ورود بانوان به ورزشگاه؛ با عملگرایی و بی سروصدا

یک بام و دوهوای دولت قبل آنقدر ملموس و تبلیغاتی بود که از سلبریتی ها و ورزشکاران گرفته تا پلیس و حتی نمایندگان مجلس، ناخواسته به موضوع ورود بانوان به ورزشگاه واکنش نشان دادند و این درخواست، تبدیل به یک تنش غیرقابل حل شد.

‎حساس کردن ذهن جامعه نسبت به یک چالش نسبتا ساده که باید با تفکر و تعقل حل می شد، خروجی خاصی نداشت جز اینکه همه مسائل مهم کشور را تحت الشعاع قرار داد و ماجرا هیچوقت حل نشد. پرونده فوتبال دیدن بانوان در استادیوم ها به دولت سیزدهم رسید. دولت سکوت کرد و موضع خاصی نگرفت. همین سکوت کافی بود تا سلبریتی ها هم واکنشی نداشته باشند.  رسانه ها هم آرامش خودشان را حفظ کردند و در نتیجه این موضوع ظرف کمتر از یک سال حل شد!

در روزهایی همه نگاه ها متوجه مسائل مهمی چون رفع تحریم‌های ظالمانه و واردات خودرو بود، دولت سیزدهم ورود همه بانوان به ورزشگاه ها در لیگ‌برتر فوتبال را برای نخستین بار با عملگرایی و بدون سروصدا محقق کرد. این چالش حتی یک وعده انتخاباتی هم نبود اما حل شد!

‎واقعیت این است که رویکرد کمتر حرف زدن و بیشتر عمل کردن یک رویکرد جدید مدیریتی است که سید ابراهیم رئیسی دنبال کرد و البته در این مسیر تمام مسئولان بلندپایه کابینه نیز چارچوب مدیریتی و کار شرافتمندانه در سکوت رسانه ای را دنبال می کنند.

ورود بانوان به ورزشگاه بدون تبلیغات

‎رئیس دولت سیزدهم در دوره تبلیغات انتخاباتی خود و در ابتدای دولت گفته بود که “بیشتر از آنکه بیاید بگوید چه باید بشود، کار را انجام داده و با کلمه “انجام شد” به مردم گزارش خواهد داد” و اکنون حل مساله ورود بانوان به ورزشگاه از این دست سخنانی است که صادق‌الوعد بودن دولت مردمی را بار دیگر به رخ کشید.

‎ وزارت ورزش و جوانان هم در این مسیر زحمات و فشارهای بسیاری را متحمل شد اما بدون رسانه ای کردن این مشکلات به دنبال راه حل گشت و در نهایت با پیگیری های منسجم و نگاه تعاملی در وزارت ورزش و جوانان این ماجرا به نتیجه مطلوب رسید.

‎حل چالش چند دهه اخیر برای بانوان فوتبال دوست اکنون و در آستانه جام جهانی 2022 قطعا فضای پرتنش فوتبال کشور و تیم ملی را بیش از گذشته به سوی آرامش و ثبات خواهد برد. بنابراین شاید بتوانیم به کسب نتایج راضی کننده امیدوار باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید