«مرلین»؛ عملیاتی ناکام علیه تاسیسات هسته‌ای ایران

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و اسرائیل بارها سعی کردند، با رجز خوانی و فرافکنی عملیات‌های روانی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه بیندازند. آنها در ادعاهای واهی خود ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای خود متهم کردند، ادعاهای پوچ و واهی که هیچگاه نتوانستند برای آن مدرکی را ارائه بدهند.

images

بارها مقامات کشورمان از رهبر معظم انقلاب گرفته تا روسای جمهور و روسای سازمان انرژی اتمی در طی این سال ها مطرح کردند که ایران فعالیت پنهانی در صنعت هسته‌ای خود ندارد و بازرسی های پر تعداد و پرتراکم از مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به خوبی گواه از این دارد که مسیر هسته‌ای ایران مسیری شفاف و صلح آمیز است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و رویکرد دیپلماسی فعال، محور آمریکایی صهیونیستی و اروپایی به تکاپو افتاد و تحرکاتشان علیه جمهوری اسلامی شدت پیدا کرد و همه تلاش خود را به کار بردند تا از موفقیت های روز افزون ایران در عرصه های مختلف جلوگیری کنند. هر بار که ایران در مسیر پیشرفت ها سیر صعودی داشته دشمنی ها علیه جمهوری اسلامی ایران شدت گرفته و با جنجال و اتهامات واهی سعی دارند در مسیر پیشرفت ایران سنگ اندازی کنند.این ادعاها و اتهامات بیش از چهار دهه است که ادامه دارد و طرح های تهاجمی صهیونیست ها و کشورهای غربی دیگر نخ نما شده اند.

139804160944004017818584

ایران به عنوان امضا کننده پیمان منع گسترش سلاح های اتمی تحت عنوان ان پی تی و به عنوان عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حق دستیابی به فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز را دارد اما کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی میخواهند حتی ایران را از دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای منع کند.

1607834

آژانس بین‌المللی تاکنون بارها از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده است اما هیچ گاه نتوانست مدرکی دال بر اینکه نشان دهد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته، از خود ارائه دهد.

همچنین دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارش ارزیابی سالانه تهدید ها برای سال ۲۰۲۲ به رغم تمام ادعاها و لفاظی ها علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اذعان داشته که بر اساس ارزیابی گسترده تهران فعالیت تولید سلاح هسته ای انجام نمی دهد این گزارش خط بطلانی بر اظهارات مقامات غربی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی است‌.

5217987

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر خلاف روحیه فنی و حقوقی خود ، هر بار موضوع هسته‌ای ایران را با رویکرد سیاسی نگاه کرده است و همواره دچار سیاسی‌کاری شده است.تمامی مدیرانی که متصدی ریاست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بودند درباره مسئله هسته‌ای ایران همواره سیاسی‌کاری کرده‌اند و این موضوع را یک موضوع سیاسی و نه فنی دیده اند و تاکنون رویه گروسی نیز همانند مدیران کل سابق بوده و یا حتی در برخی موضوعات تندوری هایی بیش از قبل داشته است.

14000902000235_Test_PhotoN

گروسی تاکنون شخصیتی بی ثبات از خود نشان داده است او زمانی که برای بازرسی به ایران سفر میکند در خاک ایران بر صلح آمیز بودن مسئله هسته‌ای ایران تاکید می کند اما وقتی که سفری به سرزمین های اشغالی یا در مقر آژانس دارد خلاف این صحبت ها را بیان می کند!

رفتار های آژانس نشان داده هرچه ایران از خود انعطاف به خرج دهد آنها گستاخانه تر عمل میکنند، جمهوری اسلامی ایران تاکنون در میان 32 کشوری که به صنعت هسته ای دست پیدا کرده، بیشترین نظارت ها را بر مسئله هسته ای خود پذیرفته است.

آژانس که زیر سلطه صهیونیسم و آمریکا و طرف های غربی ایران فعالیت میکند به سیاق سابق خود و با استفاده از حربه های ناکار آمد سعی در مقصر نمایی جمهوری اسلامی ایران دارد.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد، این تیتری بود که به سرعت در رسانه های خبری منعکس شد، مذاکرات وین و برنامه های هسته ای ایران محور گفت و گوی گروسی و نفتالی بنت عنوان شد. این سفر ابهامات زیادی را پاسخ داد و از روابط آژانس با رژیم صهونیستی و همکاری در پروژه ایران هراسی پرده برداشت. آژانس بین المللی که سازوکارش به عنوان نهادی مستقل تعریف شده است در عمل خلاف آنچه که باید رفتار میکند.

5703585

دشمنی رژیم صهیونیسم و خرابکاری هایش در صنعت هسته ای ایران کاملا روشن است و این رژیم بارها به عملیات خرابکارانه در صنعت هسته ای ایران معترف بوده است. سفر گروسی به فلسطین اشغالی استقلال آژانس را زیر سوال برده است و شبهه های زیادی را در محافل سیاسی و خبری ایجاد کرده است.

برخی گمانه زنی ها خبر از آن می دهد که گروسی با کرنش در برابر صهیونیسم و سه کشور اروپایی به دنبال دبیر کلی سازمان ملل متحد است و در مسیر نیازمند آن است که لابی اسرائیل را از آن خود کند . گروسی حتی بیانیه های آژانس را با این رژیم هماهنگ میکند.

thumbs_b_c_047a06642ca1a39c94c44928604b1a92

آمریکا و کشور های غربی سالها در تلاش است که با کارهای اطلاعاتی و امنیتی چرخه هسته ای جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنند.

از جمله این اقدامات، عملیاتی موسوم به   «مرلین» است که یک توطئه بزرگ و پیچیده علیه برنامه هسته ای ایران محسوب میشود. عملیاتی از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که در جریان آن، طرف های آمریکایی تلاش کردند با دولت ایران ارتباط برقرار و نقشه های جعلی ساخت سلاح هسته ای به ایران ارائه کنند تا با گنجاندن بخش های نظامی در برنامه اتمی ایران، منجر به انفجار در تاسیسات هسته ایران  شوند. تلاشی که البته ناکام ماند.

قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) به همراه آمریکا با موضوع درخواست از ایران برای همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به تصویب شورای حکام رسید  از دیگر اقدامات مغرضانه این کشور در برابر ایران است.

139804160944004017818584

رژیم صهیونیستی که خود به خرابکاری در تاسیسات هسته ای و ترور دانشمندان معترف بوده، بزرگترین‌ متخلف در فعالیت های هسته ای جهان به شمار می‌رود. این رژیم بارها تلاش کرده تا ساختار های حقوقی بین الملل را به سخره بگیرد.

تهدید های اسرائیل به همینجا ختم‌ نمی شود و بارها علیه جمهوری اسلامی ایران رجزخوانی کرده و از حمله به خاک ایران درصورت دستیابی به سلاح هسته ای سخن گفته است.

آیا اسرائیل جرات حمله به ایران را دارد؟

قدرت موشکی ایران

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت ایران در مسئله نظامی در اختیار داشتن موشک‌های بالستیک زمین به هوا و زمین به زمین بسیار مجهز است.رزمایش پیامبر اعظم که با غرش انواع موشک ها به پایان رسید، وضعیت اسرائیل در صورت حمله با ایران را به تصویر کشید. رزمایشی که در آن تنها گوشه‌ای از واکنش‌های احتمالی ایران به هرگونه ماجراجویی صهیونیست‌ها به نمایش گذاشته شد.

13291117_611

ایران در منطقه پرچمدار محوری به نام مقاومت است. انصارالله یمن، حزب الله لبنان، گروه‌های مقاومت فلسطین جز این محور هستند. این گروه‌ها همگی کارنامه موفقی در عرصه نظامی دارند و این یعنی زنگ خطر برای اسرائیل.

وحشت رژیم صهیونیستی از نابودی توسط ایران

UfBBMcg3wJ9Z

اسرائیلی ها بارها اذعان کرده اند که تلاویو آمادگی مقابله با شلیک روزانه بیش از هزار موشک از مناطق مختلف را ندارد.

حمله نظامی به ایران‌ مثل کوبیدن سر به دیوار است، این‌جمله ای است که وزیر پیشین دادگستری اسرائیل اعلام کرده است. بنیامین نتانیاهو هم که بارها لفاظی های متعددی را علیه ایران داشته، اخیرا از ضعف اسرائیل در برابر ایران صحبت کرده و وضعیت کنونی اسرائیل را مورد سرزنش قرار داده و گفته که از نابودی اسرائیل توسط ایران ترس دارد.

دیدگاهتان را بنویسید