«طوفان الاقصی» در تاریخ ثبت خواهد شد

کارشناس امور نظامی و سرلشکر بازنشسته فلسطینی عملیات «طوفان الاقصی» را باور نکردنی توصیف و تاکید کرد این پیروزی مانند دیگر جنگ‌های سابق به پایان می‌رسد و در تاریخ به عنوان یکی از موفق‌ترین عملیات کماندوها در تاریخ مبارزات فلسطینیان ثبت خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه به نقل از میدل ایست نیوز، «یوسف شرقاوی» عملیات حماس را «باورنکردنی» خواند و گفت که با کارشناسان اسرائیلی که این حمله را به لحاظ زمان و غافلگیرکنندگی شبیه جنگ اکتبر ۱۹۷۳ خوانده‌اند، هم‌نظر است.

وی افزود که نیروهای مقاومت در پنجاهمین سالروز پیروزی اکتبر ۱۹۷۳، خاطره آن پیروزی را با برنامه‌ریزی دقیق و غافلگیرکننده عملیات «طوفان الاقصی» زنده کردند و توانستند سیستم امنیتی و نظامی اسرائیل را با استفاده از شگرد تنوع حملات فریب دهند.

شرقاوی تأکید کرد که تردد رزمندگان مقاومت در شهرک‌های اطراف غزه، دیدن صحنه تانک‌ها و زرهی‌هایی که آتش می‌گیرند و نظامیانی که به اسارت درآمده اند، حادثه‌ای بی سابقه در درگیری‌های اسرائیل با فلسطینیان است.

وی افزود: اگر از این فرصت استفاده نشود و دیگر جبهه‌های مقاومت از جمله در لبنان فعال نشود، این پیروزی «مانند دیگر جنگ‌های سابق به پایان می‌رسد و در تاریخ به عنوان یکی از موفق‌ترین عملیات کماندوها در تاریخ مبارزات فلسطینی ثبت خواهد شد».

به نظر شرقاوی، از مهم‌ترین دستاوردهای فوری این عملیات، ضربه سخت بر اعتماد به دستگاه امنیتی و نظامی اسرائیل است که نشان داد این دستگاه شکننده‌تر از آن چیزی است که به نظر می آید، زیرا چند ده فرد مسلح با سلاح سبک توانستند کنترل چند منطقه و مقر نظامی را به دست بگیرند، آن هم از غزه که منطقه‌ای تحت محاصره و به صورت دائم تحت کنترل شدید امنیتی است.

نیروهای مقاومت فلسطین از صبح دیروز (شنبه) عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.

این عملیات پیچیده مقاومت فلسطین که از طریق تونل ها، روی زمین، دریا و هوا به همراه شلیک هزاران راکت و موشک به سرزمین های اشغالی صورت گرفته تاکنون موجب هلاکت حداقل ۳۵۰ صهیونیست و زخمی شدن بیش از یکهزارو ۸۰۰ صهیونیست دیگر شده است.

عملیات طوفان الاقصی علاوه بر این که بازنمایی گوشه ای از اراده جوانان فلسطین برای دفاع از آب و خاک کشور خود و مقابله با دشمن اشغالگر است، نشانگر قدرت و پیشرفت نظامی نیروی مقاومت بوده، بطوری که برخی سران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی اذعان داشتند که برای این حمله غافلگیرکننده به‌اندازه کافی آماده نبودند و این حمله بی تردید شکست سرویس اطلاعاتی آنها به شمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید