استفاده از نیروهای القاعده توسط امارات در جنگ یمن/ هنرپیشه‌های هالیوودی جنگ یمن را محکوم کردند/ جامعه جهانی با لابی عربستان چشم خود را بر جنایت‌ها در یمن بسته‌اند

ائتلاف عربستان و امارات 7سال است که جنگی را به یمن تحمیل کرده‌اند، جنگی که جهانیان به بیهوده بودن آن اذعان دارند ما هیچ محفل بین‌المللی را نمی‌بینم که این جنگ را مشروع برای عربستان بداند اما به دلیل واقعیت‌های صحنه بین‌الملل که بر اساس زور و منافع نامشروع کشورها تنظیم می‌شود در برابر این جنگ سکوت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما شاهد بودیم بایدن در دوران مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری امریکا یکی از مسائل که مدام روی آن مانور می‌داد پایان جنگ عربستان سعودی و یمن بود اما بعد از رئیس جمهور شدن با توجه به لابیهای قدرت که عربستان یکی از اصلی‌ترین تامین کنندگان منافع آمریکا در منطقه است و لابی صهیونیستی و شرکت‌های اسلحه سازی آمریکا باعث عدم هر گونه اقدامی برای جنگ یمن و عربستان سعودی شد.

این کارشناس خاورمیانه با اشاره به همکاری‌های اطلاعاتی میان آمریکا و عربستان خاطرنشان کرد: شرایط ناعادلانه‌ای در صحنه بین‌الملل نسبت به یمن وجود دارد. یمن برای اولین بار، دو سال پیش اهدافی را در امارات مورد حمله قرار دادند و ما شاهد هدف قرار گرفتن تانکرهای نفتی که به امارات می‌رفتند، بودیم؛ این امر باعث شد امارات که دولتی بسیار شکننده است، نقش خود را در این جنگ کاهش دهد و با عربستان سعودی به اختلاف خوردند.

وی افزود: در ماه‌های اخیر با پیشرفت یمن و نزدیک شدن به آزادسازی مارب، امارات القاعده را در پوشش نیروهای نظامی در جنگ یمن به کار گرفته است. این سیاست جدید از دید یمن پنهان نماند و دوباره حملات خود را دقیق‌تر و قوی‌تر از قبل به امارات آغاز کردند و حمله‌هایی مانند حمله به فرودگاه ابوظبی تاثیر زیادی در جوامع بین‌المللی داشت و همینطور امارات متوجه شد با ادامه دادن این سیاست بار دیگر هدف قرار خواهند گرفت و یمن حملات را ادامه خواهد داد تا امارات از صحنه جنگ کامل خارج شود.

اسداللهی با اشاره به عقب‌نشینی امارات گفت: در صورت عدم همراهی امارات با عربستان، هزینه سیاسی و بین‌المللی برای عربستان سنگین‌تر از سابق خواهد شد و دیگر نمی‌تواند ادامه بدهد.

وی خاطرنشان کرد: ملتی که مورد حمله قرار می‌گیرد و مقاومت می‌‌کند، عمل مشروعی را انجام می‌دهد که از نظر بین‌المللی کاملا تایید شده است و سقف زمانی آن هم برای ملت مشخص است؛ هر زمان که اشغالگری توسط نیروهای متجاوز پایان پذیرفت، دست از مبارزه برمی‌دارند چون تجاوز از طرف عربستان و امارات اتفاق افتاده و یمنی‌ها در حال دفاع از خود هستند.

این کارشناس خاورمیانه در خصوص انعکاس اتفاقات یمن در رسانه‌ها برای آگاه‌سازی مردم جهان گفت: رساندن دیدگاه درست درباره این جنگ به گوش جهانیان کار مشکلی است، چرا که رسانه‌ها در قبضه لابی‌های صهیونیستی و آمریکایی است. با توجه به وجود موسسات مردم نهاد مانند NGO و شبکه‌های اجتماعی با پخش اخبار، تصاویر این جنگ، واقعیت این جنگ را به گوش جهان رساند، در روزهای اخیر هنرپیشه‌های هالیوودی در کمپینی از مردم یمن حمایت و جنگ یمن را محکوم کردند.

وی در پایان تاکید کرد: باید این نوع حرکت‌ها در سطح اروپا، غرب و کل جهان گسترش داد و افکار عمومی را آگاه کرد، دولت‌ها مجبور به تجدید نظر در رویکرد خود نسبت به این موضوع می‌شوند. اینها می‌خواهند جنگ به نحوی تمام شود که عربستان پیروز این جنگ قلمداد شود، در حالی که هیچ پیروزی برای سعودی‌ها متصور نمی‌توان شد، بلکه می‌خواهند حتی در ظاهر هم که شده است پیروزی وهمی ایجاد کنند و مردم یمن این امر را نخواهند پذیرفت؛ چرا که یمن شکست نخورده است و در یک مقاومت مردانه روبروی عربستان سعودی ایستاده است و رسانه‌ها باید در یک تلاش مضاعف برای رساندن پیام یمن به گوش مردم جهان اقدام کنند.

مسعود اسداللهی

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید