فیلم:داریوش مهرجویی در ماه‌های اخیر توسط چه کسانی مورد آزار و اذیت قرار گرفت؟

🔸️ از بامداد امروز اخبار قتل داریوش مهرجویی و همسرش در ویلایی که آنجا زندگی می‌کردند منتشر شده و افکار عمومی را در بهت فرو برده است. مهرجویی کارگردان فیلم‌هایی است که آثار سال‌هایی دورش مثل فیلم گاو در اذهان ایرانی‌ها بیشتر باقی مانده و اکثرا او را با همین فیلم به یاد دارند. با این حال در سال‌های اخیر نیز او با فیلم‌هایش خبرساز می‌شد و دوباره تا فیلم بعدی‌اش خبری از او نمی‌شد. اسفند 1400 بود مهرجویی با فیلم «لامینور» و ادعایی که می‌گفت این فیلم از فهرست اکران نوروزی خط خورده به صدر اخبار آمد. یک ویدئوی اعتراضی از داریوش مهرجویی آمد که فضا را به‌شدت به هم ریخت. پشت‌بند آن مهرجویی ویدئوی دیگری داد که اعتراف می‌کرد به او اطلاعات غلط داده‌اند.
🔸️پس از این خبری از مهرجویی نبود؛ حتی در روزهای پرالتهاب پائیز سال گذشته؛ پیرمرد حتما در گوشه دنجی که ساخته بود در رویای آثار بعدی‌اش به سر می‌برد تا اینکه مهرجویی با اکران فیلم «گاو» در لوکزامبورگ به صدر اخبار آمد اما نه با گفت‌وشنودهای سینمایی که با کنش‌هایی از جنس آزار و اذیت فیلم‌ساز کهنه‌کار ایرانی!
🔸️ماجرا اینطور بود که در پی اتفاقات پائیز سال گذشته جماعت ضدایرانی خارج نشین هر از گاهی که یک چهره برجسته از اهالی فرهنگ، سیاست و ورزش را پیدا می‌کرد، دوربین به دست و به قصد بازجویی دنبال او راه می‌افتاد و سوژه‌اش را آزار می‌داد و در رسانه‌های مجازی پخش می‌کرد.
🔸️مهرجویی هم از این دسته اپوزسیون بی‌نصیب نماند؛ هم در خیابانهای لوکزامبورگ و هم در نشست‌های خبری! حالا امروز همان جریان برای مرحوم مهرجویی سناریوبافی می‌کند؛ دنیای عجیبی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید