لحظه ترور ترامپ: سوءقصد مبارزات انتخاباتی را متحول می کند

  1. آکسیوس در این تحلیل به تاثیرات ترور ترامپ بر ادامه رقابت‌های انتخاباتی پرداخته‌است.
  2. این رسانه آمریکایی بر این باور است که ترور ترامپ توانسته چهره‌ی یک قهرمان را به ترامپ عطا کند و تاثیرات نمادینی بر تغیر افکارعمومی درباره ی او داشته باشد. مثلا اشاره می‌کند که؛ « روز دوشنبه در میلواکی به‌عنوان یک قهرمان، یک مبارز – حتی یک مسیحا برای عناصر پایگاه انجیلی‌اش – مورد استقبال قرار خواهد گرفت.»
  3. متحدان ترامپ در تلاشند تا از این حادثه برعلیه رقیب استقاده کنند. مایک کالینز، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، از دادستان جمهوری خواه منطقه در شهرستان باتلر، ایالت پاسیا خواست تا “فوراً اتهاماتی” علیه بایدن به دلیل “تشویق به ترور” ارائه کند.
  4. بزرگترین تأثیر انتخاباتی از رویداد خیره کننده روز شنبه می تواند از جانب آمریکایی‌هایی باشد که نسبت به مسائل سیاسی بی‌تفاوتند و انتظار می رود که آن‌ها بلوک رای تعیین کننده را تشکیل دهند .تلاش برای ترور آنقدر تکان دهنده بود که بلافاصله طیف گسترده ای از حباب های فرهنگی و دیجیتالی را از بین برد و عمدتاً واکنش های دلسوزانه تأثیرگذاران، ورزشکاران و مدیران را به دنبال داشت.

آمریکا در حال چرخش است

تلاش برای ترور دونالد ترامپ ، فصل تاریک جدیدی از خشونت سیاسی را آغاز کرده است – و کمپین انتخاباتی را که قبلاً مملو از اولین‌های تاریخی بود، دوباره تعریف کرد.

چرا اهمیت دارد: در آستانه کنوانسیون ملی جمهوری خواهان که بر اساس مضامین قربانی شدن و آزار و شکنجه سیاسی ساخته شده بود، ترامپ – به معنای واقعی کلمه – از مرگ فاصله گرفت.

جمهوری‌خواهان نمی‌توانستند تضاد بیشتری بخواهند، زیرا پرزیدنت بایدن دو هفته گذشته را در بن بست با دموکرات‌ها سپری کرد که می‌ترسند او برای مبارزات انتخاباتی مؤثر ضعیف باشد.

ترامپ که در شبکه Truth Social گفت که احساس می‌کند گلوله روی پوستش می‌شکند، روز دوشنبه در میلواکی به‌عنوان یک قهرمان، یک مبارز – حتی یک مسیحا برای عناصر پایگاه انجیلی‌اش – مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

بزرگنمایی: تصاویر مربوط به تیراندازی ، که صبح یکشنبه در صفحات اول سراسر جهان گچ شده بودند، در زمان واقعی نمادین شدند.

در حالی که خون از گوش راستش چکه می‌کرد، عکاسان در حالی که توسط ماموران سرویس مخفی او را درگیر می‌کردند، مشتی سرکش را به طرف حامیان شوکه‌شده‌اش کوبیدند.

“مبارزه مبارزه مبارزه!” به نظر می رسید که رئیس جمهور سابق خشمگین در حالی که از صحنه جنایت دور شده بود، جایی که دو نفر از جمله تیرانداز کشته شدند، فریاد می زد.

تصویری از بالا: ترامپ که اواخر روز شنبه پس از دریافت مراقبت های پزشکی با بایدن تلفنی صحبت کرد، در اولین بیانیه خود پس از حمله غیرسیاسی باقی ماند.

سناتور جی دی ونس (راستیتو اوهایو)، یکی از نامزدهای پیشتاز انتخاب شدن به عنوان رقیب انتخاباتی ترامپ در این هفته، در توییتی نوشت که لفاظی های کمپین انتخاباتی بایدن در مورد تهدیدی که ترامپ برای دموکراسی ایجاد می کند «مستقیماً به سوء قصد منجر شد».

مایک کالینز، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، از دادستان جمهوری خواه منطقه در شهرستان باتلر، ایالت پاسیا خواست تا “فوراً اتهاماتی” علیه بایدن به دلیل “تشویق به ترور” ارائه کند.

کریس لاسیویتا ، مشاور ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ ، پستی را در توییتر منتشر کرد – سپس آن را حذف کرد – که تیراندازی را با پیگرد قانونی ترامپ و تلاش‌های گذشته دموکرات‌ها برای حذف او از صندوق‌های رای ایالتی مرتبط می‌کند .

تصویر بزرگ:

ترامپ پس از اولین کیفرخواست فدرال خود در تابستان گذشته به حامیانش گفت: “در نهایت، آنها دنبال من نمی آیند. آنها دنبال شما می آیند – و من فقط در راه آنها ایستاده ام.” کمپین ترامپ قبلاً این انتخابات را حیاتی معرفی کرده است، و بدون شک تلاش برای ترور منجر به افزایش کمک‌های مالی خواهد شد. (به‌ویژه با توجه به توجه گسترده در RNC در این هفته.)

دیوید اکسلرود، استراتژیست سابق اوباما در سی ان ان گفت: از ترامپ به عنوان نوعی شهید این رویداد استقبال خواهد شد و من فکر می کنم ممکن است خشمگین تر یا تاریک تر باشد. اما مطمئناً اینطور نخواهد بود.»

بین خطوط: برخی از دموکرات‌ها به سرعت اشاره کرده‌اند که ترامپ سال‌ها از لفاظی‌های افراطی استفاده کرده و خشونت سیاسی را کم اهمیت جلوه داده است، از جمله شورش 6 ژانویه کنگره و حمله به پل پلوسی ، رئیس سابق مجلس نمایندگان، همسر نانسی پلوسی. هم اکنون ترامپ و بایدن برای کاهش حرارت پیش از انتخاباتی که کشور را به یک جعبه چوبی تبدیل کرده است، تحت فشار قرار خواهند گرفت.

چه باید تماشا کرد: بزرگترین تأثیر انتخاباتی از رویدادهای خیره کننده روز شنبه می تواند از جانب آمریکایی‌هایی باشد که نسبت به مسائب سیاسی بی‌تفاوتند و انتظار می رود که آن‌ها بلوک رای تعیین کننده را تشکیل دهند .تلاش برای ترور آنقدر تکان دهنده بود که بلافاصله طیف گسترده ای از حباب های فرهنگی و دیجیتالی را از بین برد و عمدتاً واکنش های دلسوزانه تأثیرگذاران، ورزشکاران و مدیران را به دنبال داشت.

به عنوان مثال، ایلان ماسک بلافاصله ترامپ را در پستی تایید کرد که بیش از 80 میلیون بازدید در X داشت.جیک پل، یوتیوب‌بر، که تعداد زیادی دنبال‌کننده جوان دارد، در توییتی نوشت : “اگر به اندازه کافی مشخص نباشد که میخواهد خدا چه کسیبرنده شود. وقتی سعی می‌کنید فرشتگان خدا و ناجیان جهان را بکشید، آنها را بزرگ‌تر می‌کند.”

 

 

https://www.axios.com/2024/07/14/trump-assassination-attempt-martyr-rnc

 

منبع: آکسیوس

ترجمه و تلخیص: دنیای تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید