پشت پرده: کمپین آشوب

این گزارش توسط، مایک آلن و جیم وندهای سردبیران وبگاه خبری آکسیوس نوشته است و در تلاش است تا پی پرده صحنه انتخابات آمریکا را بررسی و تحلیل کند.
وضعیت عجیب انتخابات آمریکا را اینطور به تصویر می‌کشد: « یکی از کاندیداها مورد هدف گلوله قرار گرفت، گلوله‌ی یک قاتل که تنها چند سانتی متر تا مرگ او فاصله داشت و دیگری که ابتدا به دلیل کووید قرنطینه شد و سپس کمپین خود را با اکراه و ناگهان ترک کرد.این فقط هشت روز از وحشیانه ترین و عجیب ترین مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در طول عمر ما بود.»
این رسانه آمریکایی صحنه بازی را اینطور ترسیم میکند که، دمکرات‌‌ها می‌خواهند کامالا هریس را جایگزین بایدن کنند تا از این طریق او را با یک میانه‌روی ایالت نوسانی مانند؛ جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا یا سناتور مارک کلی جفت کنند و “سن” و “سقط جنین” را دو موضوع برجسته کمپین جدید 2024 قرار دهند. .
آکسیوس با ارجاع به سخنان دمکرات‌ها دلیل تصمیم حرفه‌ای بایدن برای کناره‌گیری را، تاثیرنظرسنجی‌ها و تاثیر فاجعه‌آمیز ضعف او در مناظرات دانسته‌است.
آکسیوس صراحتا پیش بینی می‌کند که باتوجه به حمایت ها، پول و سیاست 2028، شکست هریس برای نامزدی تقریبا غیرممکن خواهد بود.
این مجله خبری در ادامه سطح مبارزات انتخاباتی را در موضوع اصلی دسته بندی می‌کند؛ «هریس 59 ساله تلاش خواهد کرد تا مسئله سن را به ابزار حمله برای حزب جمهوری خواه تبدیل کند و به عنوان دادستان سابق منطقه سانفرانسیسکو و دادستان کل کالیفرنیا، او چارچوب “دادستان در برابر جنایتکار محکوم” را مطرح خواهد کرد.»
و ادامه داد: « از اعضای حزب جمهوری خواه به ما گفت: «وقتی زنان با ترامپ روبرو می‌شوند، او می‌تواند بی‌سیاست و بی‌احتیاط باشد و حرف‌های خطرناک سیاسی بزند». بنابراین ترامپ می تواند زنان و بسیاری دیگر از رای دهندگان را که کمپین مورد نظر آنهاست از خود دور کند. بعلاوه هریس می تواند در مورد حقوق باروری آگاه تر به نظر برسد و بیشتر از گذشته تداعی کننده آینده باشد.»
در مقابل در خصوص وضعیت حزب جمهوری‌خواه اشاره می‌کند: « مقامات جمهوری خواه علناً آن را اعتراف نمی کنند، اما می دانند که بهتر بود در مقابل بایدن قراربگیرند.» با این وجود می‌دهد کمپین ترامپ در ماه مه برای احتمال جایگزینی بایدن با عناوین بخش‌هایی که شامل «عمل خدا»، «شورش خودی» و «قیام مردمی» خود را آماده کرده‌است.

آکسیوس؛ یکی از کاندیداها مورد هدف گلوله قرار گرفت، گلوله‌ی یک قاتل که تنها چند سانتی متر تا مرگ او فاصله داشت و دیگری که ابتدا به دلیل کووید قرنطینه شد و سپس کمپین خود را با اکراه و ناگهان ترک کرد.این فقط هشت روز از وحشیانه ترین و عجیب ترین مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در طول عمر ما بود.
چرا مهم است: آمریکا در هیاهویی است که از دهه 60 تاکنون دیده نشده است.
وضعیت بازی: جمهوری خواهان می خواهند رئیس جمهور بایدن اکنون استعفا دهد و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، جایگزین او شود. بسیاری از دموکرات‌ها می‌خواهند به سادگی و به سرعت هریس را جایگزین کنند، او را با یک میانه‌روی ایالت نوسانی مانند جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا یا سناتور مارک کلی (D-Ariz.) جفت کنند و سن و سقط جنین را دو موضوع برجسته کمپین جدید 2024 قرار دهند. .
دموکرات‌ها چهار هفته فرصت دارند تا یک بلیط جدید انتخاب کنند و کمپین خود را علیه رئیس‌جمهوری سابق که پس از کنوانسیون حرکت می‌کند، دوباره راه‌اندازی کنند. کنوانسیون دموکرات ها ۲۸ روز دیگر در شیکاگو افتتاح می شود. تا روز انتخابات 106 روز باقی مانده است.
چگونه اتفاق افتاد: پنجشنبه در یک ستون شکسته «پشت پرده» به شما گفتیم که دموکرات‌های ارشد به طور خصوصی به ما می‌گفتند که انتظار دارند بایدن به‌محض این آخر هفته تصمیم بگیرد از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.
این اتفاق درست بر اساس برنامه دیروز با یک توییت ساعت 1:46 بعد از ظهر به وقت محلی رخ داد – یک دقیقه پس از یک تماس ویدیویی که در آن او به کارکنان ارشد کاخ سفید و کمپین انتخاباتی گفت. هریس، جف زینتز، رئیس دفتر کاخ سفید و جن اومالی دیلون، رئیس ستاد انتخاباتی کاخ سفید، تماس‌های قبلی را دریافت کرده بودند.
یکی از دوستان بایدن، با اشاره به خشم رئیس‌جمهور از افشاگری‌ها، لحن‌ها و سخنرانی‌های هفته گذشته دموکرات‌ها در همه سطوح، به ما گفت: “مدتی خشمگین بود. سپس تسلیم واقعیت شد. او یک حرفه ای است.”
در پایان، داده ها، از جمله نظرسنجی تلخ از ایالت های نوسان توانستند تاثیرخود را بگذارند. یکی از اعضای دموکرات که از زمان افتضاح مناظره بایدن 25 روز پیش در مرکز گفتگوهای جنون آمیز حزب بوده است، می گوید: «هیچ کس نتوانست داده هایی را ارائه دهد که نشان دهد او پیروز شده است. “آنها همه چیز را امتحان کردند. هیچ راهی وجود نداشت.”
مردی که 50 سال را به عنوان یک سیاستمدار گذرانده بود، در حالی که در خانه ساحلی خود در Rehoboth Beach، با بیماری کووید دست و پنجه نرم می‌کرد، به طور غیرمعمولی تنها شده بود.
یک منبع می گوید بایدن تصمیم گیری را عصر شنبه آغاز کرد. مایک دونیلون ، استراتژیست ارشد سیاسی، استیو ریچتی، مشاور، آنی توماسینی، معاون رئیس دفتر کاخ سفید و آنتونی برنال، مشاور ارشد بانوی اول، همراه او در ساحل ریهوبوت بودند. این منبع دموکرات گفت: «کل حزب نفس راحتی می کشد.»
تصویر کلی: همانطور که نیک کریستوف، ستون نویس نیوریورک‌تایمز آخر پیش بینی کرد، “این شبیه به اوت 1914، نقطه اتکای در جریان رویدادها است. این روزها ممکن است جرقه ای برای آمریکا و جهان باشد و مسیر ما را برای دهه ها شکل دهد.”
گام بعدی: بایدن به سرعت از معاون رئیس جمهور هریس برای نامزدی حمایت کرد، همانطور که کلینتون ها این کار را کردند. اما حزب دمکرات امکان یک روند رقابتی نامزدی را باز می گذارد . پرزیدنت اوباما از تایید خودداری کرد و گفت: “ما در روزهای آینده در آب های ناشناخته حرکت خواهیم کرد.”
همانطور که دو هفته پیش در ستونی به شما گفتیم ، به لطف حمایت ها، پول، اپتیک و سیاست 2028، شکست هریس برای نامزدی تقریبا غیرممکن خواهد بود. با توجه به پایگاه دموکرات‌ها، آیا واقعاً می‌خواهید اولین سیاه‌پوست آمریکایی، اولین آمریکایی جنوب آسیایی و اولین زنی را که به عنوان معاون رئیس‌جمهور انتخاب شد، سرنگون کنید؟
سناتور جو منچین (IW.Va.) در مورد ثبت نام مجدد به عنوان یک دموکرات برای مقابله با هریس تلاش می کند . ممکن است سر و صداهای دیگری در اطراف دموکرات‌ها وجود داشته باشد که می‌دانند صحبت در مورد چالش برانگیز شدن هریس، تبلیغات زیادی را به همراه خواهد داشت.
گزارش می دهد که هریس بلافاصله از “تحکیم گسترده و سریع” در میان کمک کنندگان عمده دموکرات برخوردار شد، که برای اولین بار در هفته های گذشته احساس خوش بینی می کنند .
اما سناتور پیتر ولش از ورمونت، اولین سناتور دموکرات که خواستار انصراف بایدن شد، در جریان پوشش خبری فوری دیروز، به نورا اودانل، خبرنگار سی‌بی‌اس، گفت که هریس “با فرآیندی که باز دیده می‌شود تقویت خواهد شد.” او ادعا کرد که حزب باید “از انرژی فوق العاده ای که با تصمیم رئیس جمهور آزاد شده است استفاده کند و نشان دهد که ما از مشارکت روزانه دموکرات ها برای مشارکت مطمئن هستیم.”
کارویل گفت که عکس مورد انتظار هریس با جنتلمن دوم داگ امهوف و خانواده پرجمعیت آنها پیامی از “تغییر، جوانی، نشاط، متفاوت – هر کلمه ای که اهمیت دارد در آن عکس است.” کارویل افزود: “صدای رعد و برق در سیاست، صدای یک صفحه عطف است.”
آنچه می شنویم: بسیاری از دموکرات های ارشد نسبت به هریس مطمئن هستند، از جمله این واقعیت که تعداد کمی از وفاداران با او قد علم کرده اند امری نادر در سیاست است. دو ماه پس از دولت، بایدن او را به عنوان مسول کترهای دیپلماتیک و دیگر پروژه‌های کاهش مهاجرت غیرقانونی در مرز جنوب غربی که یکی از مهمترین موضوعاتی که ترامپ رئیس‌جمهور سابق سعی خواهد کرد علیه او استفاده کند، انتخاب کرد.
•جمهوری خواهان همچنین خواهند گفت که هریس بخشی از پوشش افول بایدن بود و بنابراین در به خطر انداختن آمریکا همدست بود.
مواظب ترامپ باشید تا مدعی شود راه حل توسط “قدرت های واقعی” انجام شده است – استدلالی که ایلان ماسک دقایقی پس از اعلام بایدن بیان کرد. برخی از ادعاها متناقض است. دیوید ساکس، یکی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر دره سیلیکون که در کنوانسیون GOP در میلواکی سخنرانی می‌کرد، به ایکس رفت تا ادعا کند هریس «کودتا را به راه انداخته است».
سطح تهدید: دموکرات ها به ما می گویند که هریس فوراً حقوق باروری را در مرکز مبارزات انتخاباتی قرار می دهد – یک تغییر بالقوه بازی. هریس – 59 ساله که او را 19 سال از ترامپ جوانتر می کند او تلاش خواهد کرد تا مسئله سن و را به ابزار حمله برای حزب جمهوری خواه تبدیل کند و به عنوان دادستان سابق منطقه سانفرانسیسکو و دادستان کل کالیفرنیا، او چارچوب “دادستان در برابر جنایتکار محکوم” را مطرح خواهد کرد.
مقامات ترامپ می‌دانند که در بحث با یک زن با موقعیت تاریخی خطرناکی مواجه هستند. یکی از اعضای حزب جمهوری خواه به ما گفت: «وقتی زنان با ترامپ روبرو می‌شوند، او می‌تواند بی‌سیاست و بی‌احتیاط باشد و حرف‌های خطرناک سیاسی بزند». بنابراین ترامپ می تواند زنان و بسیاری دیگر از رای دهندگان غیر MAGA را که کمپین مورد نظر آنهاست از خود دور کند. بعلاوه هریس می تواند در مورد حقوق باروری آگاه تر به نظر برسد و بیشتر از گذشته تداعی کننده آینده باشد.
طرف دیگر: مقامات جمهوری خواه علناً آن را اعتراف نمی کنند، اما می دانند که بهتر بود در مقابل بایدن قراربگیرند.
کریس لاسیویتا ، یکی از مدیران ستاد انتخاباتی ترامپ، به ما گفت که نامزد وی “از گلوله یک قاتل جان سالم به در برد. آخرین چیزی که ما نگران آن هستیم “کامالا ” است. لاسیویتا افزود: “شما می توانید صندلی ها را روی یک قایق در حال غرق شدن حرکت دهید … نتیجه تغییری نمیکند .”
ما یک یادداشت داخلی 12 صفحه‌ای به دست آوردیم که نشان می‌دهد کمپین ترامپ در ماه مه برای احتمال جایگزینی بایدن آماده می‌شود – با عناوین بخش‌هایی که شامل «عمل خدا»، «شورش خودی» و «قیام مردمی» است.
نکته پایانی: اگر هریس شکست بخورد، تاریخ احتمالاً برای بایدن به خاطر کاندیداتوری مجدد، برای دستیارانی که به او پناه داده‌اند و برای دموکرات‌هایی که می‌خواستند تاجگذاری هریس را به جای اجازه دادن به روندی انجام دهند، سخت خواهد بود.

 

https://www.axios.com/2024/07/22/2024-presidential-election-biden-drops-out-trump-shooting-harris

منبع: آکسیوس
ترجمه و تلخیص: دنیای تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید