فیلم : دولت اجازه نداد دلار به ۵۰ هزارتومان برسد!

دکتر مصطفی خوش چشم، کارشناس مسائل بین‌الملل: قطعنامه جدید شورای حکام، نشان می‌دهد کار بیشتر نمایشی بود نه برای اقدام؛ وتوی چین و روسیه هم قطعی بود؛ این در حالی است که غربی‌ها ابزار بهتری همچون مکانیسم ما.ش.ه را در اختیار داشتند. آمریکا فعلا (تا دو ماه آینده) نمی‌خواهد پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت ببرد زیرا در حال حاضر خودش نیاز دارد که ایران نفتش را بفروشد و بازار بیش از این خراب نشود.
این کارشناس با اشاره به معنی اقدام ایران به توقیف دو نفتکش اضافه کرد: یعنی اگر تا الان به موازنه اقدام می کردم از این به بعد تقابل من 2 برابر است. ایران در این دوره جواب متقابل می‌دهد، ابتدا 2 دوربین آژانس را خاموش کرد و سپس خبر از خاموشی 18 دوربین شد.
وی ادامه داد: به نظر من آنچه ایران انجام داده هم کافی نیست البته همه جواب‌ها الزاما نباید در حوزه ه.س.ته‌.ای باشد. با خروج از NPT در حال حاضر مخالفم؛ موقع خروج آمریکا از بر.جا.م، آقای ظریف هم این بحث را مطرح کرد ولی گفتم بی حساب و کتاب نمی‌شود.
خوش چشم اظهارداشت: آم.ری.کا می‌خواست دلا‌ر را به 50 هزار تومان برساند، ولی مجموعه اقدامات دولت از دو هفته قبل موجب شد فعلا روی 32 تومان بماند.

https://www.aparat.com/v/82lx3

دیدگاهتان را بنویسید