پیش بینی یک روزنامه عبری درباره پنج سناریو پیش‌روی رژیم صهیونیستی در سال آینده میلادی

یک روزنامه عبری نوشت رژیم صهیونیستی 50 سال قبل و در ششم اکتبر 1973 با حمله مصر و سوریه از دو محور شمال و جنوب مواجه شد و این به منزله تهدیدی خطرناک برای این رژیم بود و امروزه نیز یکی از سناریوهای امنیتی، حمله به فلسطین اشغالی از چند جبهه به صورت همزمان است.
رژیم صهیونیستی در شامگاه روز ششم اکتبر 1973 با حمله مصر از جنوب و سوریه از شمال مواجه شد و در آن زمان، حمله مذکور از چند جبهه، پیش بینی نشده بود.

این روزنامه به نقل از «عاموس یادلین»رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی نوشت که این رژیم در سال آینده با پنج سناریو احتمالی مواجه خواهد شد که اولین آن، ناکامی و ناامیدی دستگاههای امنیتی رژیم اشغالگر در زمینه مقابله با عملیات و افزایش تنش ها در کرانه باختری در زمان عیدهای یهودی آینده خواهد بود.

یادلین پیش بینی کرد در داخل فلسطین اشغالی تنش به وجود بیاید و این سناریو بر فرضیه جنگ بین این رژیم و جنبش حماس استوار است.

سومین سناریوی مطرح شده توسط این ژنرال صهیونیستی، افزایش تنش در مناطق شمالی سرزمین های اشغالی و احتمال حمله حزب الله به این رژیم است و چهارمین سناریو، آغاز جنگ و درگیری در چند جبهه به صورت همزمان است.

جنگ فراگیر، پنجمین و آخرین سناریو است که ژنرال عاموس یادلین رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی آن را مطرح و تأکید کرد که در زمینه وقوع جنگ داخلی در سرزمین های اشغالی، احتمال ضعیفی وجود دارد و شاید شهر بیت المقدس، بیش از هر جای دیگری احتمال به وجود آمدن تنش یا رویارویی را دارد و احتمالا تنش مذکور به شهرها و شهرک های کرانه باختری کشیده شود.

این روزنامه صهیونیستی در پایان نوشت که عملیات رویارویی و تنش های نظامی و امنیتی سال‌های اخیر، باعث شده است احتمال وقوع جنگ و درگیری در چند جبهه به صورت همزمان بار دیگر مطرح شود و این جنگ، ارتش «اسرائیل» و تصمیم‌گیرندگان در تل آویو را مجبور به درک «اولویت‌ها» و مفهوم «قدرت بازدارنده» می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید