فانتزی ترور ترامپ هدف تاریک تری دارد

ترور ترامپ باعث شده تا او از این شرایط استفاده کند و انگشت اتهام خود را به سوی بایدن ببرد تا از طریق بتواند بر نتیجه انتخابات تاثیربگدارد. آتلانیک در این گزارش کوتاه به راستی‌آزمایی این ادعا پرداخته و درنهایت آن را رد کرده‌است.

هنگامی که دونالد ترامپ القا کرد که جانشین او، و اف بی آی قصد کشتن او را دارند، نشان داد که چگونه خشونت، محور رهبری سیاسی اوست. رئیس‌جمهور سابق روز سه‌شنبه در Truth Social، پلتفرم رسانه‌های اجتماعی‌اش، اعلام کرد که «گزارش‌هایی به او نشان داده شد که وزارت دادگستری جو بایدن در حمله غیرقانونی خود به مار-آلاگو، به اف‌بی‌آی اجازه استفاده مرگبار (نیروی کشنده) را داده است. ”

دیدگاه او در مورد قدرت ریاست جمهوری مطلق است – تا جایی که وکیل او اخیراً در دادگاه عالی استدلال کرد که دستور دادن به ارتش برای ترور یک رقیب سیاسی “به خوبی می تواند یک اقدام رسمی باشد”. احتمالاً یک اصل محدود کننده برای این استدلال خاص وجود دارد، اما این واقعیت که این موضوع حتی مورد بحث است، نشانه خوبی برای دموکراسی ما نیست. شاید او معتقد است که بایدن قصد شلیک به او را داشت، زیرا فکر می کند این دستوری است که روسای جمهور آزادانه می توانند صادر کنند.

اصل شکایت رئیس جمهور سابق این است که وقتی FBI در آگوست 2022 مار-آ-لاگو را جستجو کرد تا اسناد طبقه بندی شده ای را که در مرکز تحقیقات قرار داشت به دست آورد، مأموران صراحتاً مجاز به استفاده از زور شدند. این امر چندان غیرعادی نبود: ماموران FBI به طور معمول مسلح هستند. «گزارش‌هایی» که ترامپ مشاهده کرد، پارامترهای جست‌وجو را اشتباه تعبیر کرده است. اف‌بی‌آی متعاقباً اعلام کرد که از «بیانیه سیاست استاندارد محدودکننده استفاده از زور» پیروی می‌کند. مریک گارلند، دادستان کل، امروز اشاره کرد که شرایط مشابهی در جستجوی اسناد طبقه بندی شده در خانه بایدن مورد استفاده قرار گرفت.

 

https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2024/05/trump-biden-assassination-fbi/678476          /

 

منبع: آتلانتیک

ترجمه: دنیای تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید