جو بایدن می خواهد قدرت را به کامالا هریس بسپارد، اما چطور می‌خواهد اینکار را انجام دهد؟

  1. Apn news در این یادداشت ضمن اشاره به انصراف بایدن از کارزار انتخابات و تلاش او برای جانشینی هریس، مسیرپر پیج و خم پیشروی دمکرات‌ها را تجزیه و تحلیل کرده‌است.
  2. دموکرات ها قرار است کنوانسیون خود را در 19 تا 22 اوت در شیکاگو برگزار کنند. تقریباً 4700 نماینده مسئول میخواهندیک پرچمدار جدید برای به چالش کشیدن دونالد ترامپ جمهوریخواه انتخاب کنند. باوجود حمایت بایدن از هریس، مسیر پیش رو آسان و واضح نحواهد بود.
  3. بایدن در اوایل سال جاری در همه ایالت های مقدماتی و حزبی پیروز شد و حداقل 3896 نماینده متعهد شده بودند که از او حمایت کنند. قوانین فعلی حزب به بایدن اجازه نمی دهد آنها را به نامزد دیگری منتقل کند. با این حال، از نظر سیاسی، تأیید او احتمالاً تأثیرگذار خواهد بود.
  4. مسیر پیشروی هریس هموار نیست؛ قبل از اینکه بایدن تصمیم خود را اعلام کند، دموکرات ها گوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا و گرچن ویتمر فرماندار میشیگان را به عنوان رقبای احتمالی علاوه بر هریس معرفی کردند. با این حال، برخی از دموکرات‌ها به طور علنی و بسیاری به صورت خصوصی استدلال می‌کردند که ارتقای اولین زن، اولین زن سیاه‌پوست و اولین فرد جنوب آسیایی تبار برای تصدی پست ملی، بی‌معنا است .
  5. معاون رئیس جمهور محبوب یا قدرتمند دیده نشده است . بهترین سناریو برای او و دموکرات‌ها این است که به سرعت از او حمایت کنند و یک جبهه متحد را طرح ریزی کنند. دموکرات‌ها حتی می‌توانند برنامه‌های خود را برای یک رأی‌گیری مجازی زودهنگام پیش ببرند – حرکتی که آنها برای اطمینان از انتخاب بایدن قبل از مهلت رأی گیری در انتخابات عمومی اوهایو برنامه ریزی کرده بودند.

 

آتلانتا (AP) – با انصراف جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا و حمایت از کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ، دموکرات ها اکنون باید تغییری را انجام دهند که در اواخر سال انتخابات بی سابقه است.

دموکرات ها قرار است کنوانسیون خود را در 19 تا 22 اوت در شیکاگو برگزار کنند. آنچه قرار بود تاجگذاری برای بایدن باشد، اکنون به یک رقابت آزاد تبدیل شده است که در آن تقریباً 4700 نماینده مسئول انتخاب یک پرچمدار جدید برای به چالش کشیدن دونالد ترامپ جمهوریخواه در پاییز خواهند بود . باوجود حمایت بایدن از هریس، مسیر پیش رو آسان و واضح نحواهد بود. سوالات بی پاسخی در مورد تدارکات، پول و پیامدهای سیاسی وجود دارد.

آیا بایدن می‌تواند مسیر نمایندگان خود را تغییر دهد؟

بایدن در اوایل سال جاری در همه ایالت های مقدماتی و حزبی پیروز شد و فقط قلمرو ساموآی آمریکا را از دست داد. حداقل 3896 نماینده متعهد شده بودند که از او حمایت کنند. قوانین فعلی حزب به بایدن اجازه نمی دهد آنها را به نامزد دیگری منتقل کند. با این حال، از نظر سیاسی، تأیید او احتمالاً تأثیرگذار خواهد بود.

چه اتفاقی ممکن است در این کنوانسیون بیفتد؟

با کناره گیری بایدن، دموکرات ها از نظر فنی با یک کنوانسیون باز شروع می کنند. اما به طور واقع بینانه، حمایت او دموکرات ها را به قلمروی تاریک سوق می دهد. بار بر دوش هریس است که تقریباً 4000 نماینده از ایالت ها، قلمروها و ناحیه کلمبیا، به علاوه بیش از 700 به اصطلاح ابرنماینده شامل رهبران حزب، برخی مقامات منتخب و روسای جمهور و معاونان رئیس جمهور سابق را تقویت کند.

آیا کسی هریس را به چالش می کشد؟

حتی قبل از اینکه بایدن تصمیم خود را اعلام کند، دموکرات ها گوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا و گرچن ویتمر فرماندار میشیگان را به عنوان رقبای احتمالی علاوه بر هریس معرفی کردند. با این حال، برخی از دموکرات‌ها به طور علنی و بسیاری به صورت خصوصی استدلال می‌کردند که ارتقای اولین زن، اولین زن سیاه‌پوست و اولین فرد جنوب آسیایی تبار برای تصدی پست ملی، بی‌معنا است .

با توجه به اهمیتی که رای دهندگان سیاه پوست – و به ویژه زنان سیاه پوست – برای نامزدی بایدن و انتخاب هریس به عنوان رقیب انتخاباتی او اهمیت داشتند، دموکرات ها از او برای نامزدی سفیدپوست عبور کنند، دست کم خطرناک خواهد بود. دموکرات ها پیش از کناره گیری بایدن با بادهای معکوس تاریخی روبرو بودند. نیوسام و ویتمر که هر دو سفیدپوست هستند و هر دموکرات دیگری نیز باید مزایای کوتاه مدت و بلندمدت به چالش کشیدن هریس را در مقابل حفظ حسن نیت برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آینده بسنجید.

معاون رئیس جمهور محبوب یا قدرتمند دیده نشده است . بهترین سناریو برای او و دموکرات‌ها این است که به سرعت از او حمایت کنند و یک جبهه متحد را طرح ریزی کنند. دموکرات‌ها حتی می‌توانند برنامه‌های خود را برای یک رأی‌گیری مجازی زودهنگام پیش ببرند – حرکتی که آنها برای اطمینان از انتخاب بایدن قبل از مهلت رأی گیری در انتخابات عمومی اوهایو برنامه ریزی کرده بودند.

تکلیف پول کمپین بایدن چه می شود؟

کمپین انتخاباتی بایدن اخیراً 91 میلیون دلار پول نقد را گزارش کرده است. کمیته های مبارزات انتخاباتی متفقین دموکرات، مجموع در اختیار او را به بیش از 240 میلیون دلار رساندند. کارشناسان امور مالی کمپین به طور کلی موافق هستند که هریس می تواند تمام این سرمایه ها را کنترل کند، زیرا کمپین به نام او و همچنین بایدن راه اندازی شد. اگر دموکرات‌ها فردی غیر از هریس را نامزد کنند، حساب‌های حزبی همچنان می‌تواند به نفع نامزد باشد، اما حساب بایدن-هریس محدودیت‌های بیشتری خواهد داشت. به عنوان مثال، کارشناسان حقوقی می گویند که می تواند به یک کمیته اقدام سیاسی هزینه های مستقل تبدیل شود اما به سادگی تعادل خود را به نامزد دیگری منتقل نمی کند.

آیا جمهوری خواهان می توانند هریس را از رای گیری ایالتی دور نگه دارند؟

هر گونه منحنی در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ایالات متحده مسلماً منجر به ایجاد موجی از دعاوی ایالتی و فدرال در این دوره فراحزبی می شود، و برخی محافظه کاران دقیقاً این را تهدید کرده اند.

با این حال، قوانین ایالتی معمولاً نحوه انتخاب نامزدهای احزاب برای ریاست جمهوری را تعیین نمی کند. و برخی از چهره‌های حزب جمهوری‌خواه – فرماندار اوهایو، مایک دی‌واین و فرماندار آلاباما، کی آیوی – در سال جاری تلاش کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که حزب آنها از دسترسی معمول دموکرات‌ها به رای‌گیری منع نمی‌کند.

 

https://apnews.com/article/biden-harris-election-2024-democrats-withdrawal-trump-c8b82fa105953e8f485c769580f7da49

 

منبع: apn news

ترجمه و تلخیص: دنیای تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید