نظرسنجی: 69 درصد اسرائیلی ها از ترورها حمایت می کنند حتی اگر آتش بس در غزه به تعویق بیفتد

  1. تریبون در این متن گزارشی از یک نظرسنجی در اورشلیم ارائه داده‌است. این نظرسنجی توسط موسسه لازار انجام شد و روز جمعه توسط روزنامه Maariv منتشر شد. در این نظرسنجی 510 اسرائیلی با حاشیه خطای 4.4 درصد نمونه گیری شد.
  2. در این نظر سنجی؛ 69 درصد اسرائیلی ها از ترورهای هدفمند حمایت می کنند، حتی اگر منجر به تاخیر در آتش بس و تبادل اسرا و گروگان ها با گروه های فلسطینی در نوار غزه شود.
  3. 19 درصد مخالفت کردند.
  4. 12 درصد نظر قطعی نداشتند.
  5. 41 درصد از پاسخ دهندگان، بنی گانتز، رهبر مخالفان را به عنوان نخست وزیر ترجیح دادند، در حالی که 39 درصد از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی، حمایت کردند.
  6. بر اساس نتایج نظرسنجی، اگر انتخابات امروز برگزار شود، نه بلوک نتانیاهو و نه مخالفان به رهبری یایر لاپید نمی توانند به تنهایی دولت تشکیل دهند.
  7. اپوزیسیون 58 کرسی، بلوک نتانیاهو 52 کرسی و احزاب عربی 10 کرسی کسب خواهند کرد.  حمایت 61 قانونگذار در کنست 120 کرسی برای تشکیل دولت ضروری است.

 

یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که 69 درصد اسرائیلی ها از ترورهای هدفمند حمایت می کنند، حتی اگر منجر به تاخیر در آتش بس و تبادل اسرا و گروگان ها با گروه های فلسطینی در نوار غزه شود.

این نظرسنجی توسط موسسه لازار انجام شد و روز جمعه توسط روزنامه Maariv منتشر شد.

تنها 19 درصد از پاسخ دهندگان مخالف بودند، در حالی که 12 درصد نظر قطعی نداشتند.

در این نظرسنجی 510 اسرائیلی با حاشیه خطای 4.4 درصد نمونه گیری شد.

اسرائیل از زمان تهاجم مرزی گروه مقاومت فلسطینی حماس در 7 اکتبر که منجر به کشته شدن 1200 نفر شد و حدود 250 نفر دیگر به گروگان گرفته شدند، به حملات هوایی و زمینی خود به نوار غزه ادامه داده است.  از آن زمان تاکنون، نزدیک به 40000 فلسطینی، که بیشتر آنها زن و کودک بودند، کشته شده، سرزمین را با خاک یکسان کرده و بیشتر مردم را گرسنه و بی خانمان رها کرده است.

اسماعیل هنیه، رئیس سیاسی حماس روز چهارشنبه در جریان سفر به تهران، پایتخت ایران، ترور شد.  اسرائیل به طور مستقیم در مورد مرگ او اظهار نظر نکرده است. ساعاتی قبل، ارتش اسرائیل فواد شکر، یکی از فرماندهان حزب الله را در بیروت کشت و همچنین مدعی شد که محمد دیف، فرمانده حماس و محمد الجعبری، مسئول جنبش جهاد اسلامی را از بین برده است.

به نظر می رسد مذاکرات برای آتش بس و تبادل گروگان، که از طریق میانجیگران آمریکایی، قطر و مصر ادامه یافت، پس از حملات در بیروت و تهران متوقف شده است.

در مورد دولت اسرائیل، 41 درصد از پاسخ دهندگان، بنی گانتز، رهبر مخالفان را به عنوان نخست وزیر ترجیح دادند، در حالی که 39 درصد از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی، حمایت کردند.

بر اساس نتایج نظرسنجی، اگر انتخابات امروز برگزار شود، نه بلوک نتانیاهو و نه مخالفان به رهبری یایر لاپید نمی توانند به تنهایی دولت تشکیل دهند.

اپوزیسیون 58 کرسی، بلوک نتانیاهو 52 کرسی و احزاب عربی 10 کرسی کسب خواهند کرد.  حمایت 61 قانونگذار در کنست 120 کرسی برای تشکیل دولت ضروری است.

 

https://www.google.com/amp/s/tribune.com.pk/story/2484983/69-israelis-back-assassinations-despite-potential-gaza-cease-fire-delay-polls%3famp=1

 

منبع: تریبون

ترجمه و تلخیص: دنیای تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید