آمریکایی ها فکر می کنند رویای آمریکایی در حال مرگ است!

رویای آمریکایی، نوید بخش بربرای برای مردم آمریکا بود، هر چقدر تلاش کنی، می‌توانی وضعیت بهتری داشته باشی، اما نظر سنجی‌های اخیر نشان می‌دهد، که مردم آمریکا دیگر به این رویای آمریکایی و وجود نظام برابر در این کشور اعتقادی ندارد.

آکسیوس؛ براساس دو نظرسنجی اخیر، بعید است که آمریکا ها دیگر به این باور داشته باشند، که مثل سابق، اگر کار کنند، پیشرفت خواهند کرد و امید ندارند که فرزندانشان وضعیت بهاری از آن‌ها داشته‌باشند.

این چرا مهم است؟ نظرسنجی ها نشان دهنده این نگرانی های است که رویای آمریکا در حال کمرنگ شدن یا از بین رفتن است.

از پاسخ دهندگان پرسید که آیا آن ها معتقدند ” رویای آمریکایی – که اگر سخت کار کنید پیشرفت خواهید کرد – هنوز هم درست است. فقط ۳۶ درصد گفته اند که این آمار درست است . ۱۸ درصد که گفته اند هرگز درست نیست و ۴۵ درصد که گفته اند زمانی درست بوده ، اما دیگر نه.

این را با نظرسنجی های سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ مقایسه کنید که به ترتیب؛ ۵۳ و ۴۸ درصد گفتند؛ رویای آمریکایی‌ها حقیقت دارد. این نظرسنجی‌ها توسط یک سازمان نظرسنجی متفاوت به نام PRRI با روش شناسی متفاوت انجام شد، اما نتیجه، روند نزولی را نشان داده‌است.

براساس نظرسنجی WSJ، زنان بیش از مردان به وضعیت رویای آمریکایی بدبین بودند، در حالی که افراد جوان تر بسیار بدبین تر از افراد بالای ۶۵ سال بودند. در مقایسه با نظرسنجی های قبلی، درصد افرادی که معتقدند رویای آمریکایی به واقعیت تبدیل نشده است , بیش از دو برابر نبوده است.

بله، اما؛ نظرسنجی سال گذشته موسسه آکسیوس – ایپسوس نشان داد که ۶۱ درصد از لاتین تبارها معتقدند که اگر سخت کار کنند می توانند به رویای آمریکایی دست یابند.  شکاف عظیم ثروت آمریکا اغلب به عنوان دلیلی برای کاهش ایمان به رویای آمریکا ذکر می شود.

تحلیل بروکینگز در سال ۲۰۲۲ نشان می دهد که آمریکا اکنون کم تر از برخی کشورهای ثروتمند دیگر شایسته سالاری دارد  و وضعیت ثروت بد و دشوار است. اما؛ محققان دیگر اشاره می کنند که آمریکایی ها در طول نسل ها تمایل داشته اند که بهتر از والدین خود باشند، معیار دیگری که  می توان رویای آمریکایی را با آن سنجید .

چه باید کرد: آمریکایی ها به طور فزاینده ای نگران هستند که این روند ادامه پیدا کند. در نظرسنجی اخیر بی بی سی، ۱۹ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که مطمئن هستند نسل فرزندانشان بهتر از نسل خودشان خواهد بود.

منبع:آکسیوس

ترجمه: دنیای تحلیل

نویسنده: دیو لاولر

دیدگاهتان را بنویسید