رمزگشایی از حرکات ناپخته در مسأله حجاب

همزمانی ابلاغ لایحه حجاب و اجرای دوباره طرح تجربه شده گشت ارشاد، با ورود رذیلانه برخی رسانه‌های داخلی و بی‌تقوایی برخی عناصر رسانه‌ای وابسته به دستگاه‌های مختلف کشور، شرایط فتنه‌گون و پیچیده‌ای را در مسأله حجاب رقم زده است.
خطاب این متن بدنه مردمی دلسوز و دغدغه‌مند حامی ولایت و انقلاب هستند. پروژه‌بگیران، نمایندگان فارسی زبان آمریکا در رسانه‌های ایران، همدستان توییتری تروریست‌های کرمان و شاهچراغ و تردیدافکنان در ذهن و قلب مردم،‌ کار خود را ادامه خواهند داد.
دو: هیچ شکی نیست که نظام اسلامی از طریق ابزارهای قاهره خود وظیفه دارد با هنجارشکنی برخورد کند. حضور فرمانده جدید و مقتدر فراجا چنین تصویری از پلیس را تقویت کرده و طبیعی است رسانه‌هایی که در سال‌های گذشته همواره در نقش عملیات روانی عملیات‌های تروریستی و آشوب‌های خیابانی ظاهر می‌شدند، دل خوشی از این وضعیت نداشته باشند.
سه: لایحه حجاب پس از پیچ و خم های فراوان و بعد از آن که معدلی از خواسته قوای مختلف را محقق کرد تبدیل به قانونی شده که ماه‌هاست منتظر ابلاغ است. لایحه‌ای که هر چند نه کاملاً،‌ اما شاید قدمی به سمت خواست رهبر معظم انقلاب درباره ورود بابرنامه و قاعده‌مند به حوزه عفاف و حجاب باشد.
چهار: در حالی که لایحه مصوب حجاب که تقریباً دیگر می‌شود آن را قانون نامید، منتظر تایید و ابلاغ است، طرح نور یا همان گشت ارشاد سابق مجدداً به اجرا گذاشته می‌شود. کدام طرح نور؟ طرحی که در واقع گشت ارشادی است که توسط همین مجری تعطیل شده است. با چه منطقی؟ با کدام بهبود؟ با کدام تفاوت؟ نمی‌دانیم.
پنج: به موازات، تلاش‌های گسترده‌ای علیه لایحه/قانون حجاب به ویژه در پیام‌رسان ایتا به عنوان محل توزیع محتوای بخشی از بدنه انقلابی شدت می‌گیرد. نقش‌آفرینی برخی افراد که بر خلاف تأکیدات صریح مقامات عالی دولت، همچنان در برخی دستگاه‌های دولتی نقش‌آفرین هستند، حساسیت موضوع را مضاعف می‌کند.
شش: مهم‌ترین محور این تلاش‌ها، طرح این ادعاست که لایحه حجاب قرار است طرح نور را تضعیف کند و دست متخلفان را برای هنجارشکنی باز کند. فارغ از کذب/نادرست بودن چنین ادعایی، ایجاد و برجسته‌سازی رقابت کاذب میان لایحه حجاب و طرح نور، همچون برخی اجتماعات و رفتارهای میدانی نادرست، بخشی از طراحی ناپخته‌ای است که سعی دارد بدنه جریان انقلابی را در مسأله حجاب نسبت به دولت و در لایه بعد، کل حاکمیت بدبین کند.
هفت: سخنگویان آمریکا در فضای رسانه‌ای داخل، با یکدست کردن حامیان لایحه حجاب و طرح نور، بازارگرمی می‌کنند و وابستگان نهادهای باربط و بی‌ربط با خدشه در اصل و فرع و کلیات و جزئیات لایحه‌ای که معدل خواست همه ارکان کشور است، بر این تنور می‌دمند که هر طرح خلاف خواست «من» کشور را در موضوع حجاب به بن‌بست می‌رساند.
هشت: همزمانی ابلاغ لایحه حجاب و اجرای دوباره طرح تجربه شده گشت ارشاد، با ورود رذیلانه برخی رسانه‌های داخلی و بی‌تقوایی برخی عناصر رسانه‌ای وابسته به دستگاه‌های مختلف کشور، شرایط فتنه‌گون و پیچیده‌ای را در مسأله حجاب رقم زده است. فتنه‌ای که دود آن بیش از هر کس به چشم آتش‌بیاران معرکه خواهد رفت و البته مراقبت بیش از پیش همه دلسوزان نظام و انقلاب را در قضاوت‌ها و مواضع رسانه‌ای طلب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید