انتقام از جایی که فکرش را نمی‌کنی؛ امنیت ریاض پر از حفره است!

حوادث تروریستی زاهدان و شیراز پشت‌صحنه امنیتی دارد، ایران ابزارهای مهمی برای پاسخ دارد.
‌‌حدود یک ماه از ماجرای جمعه سیاه زاهدان می‌گذرد. جمعه‌ای که در نتیجه اقدامات گروهی از آشوب‌طلبان تعدادی از نیروهای انتظامی و مردم جان خود را ازدست دادند. آخرین طبعات این آشوب‌پراکنی روز سه‌شنبه دامن امنیت سیستان‌وبلوچستان را گرفت. دوم آبان‌ماه 2 تن از کارکنان سپاه سلمان استان سیستان‌وبلوچستان درپی یک اقدام تروریستی در میدان تامین اجتماعی زاهدان مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به‌شهادت رسیدند.
‌‌‌دی ماه 96 محمد بن‌سلمان در اظهاراتی تنش‌آمیز گفته بود جنگ را به داخل ایران می‌کشانیم. از آن زمان تاکنون ایران چندبار شاهد اغتشاشات خیابانی بوده است و هربار نیز رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین با جو‌سازی و بزرگ‌نمایی در مورد اتفاقات داخل خیابان قصد دامن‌زدن به تنش‌ها را داشتند. در ماجرای اتفاقاتی که به بهانه فوت مهسا امینی در کشور رخ داد نیز چنین رویکردی را به‌وضوح شاهد بودیم.
‌‌‌به هر میزان که شهرهای ایران توسط صحنه‌گردانان مورد حمایت برخی حکومت‌های مرتجع منطقه به صحنه آشوب، ناامنی و هرج‌ومرج تبدیل شده و رسانه‌های فارسی‌زبان تحت مدیریت آن حکومت‌‌ها در این ‌میان در جایگاه سوخت‌رسان این آتش به نقش‌آفرینی بپردازند، کشورهای حامی مقاومت در منطقه نیز، به همان میزان، شخم‌‌زدن کانون‌‌های مولد ناامنی در منطقه را در دستورکار فوری خود قرار خواهند داد.
‌‌‌در چنین شرایطی که حکومت آل‌سعود تنش‌زایی در منطقه و خط‌دهی و مدیریت رسانه‌ای آشوب‌های خیابانی در ایران را به میز مذاکره و عادی‌سازی روابط ترجیح داده است، شاید بد نباشد به‌مرور ده‌ها نقطه‌ضعف خود در تامین امنیت ملی خود بپردازد.
‌‌‌باید منتظر ماند و دید انتخاب حاکمان سعودی در این میان چه خواهد بود؛ آیا ترجیح می‌‌دهند با اصلاح رویکردهای جنگ‌طلبانه و ضدایرانی شبکه‌های ماهواره‌ای تحت‌حمایت همه‌جانبه خود، بازگشت دوباره ثبات و آرامش به منطقه را انتخاب کنند یا با تداوم رویکرد فعلی این شبکه‌ها و رسانه‌های تحت‌مدیریت‌شان، خود را برای روزها و حتی هفته‌های پرالتهاب در خاک عربستان‌سعودی آماده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید