پشت پرده تهدید مضحک فرمانده صهیونیست علیه حزب‌الله

موشک‌های نقطه زن حزب‌الله، عنوان تهدیدی است که بعد از جنگ جولای 2006 به بزرگترین دغدغه امنیتی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. صهیونیست‌ها در مقابله با آنچه که «پروژه دقت» حزب‌الله می‌نامند هرگز قادر به استفاده از گزینه نظامی مستقیم علیه مقاومت لبنان نبوده‌اند و همه اظهاراتی که درباره اقدام برای جلوگیری از انجام این پروژه بیان می‌کردند همگی صرفا در حد ادعا و حرف بود.

در این بین «جنگ بین جنگ‌ها» به عنوان استراتژی جدید اسرائیل در دو دهه گذشته، یکی از ابزارهای تل‌آویو برای مقابله با حزب‌الله در زمینه ساخت موشک‌های دقیق بوده است. در این زمینه صهیونیست‌ها سعی داشتند با حمایت آمریکا از خلال درگیری‌های مختلف منطقه از جمله بحران سوریه برای ضربه زدن به حزب‌الله و زرداخانه موشکی آن استفاده کنند.

رژیم صهیونیستی برای رسیدن به این هدف همچنین ده‌ها شبکه جاسوسی در لبنان ایجاد کرده و عمده تلاش این رژیم بعد از جنگ 33 روزه متمرکز بر یافتن اطلاعاتی درباره مواضع حزب‌الله در لبنان و زرادخانه‌ موشکی آن بوده است. اما با همه این وجود و درحالی که مسئله تسلیحات موشکی حزب‌الله موضوع پنهانی نیست و حتی شخص سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله بارها صراحتا درباره آن صحبت کرده؛ اسرائیلی‌ها صرفا در ارزیابی‌های خود می‌توانند اندازه حدودی این موشک‌ها را تخمین بزنند.

از طرف دیگر اصلی‌ترین عاملی که موجب شده رژیم صهیونیستی از سال 2006 جرات انجام هیچ تحرک نظامی علیه حزب‌الله را نداشته باشد ترس از همین موشک‌های نقطه‌زن است. کارشناسان و محافل نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی بارها صراحتا اعتراف کرده‌اند که همه مناطق فلسطین اشغالی از جمله تاسیسات هسته‌ای دیمونا همگی در تیررس موشک‌های حزب‌الله قرار دارند و هیچ کجای اسرائیل امن نیست.

اما در سایه رعب و وحشتی که به ویژه در محافل نظامی رژیم صهیونیستی حاکم است اخیرا «عیران نیف» فرمانده دپارتمان توسعه نظامی ارتش اسرائیل با طرح تهدیداتی علیه حزب الله مدعی شد که اگر موشک‌های دقیق حزب‌الله از مرز 1000 فروند تجاوز کند اسرائیل ناچار به آغاز جنگ است.

درحالی که خود صهیونیست‌ها اعتراف می‌کنند قدرت محافظت از جبهه داخلی خود را مقابل موشک‌های مقاومت ندارد، طرح این تهدید مضحک در بازه زمانی کنونی به چه علت است و چه معنایی دارد؟

برای فهم این مطلب باید به اعترافات کارشناسان و سران نظامی و امنیتی اسرائیل برگردیم؛ جایی که معتقدند در هر جنگ آینده دست کم روزانه 1500 موشک عمق فلسطین اشغالی را هدف می‌گیرند. آنها همچنین درباره ترس و اضطراب و احساس ناامنی گسترده در میان شهرک‌نشینان صهیونیست صحبت می‌کنند و اینکه ارتش اسرائیل هیچ تدابیر صحیحی برای حمایت از جبهه داخلی اسرائیل ندارد.

از طرف دیگر خود اسرائیلی‌ها بارها به ضعف آشکار نیروی زمینی ارتش این رژیم و آسیب‌پذیری آن اشاره و تاکید کرده‌اند که این نیرو در هر جنگ آینده پاشنه آشیل اسرائیل محسوب  می‌شود و یکی از عوامل شکست آن خواهد بود.

پرواضح است که اگر جنگ تازه‌ای میان رژیم صهیونیستی و مقاومت لبنان رخ دهد، حزب‌الله با بهره‌گیری از تجارب پیروزی خود در جنگ‌های 2000 و 2006 تدابیر ویژه‌ای برای انجام عملیات‌های زمینی خواهد داشت و به اعتراف خود صهیونیست‌ها این مسئله می‌تواند جبهه اسرائیل را فلج کند. فرمانده تیپ شمالی ارتش رژیم صهیونیستی در این زمینه می‌گوید: جنگ با حزب‌الله در جبهه شمالی بسیار سخت خواهد بود، زیرا این حزب بیش از 100 هزار موشک در اختیار دارد و در صورت وقوع جنگ نقطه امنی در اسرائیل وجود نخواهد داشت.

پیش از آن نیز «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی بعد از شکست خفت‌بار این رژیم در جنگ 12 روزه غزه با انتقاد از عملکرد ارتش و همچنین محافل سیاسی و امنیتی اسرائیل گفت: زمانی که وضعیت ما در برابر گروه‌های فلسطینی به این شکل است شرایطمان مقابل حزب‌الله چگونه خواهد بود.

چند روز قبل نیز محافل امنیتی و نظامی تل‌آویو در گزارشی اعلام کردند که 230 هزار موشک عمق اسرائیل (فلسطین اشغالی) را هدف گرفته‌اند و هیچ منطقه امنی وجود ندارد. علاوه بر آن «روگل آلفر» نویسنده اسرائیلی در مقاله‌ای که هفته گذشته در روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» منتشر شد با انتقاد از عملکرد فرماندهان ارتش این رژیم هشدار داد که اسرائیل گواهی مرگ خود را امضا کرده و هر جنگ آینده ممکن است به قیمت پایان موجودیت اسرائیل تمام شود.
اما یک نکته مهم و مضحک دیگر که در تهدید فرمانده دپارتمان توسعه نظامی ارتش اسرائیل دیده می‌شود این است که به گفته وی اگر این موشک‌ها از مرز 1000 فروند بگذرد اسرائیل به حزب‌الله حمله می‌کند! یعنی اگر این موشک‌ها 999 فروند باشند اسرائیل مشکلی ندارد؟! آن هم درحالی که خود اسرائیلی‌ها بارها اعتراف کرده‌اند شمار موشک‌های نقطه‌زنی که حزب‌الله در اختیار دارد بسیار بیشتر از این حرف‌هاست.

روشن است در شرایطی که رژیم صهیونیستی از چند جهت خود را در محاصره می‌بیند و همانطور که در گزارش راهبردی سالانه این رژیم برای سال 2022 آمده، اسرائیل حتی آمادگی هیچگونه درگیری در عرصه داخلی فلسطین را ندارد. بنابراین چنین ادعاهایی برای آغاز جنگ بیشتر در قالب سرپوش گذاشتن بر نگرانی و اضطراب صهیونیست‌ها به ویژه فرماندهان ارتش این رژیم تلقی می‌شود که در تلاش برای ارسال پیام‌های اطمینان بخش به شهرک‌نشینان هستند.

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید