امریکایی در یادداشتی به بلینکن مخالفت خود را با سیاست امریکا در قبال غزه اعلام و خواستار آتش‌بس شدند. این رسانه نوشته است که بیش از ۵۰۰ کارمند از چهل سازمان دولتی امریکا طی نامه‌ای به بایدن از حمایت دولت وی از اسرائیل اعتراض کرده و خواهان آتش‌بس شدند.
رادیو صدای امریکا اخیراً در گزارشی اعلام کرد: حمایت امریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه و کشتار غیرنظامیان باعث انزوای امریکا در جهان و بالا رفتن احساسات ضدامریکایی در دنیا شده‌ است. این مهم را می‌توان در آخرین جلسه شورای امنیت مشاهده کرد. دبیرکل سازمان ملل چند روز قبل با اختیارات قانونی خود و فعال کردن ماده 99 منشور نشست ویژه شورای امنیت را تشکیل داد تا قطعنامه‌ای برای آتش‌بس به تصویب رسیده و وضعیت وخیم غزه التیام یابد. حدود 100 کشور از این اقدام استقبال کردند. در روز رأی‌گیری برای تصویب این قطعنامه 13 کشور از 15 کشور عضو شورای امنیت به آن رأی مثبت داده‌اند اما نماینده امریکا تنها فردی بود که با رأی یکجانبه دست خود را بالا آورد تا مسیر صلح تا زمان نامحدود مسدود شود.

جنایت و مکافات
با حمایت‌های پیدا و پنهان و استثنایی امریکا از رژیم صهیونیستی در جریان نسل‌کشی مردم غزه، گروه‌های مقاومت منطقه هربار پناه‌گاههای این کشور در منطقه را هدف حملات خود قرار دادند به طوری که هر لحظه امکان دارد بر دامنه آتش جنگ و بازشدن جبهه‌های جدید بیفزاید. وزارت امور خارجه کشورمان نیز اعلام کرده است امریکا از پایگاه‌های خود در منطقه برای تجهیز رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند.
طبق آخرین آماری که به تازگی وزارت دفاع امریکا منتشر کرده است از ۱۷ اکتبر (یعنی 10 روز پس از عملیات طوفان ‌الاقصی و شکل‌گیری تحولات جدید منطقه) 78 حمله به نیروهای اشغالگر امریکایی در سوریه و عراق صورت گرفته است. به گفته پنتاگون این عملیات‌ها منجر به مجروح شدن 66 نظامی امریکایی شده است. وزارت دفاع امریکا البته از تعداد تلفات نیروهای خود سخن نگفته است، اما آنچه مشخص است این است که مجموعه جنایات امریکا علیه مردم غزه نمی‌تواند بدون مجازات باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید