راهبرد رسانه‌ای اصلاح‌طلبان در قبال دولت سیزدهم چیست؟

جریان رسانه‌ای اصلاحات این سیاست‌های کثیف رسانه‌ای-خبری را در پیش گرفته است که در برابر ۸ سال بی‌تدبیری و سوءمدیریت دولت ویرانگر روحانی روزه سکوت گرفته بود و حتی جرئت نقد را از مردم سلب کرده بود.
روایت‌های غلط و دروغ‌نویسی برخی رسانه‌های سیاست‌زده‌ی اصلاح‌طلب موجب شده چهره‌ی دولت سیزدهم در میان قشری از مردم مخدوش شود و به نوعی امنیت روانی جامعه ایرانی تهدید شود. ارایه اطلاعات غلط و وارونه‌سازی حقیقت برای مردم با یک هدف سیاسی-انتخاباتی و اثرگذاری در برخی از بزنگاه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.
بررسی اجمالی رسانه‌های اصلاح‌طلب نشان می‌دهد که راهبرد این رسانه‌ها تسویه حساب سیاسی با استفاده از وارونه‌سازی و روایت‌های غلط است. در واقع پس از گذشت دو سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم همچنان این رسانه‌ها در رقابت‌های انتخاباتی و سیاسی سیر می‌کنند. همین موضوع موجب شده تا محور اصلی تمامی تحلیل‌ها و خبرهای رسانه‌های اصلاح‌طلب تنها تخریب دولت با استفاده از تقطیع و تحریف باشد.
یکی از نمونه‌های این تقطیع‌ها در پی سفر یک روزه رئیس‌جمهور به کرمان اتفاق افتاد؛ سفری که با خود آب را به کرمان آورد و پروژه‌های ۱۲-۱۰ ساله‌ای که بر زمین مانده بود را احیا و به بهره‌برداری رساند. این سفر که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد اما برای این رسانه‌ها تنها تقطیع و موج سواری بر حاشیه‌ها به همراه داشت.
رئیس جمهور در جریان این سفر و در یکی از سخنرانی‌هایش گفت: «دولت با همه ظرفیت پای کار است که مشکلات مردم را حل کند و پروژه‌های نیمه‌تمام را به سامان برساند؛ کاری هم ندارد که دیگران چه می‌گویند، چه خواهند گفت و چه بهره‌برداری می‌کنند. برای ما مهم این است که در محضر پروردگار متعال و شهدا باشیم و مردم مشکلات نداشته باشند و مردم احساس رفاه، آرامش و آسایش کنند.»
رسانه‌های اصلاح‌طلب با تقطیع سخنان رئیس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه و آب‌رسانی به بم و بروات و ۱۵ پروژه برق‌رسانی به استان کرمان مدعی شدند که وی گفته است: «دولت کاری به حرف دیگران ندارد و مهم رضایت خداست»؛ اما بررسی فیلم کامل اظهارات آیت‌الله رئیسی نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور تأکید کرده است «دولت بدون توجه به بهره‌برداری و سخنان دیگران، با تمام ظرفیت برای حل مشکلات مردم پای کار است.»
همچنین یکی دیگر از وارونه‌نمایی و کذب گویی جریان رسانه‌ای اصلاحات مربوط به روز صنعت می‌شود. این رسانه‌ها مدعی شده‌اند که در سخنرانی رئیس جمهور در همایش روز صنعت از خبرنگاران خواسته شده تا سالن اجلاس سران را ترک کنند؛ این درحالی‌ست که این سخنرانی طبق اعلام قبلی روابط عمومی ریاست جمهوری به رسانه‌ها، با پخش زنده از شبکه خبر همراه بود، محدودیت و یا ممنوعیتی برای پوشش نداشته و تمامی رسانه‌ها آنلاین در لحظه به سخنرانی رئیس‌جمهور دسترسی داشتند.
جریان رسانه‌ای اصلاحات این سیاست‌های کثیف رسانه‌ای-خبری را در پیش گرفته است که در برابر ۸ سال بی‌تدبیری و سوءمدیریت دولت ویرانگر روحانی روزه سکوت گرفته بود و حتی جرئت نقد را از مردم سلب کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید