چرا رژیم صهیونستی از اوکراین حمایت نظامی نمی‌کند؟/ لاف گنبد آهنین در مقابل کارآمدی پهپادهای مورد استفاده‌ی روسیه

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای چندمین بار اعلام کرده که به اوکراین سلاح و سامانه پدافندی ارسال نخواهد شد. و تنها سامانه هشدار سریع در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد.
برخلاف انتظارات رئیس‌جمهور یهودی اوکراین، حمایت نظامی رژیم صهیونیستی از این کشور در جنگ با روسیه تقریبا نزدیک به صفر بوده است. اما علت این موضوع را می‌توان در سخنرانی و اعلان نظرات مقامات رژیم صهیونیستی جست‌وجو کرد.
رژیم صهیونیستی صراحتا عنوان کرده که از ترس اینکه سامانه‌ی پدافندی آن‌ها در اختیار روسیه ( و احتمالا در خیال این رژیم ایران ) قراردنگیرد از ارسال هرگونه کمک پدافندی به اوکراین  خودداری می‌کند، این در حالی است که عمده‌ی تلفات اوکراین و برگ برنده‌ی روسیه در این جنگ پهپاد‌های انتحاری است که با وجود تکذیب‌های چند‌باره‌ی‌ ایران، اوکراین تاکید بر ایرانی بودن آن دارد. البته حتی پهپاد ادعایی غرب و اوکراین هم از آخرین ساخته‌های نظامی ایران به حساب نیامده و پهپادهای ادعایی نسل‌های اولیه‌ی نمونه‌ی تکامل یافته‌ی ایرانی است.
دلیل این حد ترس صهیونیست‌ها از نبرد پدافندی با پهپادهای مورد استفاده‌ی روسیه، نابودی هیمنه پوشالی پدافند این رژیم است که ناکارآمدی آن بارها حتی در مقابله با راکت‌ نیز مشخص شده است.
لاف‌زنی و دروغ بزرگ رژیم صهیونیستی و آمریکا در خصوص قدرت نظامی شان در جنگ اوکراین بیش از پیش برملا شده است، و اصرار آن‌ها بر‌ ایرانی بودن پهپهادهای روسیه بیش از پیش باعث تحقیر آن‌هاست، زیرا در صورت صحت این ادعا، نسل قدیمی یک پهپاد،  بدون ترس از چالش کارآمدی و همچنین افشای مدل فنی به‌کارگیری شده اما امریکا و رژیم صهیونیستی نه قدرت توقف آن پهپاد را دارند و نه جرات استفاده از پدافند .

دیدگاهتان را بنویسید