چگونه اطلاعات اسرائیل حمله بزرگ غزه را متوقف کند؟

ما هیچ ایده ای نداریم که چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد .

حماس از مرز شدیدا مستحکم بین اسرائیل و نوار غزه عبور می کند، در حالی که هزاران موشک از غزه به سمت اسرائیل شلیک می شود
. اسراییل شک یکی از بهترین سرویس های اطلاعاتی در شمال را دارد
.
ترورهای دقیق رهبران شبه‌نظامی را بدون آگاهی کامل از تمام حرکات انجام می‌دهند. گاهی اوقات این کار با هواپیماهای سرنشین انجام می‌شود.
روی زمین، در امتداد حصار مرزی پرتنش بین غزه و اسرائیل، دوربین ها، حسگرهای حرکت زمینی و گشت‌های منظم ارتش وجود دارد . قرار است حصار سیم خاردار یک «موانع هوشمند» باشد تا دقیقاً از نوع نفوذی که در این حمله رخ دهد مانع از آن شود.
با این حال، مبارزان حماس به راه خود را از طریق بولدوزر عبور دادند، سیم را سوراخ کردند یا از دریا و با پاراگلایدر وارد اسرائیل شدند.
برای آماده سازی و انجام چنین حملات هماهنگ و پیچیده ای که شامل انباشته کردن و شلیک هزاران موشک، درست زیر دماغ اسرائیلی ها می شود، باید عملیات امنیتی فوق العاده ای از سوی حماس گرفته شود.
جای تعجب نیست که رسانه های اسرائیل از رهبران نظامی و سیاسی کشورشان سؤالات فوری می پرسند که چگونه ممکن است این اتفاق در پنجاهمین سالگرد حمله غافلگیرانه دیگر توسط دشمنان اسرائیل در آن زمان رخ دهد: جنگ یوم کیپور در اکتبر 1973
. گویند تحقیقات بزرگی آغاز شده است و آنها می گویند “سال ها ادامه خواهد داشت”. اما در حال حاضر اسرائیل اولویت های مبرم تری دارد. این کشور باید مرزهای جنوبی خود را کنترل کند و سرکوب کند و شبه‌نظامیان حماس را کنترل کند که در سمت اسرائیلی حصار مرزی را به دست گرفته، از بین ببرد.
این کشور به موضوع خود می پردازد که به اسارت گرفته شده اند، چه از طریق یک مأموریت نجات مسلحانه و چه از طریق، باید حل شود. جستجو خواهد کرد تا مکان‌های پرتاب را برای همه موشک‌هایی که به سمت اسرائیل شلیک می‌کنند، از بین ببرد. و شاید بزرگترین تهدید برای اسرائیل این باشد: چگونه دیگران را از پاسخگویی به ندای حماس برای جلوگیری از تسلیح می کند و از گسترش این آتش سوزی در کرانه باختری و حتی احتمالاً کشاندن جنگجویان به شدت حزب الله از مرز شمالی خود با لبنان جلوگیری می کند. ؟

ترجمه: دنیای تحلیل
نویسنده: فرانک گاردنر

دیدگاهتان را بنویسید