گره کور اقتصاد

واقعاً گره اقتصاد کجا و چیست که علی‌رغم رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش و مدیریت اهالی دولت ، گام‌ها و دیدگاه‌های صاحب‌نظران و تحولات مختلف هنوز باقی و همچنان مردم شریف و با حیا و مقاوم ،ضربات و خسارات تورمی، گرانی ،فساد و بی‌ثباتی را بر پیکر خود و زندگی حس می‌کنند.
شاید از دیدگاه نظری یا نمونه و سرمشق علمی گیر وگرفت جریان اقتصاد کشور معلوم باشد همان‌طوری که برخی معتقدند:
فقدان برخی ضرورت‌ها مثل کمبود مسکن، خودرو و نیاز و کشش بازار به اندازه اشباع بازار.
بدهی‌های باقی‌مانده . تحریم‌ها.
ناتراز های قابل‌توجه در مجموعه‌های مالی پولی مثل بانک‌ها.* فقدان فرصت کافی و لازم تولید و صادرات آن. و امثال آن وضعیتی را به اقتصاد کشور تحمیل نموده که اقدام در هر مورد آن سالیان درازی را به خود اختصاص داده و درعین‌حال پدیده تورمی و زایش مشکلات جدید را در بر خواهد داشت . معادله‌ای که پایان اطمینان‌بخش و حل کننده مشکل ندارد .
اما چرا و چگونه باید از این پیچ به‌سلامت عبور کرد . قطعاً تغییر افراد اگرچه مهم هست اما حل مسئله نیست. بلکه باور و حال و احوال غیر منطبق با این مهم پاسخ چرایی و اصلاح باور و حال خوب راه‌حل آن است.
آقایان، خانم‌ها ،عزیزان . مسئله این است که.
اول: کشور نیازمند انقلاب اقتصادی است دوم :کشور در جنگ اقتصادی درگیر است .
این دو مقوله‌ای است که هنوز به‌عنوان یک واقعیت باور وپذیرفته نشده است والا به‌جای مدیریت آرام اقتصادی ستاد فرماندهی کل اقتصاد کشور ایجاد می‌شد .
ستادی که همه تابع تصمیمات آن الزاماً می‌ایستادند .
ستادی که گردان و تیپ و لشکر و نیروی اقتصادی سازمان‌دهی می‌کرد و سربازان آن را هم دانشجویان تحصیل‌کرده و کنشگران اقتصادی، فرماندهان میانی آن اساتید و فعالان اقتصادی و فرماندهان ارشد آن هرآن کسی که توان خود را با اخلاص و روحیه انقلابی‌گری و ازخودگذشتگی به اثبات برساند و بسیجی و جهادگر آن‌همه‌ی مردم باشند.
ستادی که به‌عنوان سرپل های دشمنی، مهار تورم ،تولید با کیفیت، ایجاد اشتغال ،کنترل قیمت ،افزایش صادرات و کار جهادی وسازندگی، تولید ثروت و امثال آن را نشان کرده و برای آن سازمان‌دهی حمله کند.
ستادی که مأموریت بدهد به هر انقلابی داوطلب و مسئولیت دهد به هر مدیر اقتصاد انقلابی.
ستادی که مفسد و متخلف اقتصادی را به جرم خیانت جنگی تحویل دادگاه نظامی دهد.
ستادی که رایزنی اقتصادی را تا عمق هر جای جهان انجام دهد و مانور جنگی خود را در زمین، دریا و هوا، دانش و فناوری صنعت ،معدن تجارت و سازندگی و عدالت اجتماعی دنبال کنید.
آقای رئیس جمهور محترم ستادفرماندهی کل اقتصادی باوتحت امر ولایت مطلقه وفرماندهی کل قوا تشکیل دهید ودولت را پشتیبان آن قرار دهید.
دکتر محمود رضا امینی
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید