بخش‌نامه به جای قانون؛ به داد دانش بنیان ها برسید!

امیر عباس اختراعی در گفت‌وگو با الف با بیان اینکه بخش نامه محوری که در سازمان تامین اجتماعی مرسوم شده است ، مطابق مفاد قانونی نیست و این امر سبب رفتار سلیقه ای شعبه ها شده است،یادآور شد: براساس قوانین، سازمان تامین اجتماعی مکلف است فقط سال آخر فعالیت شرکت ها را حسابرسی کند اما این سازمان برخلاف قانون چندین سال قبل را هم حسابرسی می کند.

رئیس انجمن سازندگان قطعات صنعتی ایران گفت: در موادی از این قانون به صراحت آمده است که اگر شرکتی دارای کارگاه ثابت و محل استقرارش مشخص شد، اعم از اینکه شرکت دانش‌بنیان باشد یا نباشد، و بتواند حق بیمه و کارمزد پرسنل ش را پرداخت کند، سازمان تامین اجتماعی حق ارائه ضریب به قراردادهای این شرکت‌ها را ندارد. دقیقا آخرین کلمه این قانون به ممنوعیت اعمال ضریب اشاره دارد که رعایت نمی شود.

اختراعی با بیان اینکه سلیقه ای عمل کردن سازمان تامین اجتماعی بلای جان شرکت ها شده است، اذعان کرد: نسبت به این بخش‌نامه‌های داخلی در شعب مختلف تفاسیر و برداشت‌های متفاوتی وجود دارد و در هر شعبه با رویه متفاوتی برخورد می‌شود. از طرفی خود سازمان اجتماعی در جلسات متعددی که ما از طرف مرکز پژوهش‌های مجلس و ارگان‌های مختلف نظارتی با آنان داشتیم، اذعان دارند که ما طبق قانون تامین اجتماعی برخورد می‌کنیم در حالی که رفتار این سازمان اصلا اینگونه نیست.

این کارشناس دانش بنیان، با بیان اینکه در جلسات دادرسی باید یک نماینده از شرکت های دانش بنیان حضور داشته باشد اما خبری از این نماینده در جلسات نیست،خاطر نشان کرد:لازم است معاونت علمی ریاست جمهوری این موضوع را پیگری کند و یا خودش نماینده ای به این دادسرا بفرستد که از قبل جلسه بتواند به شرکت های دانش بنیان مشاوره ارائه دهد.

وی در ادامه گفت:به دلیل ناشناس بودن نماینده شرکت های دانش بنیان اصلا نمی توان تشخیص داد که چه کسی نماینده ماست!

این فعال شرکت دانش بنیان با بیان اینکه در تجربه ای که داشتم، بعد از شکایت، دیوان رای به شرکت ما داد اما تامین اجتماعی تاکنون تمکین نکرده است،ابراز کرد: در واقع اصرار به توافق ، عدم تمکین دارد که این خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی افرادی را که اصلا تخصصی در حوزه حسابرسی و مالی ندارند برای حسابرسی مالی شرکت های دانش بنیان استخدام کرده، تصریح کرد:این افراد بیش چهل روز در شرکت ها مستقر می شوند و هیچ آشنایی با کنترل سند ندارند واقدام به کارهای غیر تخصصی می کنند.

این کارشناس دانش بنیان با بیان اینکه بر اساس قانون لازم است بعد از اتمام کار حسابرسی، پرونده را به مودیان نشان دهند،اذعان کرد:اما این سازمان برای دریافت هزینه از این کار سرباز می زند.

دیدگاهتان را بنویسید