بن سلمان؛ الگوی اصلاحات اجتماعی یا نماد جنون و آدم‌کشی؟!

بازار اظهرنظر که داغ شود، هر کسی می‌تواند چیزی بی‌ربط را به یک چیز بی‌ربط دیگر پیوند دهد. آخرینش همین پیروزی شگفت‌انگیز تیم ملی فوتبال عربستان سعودی در برابر یکی از مدعیان قهرمانی، آرژانتین که حادثه‌ای بزرگ بود و در تاریخ فوتبال آسیا و عربستان ثبت خواهد شد. اما ربط دادن این پیروزی به مثلا اصلاحات اجتماعی بن سلمان، از آن دست کارهایی است که به عقل جن هم نمی‌رسد، اما یک سری انسان متفکرنمای عجیب و غریب در ایران، می‌توانند این‌ها را به هم ربط بدهند. توییت جدید عبدالرضا داوری از مصادیق همین آسمان و ریسمان بافتن‌ها است.

بن سلمان؛ الگوی اصلاحات اجتماعی یا نماد جنون و آدم‌کشی؟!

به گزارش بولتن نیوز، داوری در توییت خود علت پیروزی عربستان در برابر آرژانتین مدعی را، اصلاحات بن سلمان ذکر کرده است. در این‌که سعودی‌ها تأمین زیرساخت‌های مناسب، رسیدگی به فوتبال پایه و سرمایه‌گذاری در فوتبال را دستور کار خود قرار داده‌اند، هیچ شکی نیست. اما مثلا اگر تیم ملی ما در سال ۲۰۱۴ در برابر آرژانتینی که در همان دوره نایب قهرمان جهان شد، موقعیت‌هایش تبدیل به گل می‌شد یا چهار سال پیش، پرتغال را شکست می‌داد، با توجه به اوضاع نابسامان ورزش و علی‌الخصوص فوتبال ایران در حوزه زیرساخت‌ها، امکانات و توجه به تیم‌های پایه، چه توجیهی برای آن موفقیت وجود داشت؟!

در ضمن داوری و کسانی که همچون او فکر می‌کنند با چه رویی حرف از اصلاحات اجتماعی بن سلمان می‌زنند؟! این حضرات یادشان رفته است که همین حکومت ظالم سعودی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰، ۸۱ نفر را گردن زد؟! یا چرا راه دور برویم، مگر در همین آبانی که گذشت، حکم اعدام برای یک نوجوان ۱۳ ساله فقط به اتهام واهی غذا دادن به یک فراری صادر نشده است؟! روزانه چند کودک مظلوم یمنی از گرسنگی و بیماری در حال جان سپردن هستند؟! چگونه است که یک جانی و قاتل بین‌المللی شده است الگوی این حضرات مثلا روشنفکر برای اصلاحات اجتماعی؟!

حقیقتا انسان از این حجم تناقض حیرت می‌کند که از یک سو می‌گویند جمهوری اسلامی چرا با معترضان چنین رفتاری می‌کند، بعد از طرف دیگر توصیه می‌کنند که محمد بن سلمان سعودی را به عنوان یک الگوی موفق حکمرانی، باید مورد توجه قرار داد. اگر چنین چیزی در دستو کار قرار بگیرد، در همین اغتشاشات اخیر، به جای این حجم از مماشات، باید شاهد رفتار‌هایی از جنس بن سلمان و گردن زدن‌های او بودیم. این مواردی که طرح شد تنها گوشه‌ای است از شاهکار‌های قهرمان این حضرات، وگرنه که افتضاح در کارنامه محمد بن سلمان بسیار است.

دیدگاهتان را بنویسید