آیا فرماندهان جهاد اسلامی اصول امنیتی را رعایت نمی‌کنند؟

حسین کازرونی در کانال تلگرامی خود نوشت:

هیچ کسی از فرمانده‌هان مقاومت در خانه‌اش ترور نشده، غیر از خلیل بهتینی و جهاد غنام و طارق عزالدین که در آغاز جنگ اخیر در حالی که شرایط جنگی نبود و در حال آماده شدن برای سفر به مصر برای مذاکرات بوده‌اند.

هم‌ حماس و هم جهاد اهل رعایت اصول امنیتی هستند، اما رژیم صهیونیستی با دستگاه‌های سایبری پیشرفته و دسترسی‌های متنوعی که به زیرساخت‌های سایبری جهانی و منطقه‌ای دارد، میتواند به هر هدفی در زمانی کم یا طولانی برسد.

هدف قرار گرفتن این افراد بستگی به شرایط سیاسی و امنیتی اطراف آنها دارد که خطرپذیری یا بازخورد اقدام علیه آن شخصیت سنجیده و تصمیم‌گیری می‌شود. بیانیه شدید الحن حزب الله و هشدار به اسرائیل مقابل ترور فرماندهان فلسطینی در لبنان از این جهت است که خطر تصمیم را برای اسراییل بالا ببرد.

بطور نمونه در جنگ سیف القدس رژیم صهیونیستی ۶ نفر از فرماندهان ارشد حماس در گردان‌های قسام را ترور کرد، در صورتی که آنها در تونل‌هایی در عمق ۳۰‌متری زمین بودند.

رژیم صهیونیستی در این روزها روی جهاد اسلامی تمرکز کرده تا ضربه اساسی به پیکر این گروه مهم از ارکان مقاومت فلسطین وارد کند. همه دستگاه‌های این رژیم فقط به دنبال ترور فرمانده‌هان جهاد اسلامی هستند، با این حال از تعداد زیاد فرماندهان جهاد اسلامی، ۶ فرمانده تاکنون ترور شده‌اند.

قابل ذکر است رژیم صهیونیستی برای ورود به این مجموعه ترور فرماندهان جهاد اسلامی، حداقل از ۳ ماه گذشته برای این جنگ خود را آماده و پهپادها (قطع نشدن صدای آنها در آسمان غزه) و زیرساخت‌های سایبری خود را ۲۴ ساعته در جمع‌آوری اطلاعات پیرامون فرماندهان مقاومت فلسطین بکار برده است.

ناگفته نماند در نبرد متقابل بین رژیم اشغالگر و فلسطینی‌ها، غیر از قدرت نظامی، امنیتی و سایبری؛ پول هنگفت در جذب جاسوسان نیز بکار گرفته می‌شود و در هر نبرد سرد و گرمی در جهان رکنی از ارکان جنگ‌ها محسوب می‌شود.

از دیگر نکات قابل توجه؛ ترور محمد الضیف در جنگ سیف القدس است که محل اختفای او شناسایی و مورد هجوم قرار گرفت. در آن عملیات محمد الضیف شدیدا مجروح شد و همه افراد خانواده‌ای که او در آن محل مخفی شده بود ( خانواده الکولک) غیر از سه نفر به شهادت رسیدند.

نکته مهم دیگر جغرافیای محدود نوار غزه که ۳۶۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و در این مساحت کوچک حداقل ۵ دستگاه اطلاعاتی و امنیتی اسرائیلی و جهانی بطور خاص با امکانات گوناگون مشغول رصد و عملیات‌های نفوذ و شناسایی هستند.

در پایان؛ علی رغم همه احتیاطات امنیتی که توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی اجرا می‌شود، رژیم موقت اسراییل، دستی باز برای هرگونه ضربه‌زدن به آنها را دارد.

اما مجاهدت و شجاعتی که سالیان سال ادامه دارد، صهیونیست‌هایی که در فکر سرزمین نیل تا فرات بودند را در محاصره گروه‌های مقاومت فلسطینی و غیر فلسطینی درآورده‌اند که از هر روز، روز آزادی قدس و سرزمین‌های اشغالی را نزدیکتر می‌بینند.

دیدگاهتان را بنویسید