تحولی جدید که لرزه به جانِ صهیونیست ها انداخت

به تازگی رزمندگان فلسطینی از جنین(واقع در کرانه باختری)، اقدام به شلیک دو راکت به سمت یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی کرده اند. رویدادی که در ۱۸ سال اخیر بی سابقه بوده و زلزله ای قابل توجه را در محافل سیاسی و نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی به پا کرده است.

به تازگی وقوع یک اتفاق قابل توجه، وحشت قابل ملاحظه ای را به محافل سیاسی و البته نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر قدس تحمیل کرده است. در این راستا به تازگی رزمندگان فلسطینی از جنین(واقع در کرانه باختری)، اقدام به شلیک دو راکت به سمت یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی کرده اند. رویدادی که در 18 سال اخیر بی سابقه بوده است.

کارشناسان مسائل نظامی گفته اند که موشک های شلیک شده از نوع “قسام 1 “بوده اند و ظاهرا توسط رزمندگانی که زیرمجموعه گردان های “عزالدین قسام” وابسته به جنبش حماس بوده اند شلیک شده اند. جالب اینکه عاملان این عملیات خطاب به صهیونیست ها اعلام کرده اند که در آینده آن ها باید انتظار اتفاقات بزرگتر و خطرناک تری را داشته باشند. البته که نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی نیز راکت پراکنی از کرانه باختری را یک اتفاق بسیار خطرناک برای موجودیت و امنیت رژیم اسرائیل توصیف و ارزیابی کرده اند.

در این رابطه بلافاصله پس از شلیک موشک های مذکور، نظامیان صهیونیست به مناطق مختلفی در جنین هجوم برده‌اند و جلسات مختلفی نیز با هدف واکاوی ابعاد مختلف این رویداد تشکیل شده است.

شلیک موشک از کرانه باختری به سمت اهدافِ حساس رژیم اشغالگر قدس، در ادامه تشدید تحرکات جریان ها و گروه های مقاومت در منطقه مذکور ارزیابی می شود. به بیان ساده تر، شلیک اخیر موشک از کرانه باختری به سمت اهدافی در اراضی اشغالی، رویدادی بوده که عقبه ای قابل توجه داشته است و پیشتر خود را در قالب افزایش شمار گروه های مقاومت و ضدصهیونیست در کرانه باختری (گروه هایی نظیر بیشه شیر، گردان جنین، گردان نابلس و غیره) و یا افزایش عملیات های شهادت طلبانه در کرانه باختری علیه اهداف صهیونیستی نشان داده است.

در این راستا، پدیده شلیک موشک از کرانه باختری به سمت اهدافی در اراضی اشغالی، در واقع سیگنالی روشن به طرفِ صهیونیست مبنی بر پیشرفت فعالیت های جریان مقاومت در کرانه باختری علیه رژیم اشغالگر قدس است. موضوعی که تا حد زیادی معلولِ رسیدن کلیتِ جامعه فلسطینی به این باور است که جز مقاومت مسلحانه، هیچ راهی برای به زانو درآوردن صهیونیست ها و وادار کردن آن ها به پذیرش حقوق حقه و مشروع فلسطینی ها وجود ندارد.

"درآمد دلاری بالای 100 میلیون" برای کسانی که می خواهند میلیاردر شوند

“درآمد دلاری بالای 100 میلیون” برای کسانی که می خواهند میلیاردر شوند

مطالب پیشنهادی

شلیک موشک از کرانه باختری به سمت اهدافی در اراضی اشغالی، نوعی پیام روشن به رویکردهای نخ‌نمای تشکیلات خودگردان فلسطینی در تعامل با دشمن صهیونیست نیز هست. در واقع، جریان مقاومت در کرانه باختری که حوزه قدرت تشکیلات خودگردان است و در مدت اخیر شاهد افزایش قابل ملاحظه اقبال عمومی به مقاومت مسلحانه در برابر اسرائیل بوده و هست، به نوعی تفوق گفتمانی در برابر گفتمان سازشکارِ تشکیلات خودگردان در قالب اذهان و افکار عمومی فلسطینی ها دست یافته است.

موضوعی که سبب شده در مدت اخیر تشکیلات خودگردان به شدت منزوی شود و حتی برخی به صراحت این ایده را مطرح کرده اند که این تشکیلات، صرفا با هدف دریافت کمک های مالی خارجی است که به تعامل با اسرائیل تن می دهد و اگر بنا باشد تغییر رویه دهد، بسیاری از سیاستمداران و فعالان حاضر در این تشکیلات، از کار، بیکار خواهند شد. به طور کلی، راکت پراکنی اخیر از کرانه باختری به سمت اراضی اشغالی، جدای از اینکه سیگنال های روشنی را برای دشمن صهیونیست مخابره کرد، در عین حال، حامل پیام های روشنی برای تشکیلات خودگردن فلسطینی نیز بوده است.

رویدادِ شلیک موشک از کرانه باختری به سمت اراضی اشغالی در نوع خود نمودی عینی از راهبرد کلان جریان مقاومت در مواجهه با رژیم صهیونیستی با محوریت متنوع سازی جبهه های نبرد را نیز به نمایش می گذارد. رویکردی که در صورت اقدام صهیونیست ها به ماجراجویی علیه جریان مقاومت، می تواند صورت حساب سنگینی را برای این رژیم صادر و سیاستمداران ارشد اسرائیلی را وادار کند که بهایی سنگینی را در برابر اقدامات و رویه های مجرمانه خود بپردازند.

از چشم انداز کلی، تقویت رویه های اینچنینی به نوعی توان بازدارندگی جریان مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را به نحو قابل ملاحظه ای تقویت می کند. مساله ای که از در پیش بودن چالش های جدی برای صهیونیست ها در آینده و البته کوتاه شدنِ عمر رزیم جعلی شان خبر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید