چند نکته درباره دومین حادثه تروریستی در شاهچراغ

پروژه دشمن و جریان برانداز خارج از کشور، از ابتدا امنیتی کردن فضای ایران در فاصله یک ماه مانده به سالگرد اغتشاشات بود تا با تصاعدی کردن فضای تشنج، آشوب را در 25 شهریور به اوج رسانده و به زعمشان اجتماع میلیونی در خیابان های آشوب زده فراهم کنند.

عملیات تروریستی شب گذشته در شاه چراغ شیراز، آن هم یک ماه قبل از سالگرد اغتشاشات زن، زندگی، آزادی، شاید از منظر برخی تکرار زودتر از موعد پروژه امنیتی دشمن در سال گذشته باشد اما با بررسی دقیق تر زمان، مکان و نحوه ی این حمله تروریستی نکات متعددی به دست می آید که هر کدام جداگانه قابل بررسی است:

یک: پروژه دشمن و جریان برانداز خارج از کشور، از ابتدا امنیتی کردن فضای ایران در فاصله یک ماه مانده به سالگرد اغتشاشات بود تا با تصاعدی کردن فضای تشنج، آشوب را در 25 شهریور به اوج رسانده و به زعمشان اجتماع میلیونی در خیابان های آشوب زده فراهم کنند. از همین رو شکستن دیوار سکوت نیاز به انرژی فعال سازی از جنس آتش و انفجار دارد که داعش سر موعد مقرر انرژی مد نظر را آزاد کرد.

دو: نکته دیگر، شکستن امنیت و اقتدار سیستم امنیتی در افکار عمومی و خصوصا جریان معاند داخلی با هدف به خیابان کشاندن آشوب گرانی که سال گذشته دستگیر شدند و با رافت اسلامی به خانه های خود باز گشتند. به عبارت دیگر ضمانت آشوب در خیابان ها طی یک ماه آینده، نیازمند شکستن اقتدار و ارائه تصویر فشل از سیستم امنیتی در ذهن آشوبگرانی ست که سال گذشته از همان دستگاه‌ها ضربه خورده و منفعل شده اند.

سه: دشمن با تکرار عاملان و مکان حمله تروریستی، در تلاش برای انتساب این حملات به نظام هستند. همانطور که ساعتی پس از انتشار خبر حمله تروریستی داعش، بسیاری از حساب های توییتری براندازان خارج نشین، با متوسل شدن به همین موضوع، شائبه هماهنگی تروریست ها با دستگاه های امنیتی داخلی را مطرح کردند. در واقع هدف فرعی دشمن از این حمله، میتواند گرفتن انگشت اتهام به سوی نظام جهت عصبانی کردن مردم باشد.

چهار: 22 تیرماه امسال، پنج روز پس از اعدام عاملان حمله تروریستی شاه چراغ، بازوی رسانه‌ای شاخه خراسان داعش اعلام کرد که انتقام اعدام محمد رامز رشیدی و نعیم هاشم قتالی را خواهد گرفت. انتشار این بیانیه پیش از اینکه تهدیدی علیه نظام باشد، حاوی یک پیام از طرف داعش برای افکار عمومی داخل ایران است: «هرگونه حمله تروریستی درآینده هیچ ارتباطی با جنبش زن، زندگی، آزادی نداشته و صرفا با هدف انتقام گیری است». در واقع تروریست های داعش با انتقال این پیام سعی داشتند ارتباط عملیات های تروریستی آینده را با طراحان جنبش زن، زندگی، آزادی رد کرده و سر نخ‌ها را در اذهان عمومی آتش بزنند.

پنج: تثبیت قدرت ایران در عرصه بین الملل آن هم پس از گشایش های بین المللی در چندماه گذشته، با پیروزی اخیر ایران در مذاکره با آمریکا تکمیل شد. این مانور قدرت بین المللی را، آن هم یک ماه مانده به سالگرد اغتشاشات، نه دشمنان تحمل می‌کنند، نه طراحان براندازی زن، زندگی، آزادی؛ از همین رو باید تا قبل از تثبیت شدن پیروزی بین المللی ایران در افکار عمومی جهان، با یک ضربه امنیتی، این اقتدار درهم شکسته شود. تقاطع زمانی این حمله تروریستی درست در زمانی که رسانه های دنیا از پیروزی ایران در مقابل آمریکا گزارش و تحلیل می زنند، از همین روست.

دیدگاهتان را بنویسید