ایران اکنون بزرگترین تهدید خارجی برای انتخابات 2024 است

  1. آکسیوس، خبرگزاری آمریکایی نزدیک به دمکرات‌ها در این تحلیل انتخابات آمریکا را با احتمال اثرگذاری ایران به مثابه یک متغییرفعال مورد نقد و بررسی قرار داده‌است.
  2. محرک این خبر: محققان گوگل روز چهارشنبه گزارشی را منتشر کردند که در آن تایید کرد که هکرهای مورد حمایت ایران هر دو کمپین ترامپ و بایدن را در یک حمله فیشینگ هدف قرار داده اند.
  3. شان ماینور، سرپرست تیم تحقیقات عملیات نفوذ گفت: دشمنان خارجی اشتهای فزاینده ای برای هدف قرار دادن انتخابات ایالات متحده در میان یک محیط ژئوپلیتیکی متشنج دارند.
  4. آکسیوس اشاره می‌کند که به دلیل ترور ژنرال سلیمانی ایران انگیزه خوبی برای این نفوذ دارد. بر اساس اسناد کیفرخواست، در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2020، دو هکر ایرانی اطلاعات محرمانه رأی دهندگان آمریکایی را از حداقل یک وب سایت انتخاباتی به سرقت بردند و از آن برای تهدید جمهوری خواهان استفاده کردند.
  5. این رسانه آمریکایی اشاره می‌کند که این کنش‌های ایران با روابط نزدیکی که با روسیه دارد، بی ارتباط نیست. زیرا این مدل هک شباهت زیادی به عملیات های سایبری 2016 روسیه دارد.
  6. تحلیلگر آکسیوس می‌گوید: «هم قتل سلیمانی و هم سال‌ها نامزدی احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری به ایران زمان بیشتری برای آماده‌سازی و دنبال کردن رویکرد پیچیده‌تر هک و افشای اطلاعات مشابه روسیه را می‌دهد.»
  7. در کل اما مقامات تایید نکرده اند که ایران پشت این افشاگری ها بوده است. تورگال می‌گوید: اگر ایران پشت این افشاگری‌ها بوده باشد، هکرهای آنها احتمالاً انگیزه پیدا می‌کنند تا ابزار دیگری برای انتشار اسناد بیابند.

 

آکسیوس؛ ایران، نه روسیه، بزرگترین تهدید دولت-ملت برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر است.

چرا مهم است: مقامات می گویند که روسیه و ایران در حملات خود به انتخابات ایالات متحده گستاخ تر شده اند و در نهایت انتخابات ریاست جمهوری می تواند شاهد هرج و مرج بیشتری باشد.

محرک این خبر: محققان گوگل روز چهارشنبه گزارشی را منتشر کردند که در آن تایید کرد که هکرهای مورد حمایت ایران هر دو کمپین ترامپ و بایدن را در یک حمله فیشینگ هدف قرار داده اند.  اف‌بی‌آی فعالانه در حال بررسی ادعاهای کمپین ترامپ مبنی بر اینکه ایران سیستم‌هایش را هک کرده و مطالب دزدیده شده را در اختیار رسانه‌های خبری ایالات متحده قرار می‌دهد، است.

شان ماینور، سرپرست تیم تحقیقات عملیات نفوذ Recorded Future، طی یک وبیناردر این هفته گفت: دشمنان خارجی اشتهای فزاینده ای برای هدف قرار دادن انتخابات ایالات متحده در میان یک محیط ژئوپلیتیکی متشنج دارند.

 

دخالت ایالات متحده در چندین درگیری جهانی پرمخاطب – از جمله جنگ در اوکراین، تنش بین چین و تایوان، و جنگ اسرائیل و حماس – هدف اصلی رقابت های ریاست جمهوری است. جامعه اطلاعاتی آمریکا ماه گذشته هشدار داد که ایران شروع به استفاده از عملیات نفوذ برای تضعیف کمپین ترامپ کرده است.

فلاش بک: ایران علاقه فزاینده ای به هدف قرار دادن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و دولت ایالات متحده از ژانویه 2020، زمانی که یک حمله هوایی ایالات متحده باعث کشته شدن ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی شد، نشان داده است.

بر اساس اسناد کیفرخواست، در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2020، دو هکر ایرانی اطلاعات محرمانه رأی دهندگان آمریکایی را از حداقل یک وب سایت انتخاباتی به سرقت بردند و از آن برای تهدید جمهوری خواهان استفاده کردند.

بر اساس یک هشدار FBI، در سال 2022، هکرهای ایرانی از تاکتیک های مشابهی برای هدف قرار دادن رأی دهندگان در ماه قبل از انتخابات نوامبر استفاده کردند.

جیمز تورگال، دستیار سابق مدیر اف‌بی‌آی، به آکسیوس می‌گوید: فتنه؛ به نظر می‌رسد ایران اکنون از کتاب بازی که روسیه در سال 2016 برای هدف قرار دادن کمپین ریاست‌جمهوری ایالات متحده تهیه کرد، استفاده می‌کند.

تورگال، که اکنون معاون ریسک سایبری در Optiv است، می‌گوید: «این تقریباً طرحی دقیق از کاری است که روس‌ها در سال 2016 انجام می‌دادند».

و ایران از زمان حمله به اوکراین بیش از دو سال پیش با دولت روسیه همکاری نزدیک‌تری داشته است – که نشان می‌دهد آنها می‌توانستند اسکناس‌های تجاری را معامله کنند.

تورگال می‌گوید: «این تصادفی نیست که ما اکنون شاهد اقدامات سایبری واقعاً فعال و تهدیدات سایبری هستیم که منعکس‌کننده [تاکتیک‌های] روسیه هستند.

سطح تهدید: ایران به مداخله خارجی با صدای بلند و پر هرج و مرج معروف است که معمولاً تا آخرین ماه از چرخه انتخابات ایالات متحده ظاهر نمی شود.

اما هم قتل سلیمانی و هم سال‌ها  نامزدی احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری به ایران زمان بیشتری برای آماده‌سازی و دنبال کردن رویکرد پیچیده‌تر هک و افشای اطلاعات مشابه روسیه می دهد.

آنچه ما در حال تماشای آن هستیم: هیچ یک از نشریاتی که ظاهراً مطالب تبلیغاتی درز کرده  ترامپ  رادریافت کرده اند، آنها را منتشر نکرده اند.  مقامات همچنین تایید نکرده اند که ایران پشت این افشاگری ها بوده است.

تورگال می‌گوید، اما اگر ایران پشت این افشاگری‌ها بوده باشد، هکرهای آنها احتمالاً انگیزه پیدا می‌کنند تا ابزار دیگری برای انتشار اسناد بیابند.

 

https://www.axios.com/2024/08/16/iran-foreign-interference-2024-presidential-election

 

منبع: آکسیوس

ترجمه و تلخیص

دیدگاهتان را بنویسید