رهایم کن، روایتی از فساد سیستماتیک قبل از انقلاب / سریالی با حضور یک لشگر بازیگر

امروزه سریال‌هایی که از طریق شبکه نمایش خانگی پخش می‌شوند، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند تا جایی که این شبکه توانسته جای تلویزیون را هم بگیرد.

همین مسئله موجب شده تا شبکه نمایش خانگی در سال‌های اخیر میزان تولیدات خود را در ژانرهای مختلف افزایش دهد تا بتواند برای سلایق مختلف برنامه داشته باشد و آن‌ها را جذب خود کند.

تجربه جدید کارگردان سرخ‌پوست این بار در شبکه نمایش خانگی / آکتور موفق به جذب مخاطب می‌شود؟

سریال «رهایم کن» یکی از سریال‌های جدید شبکه نمایش خانگی است که اخیرا به نمایش درآمده. این سریال توسط شهرام شاه‌حسینی کارگردانی شده و مجید مولایی تهیه‌کننده آن است.

رهایم کن

رهایم کن در واقع، نمایشی شفاف از ابتذال و فساد سیستماتیک در ایران قبل از انقلاب ارائه داده است.

این سریال روایت خانواده‌ای است که در مسیر اتفاقاتی ناگهانی و تلخ، سرنوشتی عجیب پیدا می‌کنند؛ محسن تنابنده، مهدی حسینی نیا، هدی زین العابدین، هوتن شکیبا، یوسف تیموری، آزاده صمدی، حسن معجونی از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند که رویدادهای اصلی آن در روستایی در حاشیه تهران و در جوار یک معدن رخ می‌دهد. مروری بر حوادث تاریخی دهه پنجاه و تهران قدیم از جمله وجوه ممیزه این سریال است که در روزهای پایانی بهمن، در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است.

«رهایم کن» تابلوی فلاکت مردمی است که هیچ ملجا و پناهی نداشتند و عمر خود را در بیچارگی و تبعیض آشکار گذراندند؛ تاریخ تلخ کشوری بزرگ با جوانانی مستعد، که در دورانی سیاه، حسرت و حقارت را زندگی می‌کرد… تاریخ تلخ مردمانی مظلوم که طعم خوش زندگی را نچشیدند و در بلبشوی رهاشدگی کشور، گاه همرنگ حاکمان شدند و برای بقا به جان هم افتادند.

رهایم کن

اگرچه قصه این سریال با پیرنگ‌های متنوع از قاب‌های زندگی در دوران پهلوی، در مسیر عاشقانه‌ای عجیب رقم می‌خورد، اما باید منتظر ماند و دید آیا تماشاگر شبکه نمایش خانگی، از سال‌های نه چندان دور روایت داستان، استقبال می‌کند یا خیر؟

البته باید عنوان کرد؛ شهرام شاه حسینی که به ساخت اثری با اتمسفر نوستالژیک مسلط است، در همین قسمت اول هم جز یکی دو سوتی کوچک که خیلی توی چشم نبود توانست حس و حال خوبی ایجاد کند.

اما موتور داستان به خاطر تعدد شخصیت ها دیر روشن می شود و هنوز با گره اصلی طرف نیستیم. فقط باید به معماهایی که طرح شده مثل گم شدن یک کارگر، نبود همسر حاتم، سرنوشت ازدواجش با پرستار بچه و … اعتماد کنیم که با بسط آن ها داستان وارد خط جذابی شود.

دیدگاهتان را بنویسید