تضعیف ایران و حزب‌الله بخشی از پروژه گسترده‌تر اسرائیل و آمریکا

منبع: اسپوتنیک

ترجمه و تلخیص: دنیای تحلیل

  1. اسپوتنیک در این گزارش گفت و گویی کوتاه با دکتر لورنزو ترومبتا ، تحلیلگر ارشد مستقر در رم و مشاور سازمان ملل در خاورمیانه داشته است که در ادامه به نکات مهم آن می‌پردازیم.
  2. این تحلیلگر حملات اخیر اسرائیل به لبنان را حملات مقدماتی پیش از یک حمله گسترده زمینی دانسته است.
  3. اسرائیل در خدمت اهداف ایالات متحده است. به همین دلیل است که همه عملیات های اسرائیل در زمین بر موازنه قدرت در لبنان تأثیر می گذارد و سعی می کند معادله قدرت را در آنجا تغییر دهد. نه تنها تضعیف حزب الله، بلکه تضعیف ایران بخشی از این پروسه است. ترومبتا خاطرنشان کرد: این پروژه گسترده‌تر اسرائیل و آمریکا است.
  4. این تحلیلگر گفت: حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه و عمدتاً در قبال ایران افزایش یافت تا این کشور را تهدید کند و پیامی روشن به تهران و متحدانش بدهد. بایدن گفت که ایالات متحده سیاست خاورمیانه ای خود را تغییر نخواهد داد و به مدیریت توازن قدرت از جانب خود ادامه خواهد داد.

 

اسپوتنیک؛ تل آویو پیشتر تهاجم نظامی اسرائیل به جنوب لبنان را محدود توصیف کرده و مدعی شده بود که «اشغال طولانی مدتی وجود نخواهد داشت.»

دکتر لورنزو ترومبتا ، تحلیلگر ارشد مستقر در رم و مشاور سازمان ملل در خاورمیانه، در اظهار نظر درباره شروع “حمله های هدفمند”  اسرائیل به جنوب لبنان، به اسپوتنیک گفت که این حملات تنها اقدامات مقدماتی قبل از یک حمله نظامی گسترده تر در زمین است.

اسرائیل در خدمت اهداف ایالات متحده است. به همین دلیل است که همه عملیات های اسرائیل در زمین بر موازنه قدرت در لبنان تأثیر می گذارد و سعی می کند معادله قدرت را در آنجا تغییر دهد. نه تنها تضعیف حزب الله، بلکه تضعیف ایران بخشی از این پروسه است. ترومبتا خاطرنشان کرد: این پروژه گسترده‌تر اسرائیل و آمریکا است.

شورای امنیت ملی کاخ سفید پیشتر گفته بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به ارتش آمریکا دستور داده است تا به اسرائیل کمک کند تا موشک های ایرانی را که کشور یهودی را هدف قرار می دهد، ساقط کند.

این تحلیلگر گفت: حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه و عمدتاً در قبال ایران افزایش یافت تا این کشور را تهدید کند و پیامی روشن به تهران و متحدانش بدهد. او گفت که ایالات متحده سیاست خاورمیانه ای خود را تغییر نخواهد داد و به مدیریت توازن قدرت از جانب خود ادامه خواهد داد.

ارتش اسرائیل ساعاتی پس از حمله موشکی گسترده ایران به اسرائیل در پاسخ به “اقدامات تهاجمی” خود علیه متحدان تهران، از جمله ترور حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، در عین حال، حملات هوایی خود به حزب الله لبنان را از سر گرفته است.

در حالی که تل‌آویو استدلال می‌کرد که بیشتر موشک‌ها توسط پدافند هوایی اسرائیل رهگیری شده‌اند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران معتقد است که 90 درصد پرتابه‌ها به اهداف خود اصابت کرده است.

 

 

 

https://sputnikglobe.com/20241002/weakening-iran-and-hezbollah-part-of-broader-israeli-us-project—analyst-1120383063.html

دیدگاهتان را بنویسید