پایان رقابت دو نامزد و حاشیه‌های آن

سعید جلیلی و مسعود پزشکیان دو نامزدی که به مرحله دوم چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری راه یافته‌اند بعد از رقابت روز جمعه 15 تیرماه به صورت رسمی مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور نهم از سوی مردم انتخاب شد. با بسته انتخاباتی نورنیوز همراه باشید تا در جریان آخرین اخبار و حاشیه‌ها قرار بگیرید.

در جلسه سران قوا که بعد از ظهر ۳۱ اردیبهشت که به میزبانی محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در محل ساختمان دولت برگزار شد، زمانبندی فرایند انتخابات شامل زمان تشکیل هیات های اجرایی، ثبت نام نامزدها، تبلیغات و روند برگزاری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به توافق اولیه شورای نگهبان، انتخابات برای تعیین رئیس جمهور جدید در تاریخ ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شود.

بر اساس تقویم مصوب انتخابات، ثبت نام از داوطلبان در روزهای ۱۰ تا ۱۴ خرداد و بررسی صلاحیت ها در روزهای ۱۵ تا ۲۱ خرداد انجام  شد. به عبارتی ثبت از داوطلبان در موعد مقرر انجام شد و 80 نفر ثبت نام کردند. داوطلبان در شورای نگهبان صلاحیتشان برای سکانداری ریاست جمهوری بررسی شد و در نهایت  بعد از بررسی ها اسامی 6 تن از نامزدان تایید صلاحیت شده برای این دوره از انتخابات اعلام شد. طبق اعلام وزارت کشور شورای نگهبان محمدباقر قالیباف، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، مصطفی پورمحمدی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی برای رقابت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کرد. از ۲۳ خرداد تبلیغات نامزدها آغاز شد و تا ۶ تیر تبلیغات ادامه داشت.  ۷ تیر تبلیغات ممنوع شد. امیرحسین قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی انصراف دادند.  ۸ تیر، انتخابات ریاست جمهوری با 4 نامزد باقی مانده برگزار شد. نتایج شمارش آرا هم در نهایت اعلام شد و  مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم  راه یافتند. روز جمعه 15 تیرماه دو نامزد در مرحلۀ دوم انتخابات رقابت کردند و در نهایت با ارای مردم پزشکیان رئیس جمهور منتخب مردم شد.

حسین انتظامی: بارزترین صفت ‎پزشکیان، حلم او بود

حسین انتظامی که در جریان میزگردهای تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری به عنوان کارشناس در صداوسیما حاضر شده بود، در توییتی نوشت: بارزترین صفت ‎پزشکیان، حلم او بود. وقتی پوششی‌ها او را در مناظره‌های ۶ نفره (و بلکه محاصره‌ها) تحقیر و تحریک می‌کردند به هابیل تأسی جست که به برادر گفت: اگر تو به کشتن من دست یازی اما من چنین نمی‌کنم.

فاضلی: آقای پزشکیان! پزشک خوب هم بمانید

محمد فاضلی، جامعه شناس و مشاور مسعود پزشکیان نوشت: جناب آقای مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور شدید. منتخب و رئیس‌جمهور ملت شریف، بزرگ و عزیز ایران بودن، افتخار بزرگی است. مبارک‌تان باشد. این جایگاه چنان ارزشمند و خطیر است که می‌توان آن‌را به جان بیمارانی تشبیه کرد که پزشک‌شان بوده‌اید و قلب‌شان را جراحی کرده‌اید.

آقای پزشکیان! پزشک خوب هم بمانید. شما ابزارهای مختلفی برای شنیدن صدای مردم دارید؛ از بدترین ابزارها که رنگ و بوی پوپولیسم دارند اجتناب کنید. صدای آن ۶۰ درصد معترضی که در انتخابات دور اول شرکت نکردند، را هم بشنوید

رئیس جمهور در ایران قدرت تخریب حداکثری و اصلاح حداقلی دارد

محسن رنانی نوشت: دکتر فرهاد نیلی نکته مهمی گفته است: «رئیس جمهور در ایران قدرت تخریب حداکثری و اصلاح حداقلی دارد». ما در این انتخابات احتمال وقوع بخش اول را خنثی کردیم؛ الان اگر همه مردم و نهادهای مدنی در صحنه بمانند و همکاری و نظارت کنند، امید‌ می‌رود آن قدرت حداقلیِ اصلاح بتواند موثر عمل کند.

واکنش همتی به پیروزی پزشکیان: مردم نشان دادند که خواهان تحولند

عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی در رشته توییتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پیروزی دکتر پزشکیان عزیز را تبریک می گویم. مردم فهیم ایران یکبار دیگر نشان دادند که خواهان تحول، تعامل با جهان، مدارا با یکدیگر و توسعه همه جانبه کشور هستند.

پیام روحانی پس از پیروزی پزشکیان در انتخابات: شما اعتدال و اصلاح را بر انفعال ترجیح دادید

حسن روحانی رئیس جمهور سابق در پیامی با تبریک پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهیمن انتخابات ریاست جمهوری نوشت: ملت نشان داد خواهان تحول جدی در وضعیت حکمرانی در کشورند.

روحانی در این پیام نوشت: رئیس‌جمهور منتخب مسئولیت سنگینی را در شرایط دشوار فعلی کشور بر عهده گرفته‌اند. بر شهامت ایشان درود می‌فرستم و با اتکا بر صداقت و سلامت ایشان امیدوارم که مهمترین برنامه و راهبرد ایشان که احیای “دولت عقلا” و “احیای نظام کارشناسی کشور” بود در انتخاب‌ همکارانشان جلوه‌گر شود و همان‌طور که وعده دادند بدون توجه به مسایل جناحی و قومی بهترین وزیران و مدیران را برگزینند و کار را بلافاصله پس از طی مراحل قانونی شروع کنند. ملت نشان داد خواهان تحول جدی در وضعیت حکمرانی در کشورند. شما اعتدال و اصلاح را بر انفعال ترجیح دادید. مردم به روشنی در این همه‌پرسی ملی، به دیدگاه تعامل سازنده با جهان و بهره‌گیری از دیپلماسی هوشمندانه و عزتمندانه و احیاء توافق برجام رأی دادند. کانال رسمی حسن روحانی اعلام کرده است که متن کامل پیامتبریک رییس جمهور پیشین ایران تا دقایقی دیگر منتشر می‌شود

واکنش علی‌اکبر صالحی به پیروزی پزشکیان در انتخابات: وقتی اراده مردم بر تغییر قرار گیرد دست تقدیر الهی همراهی می‌کند

علی اکبر صالحی رییس پیشین سازمان انرژی اتمی در واکنش به پیروزی پزشکیان در انتخابات نوشت: «وقتی اراده مردم‌ بر تغییر قرار گیرد دست تقدیر الهی همراهی می کند و منتخب بی پناه خود را از فرش به عرش می رساند.»

زیدابادی: با رأی دادن به پزشکیان خدمتی به شخص او نکردیم

احمد زیدآبادی فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: با رأی دادن به پزشکیان خدمتی به شخص او نکردیم؛ او را روی میدان مین فرستادیم، میدان مینی که نقشه‌اش دست او نیست.  حرکت در چنین صعب‌راهی، نهایت درایت، احتیاط، شکیبایی، شجاعت و تواضع را می‌طلبد.

بدون کمک و حمایت رهبری، محسنی اژه‌ای، محمدباقر قالیباف و سردار باقری و رفتار بسیار هوشمندانه، مسئولانه و مدبرانهٔ ما ایرانیان دکتر پزشکیان نمی‌تواند گام از گام بردارد. او اما مرد نیک‌نفس و فروتن و بی‌کینه و صادقی است و همین خصائل می‌تواند اعتماد دیگران را جلب کند و راه تعامل به قصد گره‌گشایی از انبوه بیکران مشکلات جامعه و کشور بگشاید.

آنچه مرا از ماجرای ریاست جمهوری آقای پزشکیان دلگرم می‌سازد، باورم به وجود خدا و خیر و عنایت اوست. تحولاتی که در این 50 روز رقم خورد، گویی فقط کار خدا بود و همه پنداری طبق نقشهٔ او کار کردند!

وَاللهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ

واکنش سخنگوی دولت به انتخاب مسعود پزشکیان

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «تبریک به مردم عزیز ایران بابت این حضور و تبریک به رئیس جمهور منتخب جناب آقای دکتر پزشکیان. منتخب ملت، رئیس‌جمهور همه ما ایرانیان است و حراست از میراث رئیس‌جمهور شهید، وظیفه همه ماست.»

پیام سخنگوی ستاد جلیلی پس از پیروزی پزشکیان

دکتر «شهرام یزدانی» سخنگوی ستاد جلیلی، پیروزی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را به مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور نهم تبریک گفت.

پست جدید محمدجواد ظریف در اینستاگرام

ظریف

آذری جهرمی: خدا توفیقش دهد

محمد جواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  ‏خدا صاحب دلهاست، صداقت و پافشاری دکتر مسعود پزشکیان بر «عدالت» و راه مولا علی، دلهای مردم را به او امیدوار کرد. خدا برایش ساخت تا بیاید و بنا بر وعده اش همه ایران را خانواده خودش بداند و پای «همه آنها» بایستد.  این مرام او بزرگترین عامل موفقیتش بود. خئا توفیقش دهد.

اسماعیلی: انتخاب مردم مبارک

سفیر پیشین ایران در کرواسی در واکنش به پیروزی مسعود پزشکیان در رقابت‌های انتخاباتی و انتخاب او به عنوان رئیس جمهور گفت: ان‌شاءالله طلیعه خیر و برکت، همدلی و سربلندی روزافزون ‎برای ایران و هموطنان در سراسر جهان باشد.

پرویز اسماعیلی سفیر پیشین ایران در کرواسی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «علی ع: عَرَفْتُ اللهَ سُبْحَانَهُ بِفَسْخِ الْعَزَائِمِ وَ حَلِّ الْعُقُودِ وَ نَقْضِ الْهِمَم

خدای سبحان را به درهم شکستن عزم‌ها، فرو ریختن تصمیم‌ها و برهم خوردن اراده‌ها شناختم.

انتخاب ‎مردم مبارک.

ان شاءالله طلیعه خیر و برکت، همدلی و سربلندی روزافزون ‎برای ایران و هموطنان در سراسر جهان باشد.»

 

ظریف: وامدار مردمیم

پزشکیان+رئیس+جمهور

محمدجواد ظریف در واکنش به پیروزی مسعود پزشکیان در رقابت های انتخاباتی و انتخاب او به عنوان رئیس جمهور از سوی مردم نوشت: وامدار مردمیم

 

کدخدایی: ملت شریف ایران پیروز انتخابات بودند

عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

پیروزی مشارکت بر تحریم!

خط تحریم در این مرحله از انتخابات با شکست همراه شد. تلاش مخالفین یکبار دیگر با ناکامی روبرو شد. درود بر ملت بزرگ و پیروز ایران که با حضور آگاهانه خود دست رد به تلاش‌های مذبوحانه دشمنان زد. پیروز این میدان مردم شریف ایران بودند.»

قبول شکست جلیلی و حمله طرفدارای ایشون به قالیباف!

با تشکر از جناب سردار خلبان محمد قالیباف که در دور اول که امکان پیروزی میسر بود و آرا بسیار نزدیک تر بود کنار نکشید و در دور دوم هم با یک نامه فرمالیته و بسیار اداری و عدم بسیج کامل نیروها، عملا حمایتی از اقای جلیلی نکرد.

یاسر جبراییلی به پزشکیان تبریک گفت

یاسر جبراییلی رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به ایشان تبریک گفت.

سیدیاسر جبرائیلی نوشت:  پیروزی آقای پزشکیان را به ایشان تبریک عرض می کنم. از خدای متعال توفیقات ایشان را در پیروی از سیره مولا علی (ع) و محقق ساختن سیاست های کلی نظام، مسئلت دارم. امیدوارم سرنوشت دولت های گذشته برای ایشان آینه عبرت باشد و از سیاست های خانما سوز نئولیبرال فاصله بگیرند.

آذری جهرمی: سلامت و آموزش اولویت‌های «دولت ایران» خواهد بود

محمد جواد آذری جهرمی در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: رای دکتر پزشکیان در بیمارستان فیروزآبادی شهرری در دور اول و رایی که امروز در مدرسه دخترانه در قلعه حسن خان داد، حاوی این پیام است که سلامت و آموزش اولویت‌های  دولت_ایران خواهد بود.

افزایش 100 درصدی مشارکت در تهران تا ظهر امروز 

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکش نوشت:‌ تا ساعت ۱۲:۲۰ بیش از ۸/۶ میلیون نفر رای داده‌اند که نسبت به هفته پیش که ۶/۴ میلیون بود ۳۵٪ افزایش دارد. در تهران حدود ۱۰۰٪ افزایش بوده است.

انتخابات+عباس+عبدی
آذری جهرمی:  رای دادن را به لحظات پایانی نیندازیم، تمدید ساعت رای‌گیری بر عهده برگزارکنندگان انتخابات است

محمدجواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:‌ تمدید ساعت رای‌گیری بر عهده برگزارکنندگان انتخابات است. رای دادن را به لحظات پایانی نیندازیم. این جمعه را غیرتعطیل بپنداریم. تخلفاتی از جنس جانبداری در فرایند تبلیغات از سوی برخی متولیان برگزاری انتخابات دیده شده؛ هرچند سلامت بخش بزرگی از آنها هم قابل کتمان نیست.

توصیه‌های مهم ظریف برای شرکت در انتخابات: لطفا ساعات اولیه رای خود را به صندوق بیاندازید

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سابق کشورمان در شبکه اجتماعی ایکس از رای دهندگان خواست به نکات مهمی دقت کنند. او نوشت: لطفا ساعات اولیه روز جمعه ارای خود را به صندوق بیاندازید و از موکول کردن آن به ساعات پایانی روزاکیدا خودداری کنید . از نوشتن پیشوند مثل دکتر و یا کلمات اضافی مانند برای ایران ، شعار، و .. در برگ رای خودداری کنید چون رایتان باطل می شود. کارت ملی قدیمی از طرف حوزه های اخذ رای پذیرفته نمی شود ودر صورت نداشتن کارت ملی جدید شناسنامه خودرا حتما همراه داشته باشید.

 

انتخابات+ظریف
این یعنی عبور از ولایت فقیه و قانون اساسی؟‏!

عاقل
پیام مهدی کروبی به مردم ایران درباره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری : رای همه شما رای به تغییر بود: چه با رای دادن، چه با رای ندادن

رای شما به پزشکیان،  رای به اصلاح نظام است و نه فقط رای به حفظ نظام

رای ما را برای حفظ حکومت خود  می‌خواهند اما می‌توان با رای خود حکومتشان را تغییر داد

می‌گویند همه آرای شما رای به نظام است و عجیب که از داخل حکومت و خارج از کشور این حرف را تکرار می‌کنند

اگر در مرحله اول پیام تحریم طنین انداز شد الان باید پیام تغییر پخش شود

باید کار ناتمام را تمام کنیم، باید ۱۵ تیر دوباره به مسعود پزشکیان رای دهیم

متن کامل پیام مهدی کروبی در باره انتخابات ریاست جمهوری  به شرح زیر است

بسمه تعالی

مردم عزیز ایران

کسانی که  رای دادید

و کسانی که رای ندادید

شما در برابر هم نیستید ، در کنار هم هستید .

رای همه شما رای به تغییر بود ؛  چه با رای دادن ، چه با رای  ندادن .

رای به مسعود پزشکیان – با وجود رد صلاحیت همه اصلاح طلبان –

یک ”  نه بزرگ ”  به حاکمیتی بود که با همه توان برای ریاست جمهوری رئیس مجلس کار می‌کرد  و اکنون می‌خواهد یک چهره تندرو را به قدرت برساند

و غیبت نزدیک به ۶۰ درصد ملت در انتخابات پیامی به حاکمیت در اعتراض به رد صلاحیت‌ها،  حذف مردم ، توهین به زنان  و نادیده گرفتن جوانان، ناکارآمدی و فساد دولت و سرکوب اعتراضات بود .

و این

همه انتقادات و اعتراضاتی بود که رای  دهندگان هم به آن باور دارند .همان رای دهندگانی که با رای خود  مسعود پزشکیان را به نفر اول انتخابات بدل کردند .

چه بسیار خانواده‌هایی که والدین رای دادند و فرزندان رای ندادند .

و فرزندانی که رای دادند اما والدین رای ندادند .

این تفاوت روش درون خانواده ای است .اما هدف مشترک است :

شکستن انحصار و از بین بردن حاکمیت یکدست .

می‌گویند همه آرای شما رای به نظام است و عجیب است که از داخل حکومت و خارج از کشور این حرف را تکرار می کنند .از دو پایگاه مختلف با دو هدف متفاوت یک حرف را می‌زنند تا شما را دلسرد کنند و بگویند رئیس جمهور تعیین شده است و شما هیچ نقشی ندارید .

دروغ می‌گویند و بی انصافی می‌کنند.  مسعود پزشکیان با دیگران فرق می‌کند.  سالم و پاکدست و روشن بین است . رای شما به او رای به اصلاح نظام است و نه فقط  رای به حفظ نظام  . نظام را به یک فرد یا یک جناح خلاصه نکنید.  نظام یعنی مردم . نظام برای مردم است نه مردم برای نظام .نظام بدون مردم معنا ندارد .

همانطور که امام عظیم الشان ره فرمود: “میزان رأی ملت است”. نظام مقابل مردم ارزش ندارد .

اگر نظام از اساس خود که جمهوریت است  دور شود و به جای اکثریت ، اقلیت بر ملت حکومت کند دیگر نه جمهوری است و نه اسلامی و باید ملت نظام را به نقطه اول خود برگردانند. اگر این به معنای رای به نظام است ، پس برای اصلاح نظام

باید رای داد . و این همان هدف مشترک رای دهندگان و تحریم کنندگان انتخابات است .

اگر در مرحله اول پیام تحریم طنین انداز شد الان باید پیام تغییر پخش شود .مگر تحریم برای تغییر نبود ؟ حالا نوبت تغییر سرنوشت است  .نباید به دست خود

زمینه تحکیم انحصار را فراهم کنیم .نباید فریب پیام‌های انحرافی را بخوریم . آنان رای ما را برای حفظ حکومت خود  می‌خواهند اما می‌توان با رای خود حکومتشان را تغییر داد . آنان ما را اقلیت می‌خواهند ، باید قدرت اکثریت را نشان داد .  باید کار ناتمام را تمام کنیم .باید در ۱۵ تیرماه دوباره  به مسعود پزشکیان رای دهیم

حمله ظریف به جلیلی

ظریف در لایو حسن‌آقامیری و مصطفی فقیهی گفت :  نمی‌دانم جلیلی این دروغ‌ها را از کجا می‌گوید، برایش از اسرائیل می‌فرستند که فرزند آن مغز متفکرش آن‌جاست؟ اعصاب تماشای دروغ‌های جلیلی را ندارم. بی‌اخلاقی‌های جلیلی برای شما تازگی دارد  برای ما تازگی ندارد. این همه تحریم برای کشور آورده، راست‌راست به دوربین نگاه می‌کند و می‌گوید نه من این کار را نکردم. مردم نمی‌خواهند جلیلی رییس‌جمهور شود و جمعه به او «نه» می‌گویند.

اجتماع هواداران جلیلی امروز ساعت ۱۷ در مصلی تهران

اجتماع هواداران سعید جلیلی امروز ساعت ۱۷ در مصلی تهران برگزار می شود.

اجتماع هواداران پزشکیان در ورزشگاه حیدرنیا

اجتماع هواداران پزشکیان امروز ساعت ۲۰ با حضور دکتر مسعود پزشکیان و دکتر محمدجواد ظریف در ورزشگاه شهید حیدرنیا تهران برگزار می‌شود.

عباس عبدی به جلیلی: ایستاده‌اید، اما روی گُرده‌های خم شده مردم

عباس عبدی، فعال سیاسی و روزنامه نگار با انتشار یک جمله از سعید جلیلی خطاب در شبکه اجتماعی ایکس  به او نوشت: «ایستاده‌اید، اما روی گُرده‌های خم شده مردم.»

گفتنی است که سعید جلیلی در توئیتی نوشته بود که با وجود تحریم‌ها ما ایستاده‌ایم.

دختر میرحسین موسوی: تاکنون هیچ موضعی اعلام نشده

واکنش دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نسبت به شایعه حمایت آنها از پزشکیان و شرکت در انتخابات: «تاکنون هیچ موضعی در اینباره از سوی آنان اتخاذ و اعلام نشده است»

صالحی:‌ جلیلی و پزشکیان پاکدست هستند

علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه سابق گفت:‌ جلیلی و پزشکیان در زندگی خصوصی‌شان پاکدست هستند اما رویکرد سیاسی و اجتماعی آنها متفاوت است

صالحی معتقد است جلیلی سخت تصمیم می‌گیرد و یک مدیر جزئی‌نگر است و مدیریت کلان با روحیه او سازگار نیست و اینقدر فروع روی او سیطره پیدا می‌کند که اصل از دست می‌رود اما پزشکیان خلاف این است؛ کلان نگر است، او می‌گوید من اقتصاد را واگذار میکنم به اقتصاددانان و موانع را رفع میکنم

رئیس جبهه اصلاحات: دولت مدنظر جلیلی، تداوم وضع موجود است/ دولت پزشکیان نماد تغییر در این شیوه حکمرانی است

آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: اینکه دولتی روی کار بوده که مجموعه ارکان حاکمیت با آن همراه بوده اند و موانعی مانند موانع دولت آقای روحانی یا دولت‌هایی که به نوع منتسب به اصلاحات بوده اند، برای اینکه بتواند به اهداف خودش جامه عمل بپوشاند وجود نداشت؛ ولی در تمامی شاخص‌ها نسبت به دولت آقای روحانی افول کرده و عملکرد قابل دفاعی نداشته است.

رئیس جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: اینکه دولتی روی کار بوده که مجموعه ارکان حاکمیت با آن همراه بوده اند و موانعی مانند موانع دولت آقای روحانی یا دولت‌هایی که به نوع منتسب به اصلاحات بوده اند، برای اینکه بتواند به اهداف خودش جامه عمل بپوشاند وجود نداشت؛ ولی در تمامی شاخص‌ها نسبت به دولت آقای روحانی افول کرده است و عملکرد قابل دفاعی نداشته است.

منصوری تاکید کرد: طبعا اگر قرار باشد کسی را به دولتی تشبیه کنند، رقیب آقای پزشکیان است که نظریه پرداز دولت آقای رئیسی و جزو حامیان آقای رئیسی در انتخابات بوده است.

او ادامه داد: دولتی که مدنظر آقای جلیلی است تداوم وضع موجود است و نماد وضع موجود است و دولت آقای پزشکیان و خود آقای پزشکیان نماد تغییر در این شیوه حکمرانی است.

وزیر کشور: رأی مردم حق الناس است

وزیر کشور با بیان این که همه مقدمات برای برگزاری انتخابات فراهم است تاکید کرد: رأی مردم حق الناس است و به شدت از آرا مراقبت خواهد شد.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه انتخابی بزرگ در روز جمعه هستیم و همه مقدمات برای برگزاری این انتخابات فراهم است. به لحاظ امنیت همه پیش‌بینی‌ها انجام شده است.

پخش نطق زنده پزشکیان و جلیلی امروز از تلویزیون

امروز آخرین روز تبلیغات نامزدهای انتخابات در تلویزیون محسوب می‌شود و بدین ترتیب این تبلیغات با نطق زنده دو نامزد انتخاباتی از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به پایان می‌رسد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات صداوسیما، نطق زنده سعید جلیلی امروز ساعت ۱۹ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. همچنین شبکه چهار سیما نطق زنده سعید جلیلی را ساعت ۲۳ امشب بازپخش می‌کند.

بدین ترتیب نطق زنده مسعود پزشکیان  امشب ساعت ۲۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود و شبکه چهار سیما ساعت ۲۳ آن را بازپخش می‌کند.

مرتضی حاجی: پزشکیان گوش شنوایی برای شنیدن نظرات کارشناسی دارد

وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات گفت: آقای پزشکیان به لحاظ اصولی گوش شنوایی برای شنیدن نظرات کارشناسی دارد.

مرتضی حاجی افزود:‌ منتها باید به این توجه داشته باشیم که آقای پزشکیان ورودش به رقابت انتخاباتی در یک غافلگیری انجام شده است، در واقع حادثه‌ای‌اتفاق افتاده و منجر به سقوط هلی‌کوپتر شده و تغییر دولت در یک زمان فشرده ۵۰ روزه تا برگزاری انتخابات و تعیین رییس‌جمهور جدید طبیعتا به هرکسی که در گذشته خودش را برای این کار آماده نکرده فرصت کافی نمی‌دهد که یک برنامه کامل و جامع تهیه کند.

او افزود:‌یشان تاکید دارند که یک برنامه مصوب قانونی وجود دارد و اگر قرار است برنامه‌ای اجرا شود، اولویت با آن برنامه است و البته اصلاحاتی را هم که لازم داشته باشد باید دولت اصلاحات را تنظیم کند و در مسیر تصمیم‌گیری درستش قرار دهد.

وزیر آموزش و پرورش در دولت اصلاحات گفت: من فکر می‌کنم اگر انشاءالله ایشان روز جمعه برنده قاطع انتخابات باشد این احتمال که بتوانیم با ایشان طرح مسئله کنیم و ایشان هم نگاه مثبتی به قضیه داشته باشد، وجود دارد.

فرشاد مومنی: برای نجات مام میهن به  پزشکیان رای خواهم داد

فرشاد مومنی با اعلام حمایت از مسعود پزشکیان اعلام کرد: آقای پزشکیان باید هزینه فرصت مفت خوارگی را بالا ببرند و تکلیف بانک‌های خصوصی متجاوز به حقوق مردم را یکسره بکنند.

فرشاد مومنی، اقتصاددان در حمایت از مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: با لحاظ کردن همه شرایط خطیر و خطراتی که مام میهن را تهدید می‌کند و با اتکا به اینکه در چند دهه‌ای که مسعود پزشکیان را می‌شناسم که دروغگو و فاسد نبوده‌اند و تعهد کرده‌اند که به موازین عدالت اجتماعی به ویژه در حیطه آموزش و سلامت پایبند هستند و از شوک درمانی هم می‌پرهیزند من با قید اینکه آن ملاحظه‌ها برای کرامت انسانی که وعده قانون اساسی ما لازم است اما کافی نیست و شرط کفایت این است که هزینه فرصت مفت خوارگی را بالا ببرند، تکلیف بانک‌های خصوصی متجاوز به حقوق مردم را یکسره بکنند و با فساد از طریق یک برنامه ملی پیشگیرانه مبارزه بکنند و یک برنامه اعتلای تولید فناورانه را در جهت تکمیل آن تعهدات به کار بگیرند و با حفظ حق نظارت مستمر تخصصی و مدنی و برخورد فعال و انتقادی با جهت‌گیری‌های ایشان چه در انتخاب افراد و چه در انتخاب سیاست‌ها من اعلام می‌کنم برای نجات مام میهن به آقای پزشکیان رای خواهم داد

توصیه علی مطهری به سعید جلیلی: آمار را با جوانمردی و صداقت اعلام کنید.

علی مطهری نماینده ادوار مجلس در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  از اقای جلیلی انتظار می رود هنگام بیان میزان رشد اقتصادی دوره هشت ساله روحانی، همه را یک کاسه هفت دهم اعلام نکند. با جوانمردی و صداقت صریحا اعلام کند در فاصله اجرای برجام تا زمان خروج ترامپ، رشد اقتصادی چقدر بوده است. همه می دانند هم رشد اقتصادی افزایش یافت و هم تورم تک رقمی شد.

اخذ رای با کارت‌های ملی قدیمی امکان پذیر نیست

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اخذ رای در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری با ارائه کارت‌های ملی قدیمی امکان پذیر نیست.

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره یک از مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کرد: اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری همچون مرحله اول آن، با ارائه کارت‌های ملی قدیمی امکان پذیر نیست.

فعالیت فرمانداران به نفع یک نامزد خاص صحت ندارد/تخلفات پیگیری می‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت:‌ شائبه مطرح شده از سوی یکی از نامزدها در خصوص فعالیت فرمانداران به نفع یک نامزد خاص صحت ندارد .

سید محمدتقی شاهچراغی ، افزود: اساساً ما رأی را حق مردم می‌دانیم، حق الناس می‌دانیم و وظیفه شرعی و قانونی خود می‌دانیم که از آرای مردم محافظت کنیم.

به گفته او در انتخابات مجلس دو، سه مورد شائبه دخالت در انتخابات مطرح شد که منجر به برکناری افراد شد.

شاهچراغی گفت: با توجه به حضور نمایندگان نامزدها و اینکه ناظران شورای نگهبان در همه جا از شعبه تا ستاد حضور دارند، هیچ جای نگرانی نیست.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: ما توقع‌مان این است که مردم نیز مراقبت کنند سلامت قطعی انتخابات در جمهوری اسلامی خدشه دار نشود. همه مراقبت کند، ما هم مراقبت می‌کنیم.

او در ادامه با ذکر یک خاطره از شهید رئیسی، اظهارداشت: شهید رئیسی قبل از انتخابات مجلس تاکید کردند مراقب رأی مردم باشید. این حق مردم است. به تبع این تاکید و نیز بیانات مقام معظم رهبری، دکتر وحیدی به شدت تاکید داشتند که از آرای مردم محافظت شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه دو روز قبل در همین ارتباط با استانداران جلسه داشتیم، افزود: اگر کسی نکته‌ای، استنادی، مصداقی قانونی دارد برای ما تفاوت نمی‌کند و هر موردی که تخلف باشد را پیگیری می‌کنیم.

سفر انتخاباتی جلیلی و پزشکیان به کرمانشاه

سعید جلیلی و مسعود پزشکیان  دو نامزدی که در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رقابت خواهند کرد در ادامه سفرهای استانی خود و در آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری به کرمانشاه سفر کردند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  از جلیلی حمایت کرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  در بیانیه‌ای از سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

زاکانی: اطرافیان پزشکیان کشور را به خاک سیاه نشاندند

علیرضا زاکانی گفت: بزرگترین فسادهای اقتصادی و نفتی در دوره آقای خاتمی اتفاق افتاد که آقای پزشکیان به کارنامه دولت آقای خاتمی می‌بالد. آن‌ها که کلید و برنامه داشتند، کشور را به خاک سیاه نشاندند این‌ها که برنامه هم ندارند که هیچ.

او افزود: در زمان مجلس ششم که هم دولت و هم مجلس به تعبیر خودشان اصلاح‌طلب بود، همان مجلس آقای پزشکیان را استیضاح کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی: رئیسی می‌گفت تورم ۴۴ درصدی از دولت قبل تحویل گرفتم، جلیلی می‌گوید تورم دولت قبل ۶۰ درصد بوده!

روزنامه جمهوری اسلامی  نوشت: وقتی شخص ابراهیم رئیسی تورم موجود را ۴۴ درصد اعلام کرده بوده، چگونه جلیلی ادعا می‌کند که رئیسی تورم را به حدود ۴۰ درصد رسانده است؟

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جریان مناظره سه‌شنبه شب مدعی شد: دولت شهید رئیسی تورم حداقل ۶۰ درصد را به ارث برد و آن را به حدود ۴۰ درصد رساند، حتی قبل از دولت شهید رئیسی در برخی از اقلام تورم ۸۰ درصد بود.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ابراهیم رئیسی در سخنرانی مراسم تنفیذ خود تورم حاکم در آن زمان را ۴۴ درصد دانسته بود. او گفته بود: «مشکلاتی از جمله تورم ۴۴ درصدی، رشد فزاینده نقدینگی، افزایش بدهی‌های دولت، کسری بودجه، بیکاری و مشکل مسکن که به علت دشمنی‌ها و همچنین برخی ناکارآمدی‌های داخلی ایجاد شده، نیازمند اصلاح است و مردم توقع دارند اعتماد آسیب‌دیده آنان ترمیم شود.»

این سوال مطرح است که وقتی شخص ابراهیم رئیسی تورم موجود را ۴۴ درصد اعلام کرده بوده، چگونه جلیلی ادعا می‌کند که رئیسی تورم را به حدود ۴۰ درصد رسانده است؟

طعنه سنگین مهاجری به درک سعید جلیلی از مملکت داری با هشتگ «دولت زنبیل»

محمد مهاجری، فعال رسانه ای و اصولگرا در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس با هشتگ #دولت_زنبیل نوشت: از کسی پرسیدند قاشق را چگونه می سازند؟ گفت: یک تکه آهن را برمی دارند با پتک توی سرش می کوبند پَخ می شود، یک تکه آهن را هم به شکل دُم در می آورند و به آن وصل می کنند و به همین راحتی قاشق ساخته می شود. درک آقای سعید جلیلی از اداره مملکت همینجوری است.

اعلام حمایت رضا داوری اردکانی از مسعود پزشکیان: انتخابات ۱۵ تیرماه انتخاب میان بودن و نبودن ایران است

رضا داوری اردکانی عضو پیوسته فرهنگستان علوم و رئیس پیشین این فرهنگستان و فیلسوف شهیر ایرانی در بیانیه ای ضمن حمایت از مسعود پزشکیان، تاکید کرد: انتخابات ۱۵ تیرماه انتخاب میان بودن و نبودن ایران است.

او نوشت: انتخابات روز جمعه ۱۵ تیرماه را با هیچ انتخاباتی قیاس نباید کرد. این انتخابات می تواند چیزی ورای رأی دادن به این یا آن نامزد یا به فلان رسم و شیوه سیاسی باشد؛ بلکه انتخاب میان بودن و نبودن ایران است.

اکنون رأی می دهیم که آیا ایران بماند و بکوشد بعضی دردهای مهلکی را که دچارش شده است درمان کند یا به راه وخیم تر شدن آن دردها و گرفتاریها و افتادن در ورطه های خطرناک جنگ و ویرانی برود.

البته به دکتر پزشکیان از این جهت باید رأی داد که او شایستگی های بسیار دارد و به آنچه می گوید عمل می کند. در دوران وزارتش نیز به کارهای مهمی چون توسعه دوره های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و پیشرفت حوزه رادیوداروها و توسعه بیوتکنولوژی (زیست فناوری) اهتمام موثر داشته است و اگر به ریاست جمهوری انتخاب شود می کوشد با همکاری اهل صلاح و تدبیر و مشورت با صاحبنظران و کارشناسان تا جایی که می تواند مشکلات را رفع کند ودردهای کشور را کاهش دهد. اما وجه مهمتر قضیه این است که رأی دادن به او رأی دادن به بقای ایران است.

او گرفتار سوداها و اوهام بیهوده ای که ایران را به سوی ورطه های خطر و تباهی می برد، نیست. رأی ندادن در این دور انتخابات را دیگر نمی توان مقاومت منفی خواند زیرا نتیجه زودهنگام آن می تواند افتادن کشور به راه ستیزه ها و کشمکشهای خطرناک و غفلت از گرفتاریها و مشکلات و دوام پریشانی و فساد باشد.

مردم ایران مسلما کم و بیش به این نکات توجه دارند و کاری نمی کنند که خدای ناکرده فردا در تاریخ بنویسند ایرانیان در سال ۱۴۰۳ چنان به دشمنی با خود و کشور خود برخاستند که گویی رسم و راه دوستی را از یاد برده و گم کرده اند. ولی چنین اتفاقی نخواهد افتاد زیرا ایرانیان در تنگناها به کشور خود پشت نمی کنند. ایران می ماند و باید بماند تا زخم هایی را که در جان و تن خویش دارد التیام بخشد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران: هواداران نامزدهای انتخاباتی از تهمت و تخریب رقیب بپرهیزند

عباس جوهری رییس ستاد انتخابات استان تهران از اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران خبر داد و گفت: هواداران نامزدهای انتخاباتی ضمن تمکین به قانون از تهمت و تخریب رقیب بپرهیزند.

میبدی: علما از این اتفاق ناراضی هستند

فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اعزام طلبه‌ها به روستا‌ها در حمایت از جلیلی، در نتیجه جلسه مدیریت حوزه در جمکران بوده است.

او افزود: علما از این اتفاق ناراضی هستند.

میبدی با بیان اینکه احتمالا خود حوزه به این طلبه‌ها امتیازاتی می‌دهد، گفت:‌ حوزه ابزار دست جبهه پایداری شده  است

زیدآبادی: کافی بود پزشکیان از جلیلی بپرسد که آیا به برابری حقوقی همهٔ شهروندان ایرانی در برابر قانون باور دارد یا خیر؟

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: کافی بود آقای پزشکیان از آقای جلیلی فقط بپرسد که آیا به برابری حقوقی همهٔ اتباع و شهروندان ایرانی در برابر قانون و یا به عبارتی ایران برای تمام ایرانیان باور و پایبندی دارد یا خیر؟

اگر می‌گفت ندارم که رسماً به ضرورت تبعیض نظامند و بنیادی در جامعه اعتراف کرده بود و اگر می‌گفت باور دارم، هزاران شاهد برای عدم پایبندی تیم متبوع او به برابری حقوقی ایرانیان قابل مثال‌آوردن بود بخصوص آن مواردی که بدون پرده‌پوشی در ملأعام اعلام کرده‌اند ایران مال حزب‌اللهی‌ها یا انقلابی‌ها یا ارزشی‌هاست و بقیه اگر ناراحتند، بساط‌شان را جمع کنند و از این کشور بروند!

جلالی زاده، نماینده سابق اهل سنت در مجلس: مولانا عبدالله ریگی حمایت خود و جامعه مدرسین دارالعلوم زاهدان از پزشکیان را اعلام کرد

جلال جلالی‌زاده نوشت: «حضرت استاد مولانا عبدالله ریگی در درس «مشکات المصابیح ج۲» فرمودند: بنده و جامعه مدرسین دارالعلوم زاهدان بر این اتفاق نظر دارند که در این مرحله دوم رقابت کاندیدی ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر به پزشکیان رأی داده بشود.»

سید محمد خاتمی: در مرحله دوم هم به پزشکیان رأی می‌دهم

سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشور  در جمع مشاوران خود تصریح کرد: امیدورام که نظام حکمرانی کشور که قطعاً پیام‌های معنادار مردم را در کنش انتخاباتی آنان دریافته است فرصت را مغتنم بشمارد و به مقتضای آن میدان را برای تفکر و رویکردی که خیر و پیشرفت و امنیت کشور را می خواهد و تأمین می کند بازتر کند و موانع را از سر راه تحول و اصلاح امور بردارد.

خاتمی افزود:‌من باز هم به دکتر پزشکیان که صداقتش را در گفتار و صراحتش را در رفتار بیش از پیش در این انتخابات نشان داد رأی می دهم، و برایش آرزوی توفیق هرچه بیشتر دارم. خدای بزرگ ایران عزیز و ملت بزرگوار را از این وضعیت خطیر و دشوار به سلامت بگذراند.

او  تصریح کرد: رأی دادن یک حق مسلم شهروندی و رأی دادن و رأی ندادن یک فعل سیاسی است. اکثریت قاطع مردم از جمله در انتخابات اخیر تفکر و رویکردی که با جمهوریت مخالفت آشکار دارد و مخالف نظر خود را مردم بحساب نمی‌آورد را رد کرده اند.

حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان: رای قاطع من جلیلی است

حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان واعظ گفت: رای ما قاطعانه دکتر جلیلی است، من پزشکیان را نمی‌شناسم، می‌گویند پاک دست است و معارف را قبول دارد، اما نفرمایید که این‌ها را برای رای به ستاد آوردم و کاری به کارشان ندارم. ما رو گیر آوردید؟ همه این‌ها ارکان دولت شما هستند که ما را به طالبانی متهم می‌کنند.

واکنش وزارت بهداشت به سخنان پزشکیان: دانشجویی اخراج نکردیم، معلق کردیم!

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برخلاف اظهارنظر یکی از کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری، در این دولت، هیچ دانشجویی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به هیچ دلیلی اخراج نشده است.

پاسخ عراقچی به جلیلی: منافع ملی بازیچه اهداف جناحی و شخصی نیست وگرنه گفتنی زیاد است

عباس عراقچی، معاون پیشین وزیرخارجه در واکنش به اظهارات سعید جلیلی نوشت: همین که می‌پذیرید قطعنامه‌های شورای امنیت کاغذ پاره نیستند و خسارت‌های راهبردی به کشور زده‌اند و اکنون دنبال شریک جرم می‌گردید، پیشرفت خوبی است.  منافع ملی بازیچه اهداف جناحی و شخصی نیست وگرنه گفتنی زیاد است…

ضمنا جهت اطلاع، دکتر لاریجانی به دلیل سنگ‌اندازی‌ها و کارشکنی‌ها در مسیر مذاکرات، که دکتر ولایتی در مناظره‌های سال ۹۲ شمه‌ای از آن‌ها را گفت، در نهایت استعفا داد و بنده هم از معاونت برکنار شدم. دکتر ظریف هم در نیویورک اصولاً از مذاکرات حذف بود.

سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته در جریان مناظره با مسعود پزشکیان گفته بود: «شش قطعنامه سازمان ملل علیه کشورمان تصویب شد که سه مورد در دوره آقای لاریجانی بوده است که در آن دوره ظریف سفیر کشورمان در سازمان ملل و عراقچی معاون بین الملل بود.

اعلام حمایت فرهاد قائمیان از سعید جلیلی

فرهاد قائمیان بازیگر با نگارش چند خط از مردم برای رای دادن به سعید جلیلی دعوت کرد.

«مردم فهیم و هنر دوست ایران

سلام

من چون دوست دار کشورم و خواهان موفقیت و رشد و سربلندی آن هستم، به آقای جلیلی رای میدهم.

آقای جلیلی کاندیدای اصلح و با تفکر و با برنامه است.

ساده زیستی. داشتن برنامه و مطالعات عمیق ارزشمند، پاک دستی و صداقت جلیلی را دوست دارم.

اصلح را انتخاب کنید.»

واکنش عضو ستاد پزشکیان به نصب یک بنر در ورودی کارخانجات اراک

علی باقری  عضو ستاد پزشکیان در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تمام دولت مستقر در خدمت جذب رای برای جلیلی. تبلیغات غیرقانونی تخریبی در استان ها. تغییرات وسیع  در ترکیب اعضای شعب اخذ رأی، خصوصا مناطقی که در مرحله اول رای پزشکیان در آنها بالاتر بوده است. ما به رقابت نابرایر غیرمنصفانه عادت داریم. فقط موج رای شهروندان، باطل السحر این ترفندهاست.

باقری
چراغ سبز طیب‌نیا به گرانی نرخ ارز و آزادسازی قیمت‌ها

به گفته مشاور اقتصادی پزشکیان، در دولت مسعود پزشکیان، دولت مداخله خود را در بازار کاهش و اجازه می‌دهد بازار سرمایه به صورت آزادانه عمل کند؛ بازار سرمایه یعنی بازار آزاد، یعنی عرضه و تقاضا قیمت انواع دارایی‌ها را مشخص می‌کند.

علی طیب‌نیا، مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان، اظهار داشت‌:‌ ‌عرضه و تقاضا قیمت انواع دارایی‌ها را مشخص خواهد کرد، ‌تنها در‌ شفافیت، قیمت کالا به صورت منطقی تعیین می‌شود، قیمت‌گذاری دستوری تاثیری منفی روی سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی کشور دارد.

او مدعی شد: بنگاه‌های بزرگ را مجبور کرده‌اند ارز خود را به نرخ دستوری بفروشند که به صادرات لطمه می‌زند‌.

مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان اضافه کرد: افزایش نرخ سود بانکی بدون هماهنگی، منابع را از بازار سرمایه منحرف می‌کند.

او گفت: ‌رونق بازار اولیه مشروط به رونق بازار ثانویه است.

طیب‌نیا مدعی شد: برای واردات یارانه می‌دهند اما روی صادرات مالیات وضع کرده‌اند‌.

به گفته  او ‌دولت بیش از ظرفیت بازار شروع کرد به فروش اوراق دولتی که آثار منفی روی بازار سهام به دنبال دارد که خلاف اصل ۴۴ است.

مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان‌ از فروش ارز شرکت‌های بزرگ در سامانه نیما (حدود 40 هزار تومان) انتقاد کرد و خواستار آزادسازی آن شد که به معنای فروش ارز شرکت‌های بزرگ به قیمت 60 هزار تومان است.

هاشمی : نامزها مردم را برای حضور قانع کنند

محسن هاشمی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مناظره رودرروی دیشب را خوب بود. بهتر است امشب در مناظره حرف‌هایی زده شود که آنهایی که نیامده‌اند برای حضور در انتخابات قانع شوند.

هاشمی افزود: به نظرم مناظره آرام و خوبی بود، این‌طور به نظر آمد که آقای پزشکیان در این مناظره پیروز بود.

به گفته او به نظرم این ایراد به مناظره دیشب وارد است که آقای جلیلی زیاد بین صحبت‌های آقای پزشکیان وارد شد ولی در مجموع هر دو طرف سعی کردند احترام همدیگر را حفظ کنند و اخلاق را رعایت کردند.

او گفت:  مناظره امشب هم به همین سبک برگزار شود خوب است فقط اینکه در میان حرف هم نپرند به هر کس در زمان فرصت صحبت کردن خودش حرف‌هایش را با آرامی بگوید. نه اینکه مرتب بین صحبت طرف مقابل وارد شوند.

هاشمی افزود: البته آقای جلیلی در اوایل مناظره کاملاً در زمان خود صحبت کرد و در اواخر مناظره بین صحبت‌های آقای پزشکیان وارد می‌شد.

موسوی تبریزی :عمل کردن به وعده‌های انتخاباتی بهترین اخلاق انتخاباتی است

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بهترین اخلاق انتخاباتی این است که کاندیداها به وعده‌هایی که می‌دهند، عمل کنند.

سید حسین موسوی تبریزی گفت: نامزدها در روند تبلیغات انتخاباتی برنامه‌های خود را می‌گویند و وعده‌هایی می‌دهند، بهترین ر در مرحله اول این است که وعده‌هایی که می‌دهند را عمل کنند.

کنایه جلیلی به پزشکیان در جمع مردم خرم آباد

سعید جلیلی نامزد چهاردهمیندوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم خرم آباد گفت: ملت ما امروز کوچکترین جسارت را به سردار سلیمانی بر نمی‌تابد.

درخواست رئیس ستاد پزشکیان از قوه قضائیه، ستاد انتخابات کشور، دادستان و شورای نگهبان

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در نامه‌ای به رؤسای قوه قضائیه و ستاد انتخابات کشور و هم‌چنین دادستان و سخنگوی شورای نگهبان، ار «مداخلات آشکار و نهان برخی رسانه‌ها» علیه این نامزد انتخابات و «تبلیغ به نفع رقیب»  انتقاد کرده و خواستار پیگیری قضایی شد.

علی عبدالعلی‌زاده، رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری  در این مدعی شد که هیچ‌گونه نظارتی بر تخلفات عیان این رسانه‌ها وجود ندارد و قانون در منظر افکار عمومی در حال شرحه شرحه شدن است.

در این نامه آمده است: آنچه وظیفه دستگاه‌ها و ناظران قانونی است، بررسی و جلوگیری سریع این نوع تخلفات عیان است. بدیهی است پیگیری قضایی این تخلفات از وظایف اولیه نهادهای متولی در این خصوص است.

چمران: شهردار تهران همچنان در مرخصی است

رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره سفرهای استانی شهردار تهران در حمایت از یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با اتمام مهلت مرخصی علیرضا زاکانی در مرحله اول انتخابات، وی مجددا از شورا مرخصی گرفته است.

مهدی چمران روز سه‌شنبه در حاشیه دویست و چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امور شهرداری اکنون با سرپرست انجام می‌شود، افزود: در این شرایط انجام سفرهای استانی و تبلیغاتی شهردار تهران مشکلی ندارد.

 گنجی مشاور زاکانی:  ضبط و انتشار بدون اجازه صدای افراد عرف است!

عبدالله گنجی مشاور علیرضا زاکانی در واکنش به انتقاد محمدجواد ظریف از ضبط دزدانه و تقطیع صدای افراد در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: طبیعی است و عقلانی این موضع شب انتخابات. ضبط کلاس‌ها توسط دانشجویان عرف است ظریف امنیتی می‌کند چرا؟ محتوا سرجاش هست اینقدر حرص نخور پسر خوب

سفر انتخاباتی «سعید جلیلی» به خرم آباد

«سعید جلیلی» نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، درسفر تبلیغاتی خود در دورد دوم انتخابات، صبح سه شنبه ( ۱۲ تیر ۱۴۰۳) جهت دیدار و گفت و گو با مردم خرم آباد به این شهر سفر کرد.

زاکانی و قاضی زاده پیشمرگ جلیلی

عباس عبدی تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: فکر می کردم که چرا قاضی زاده و بویژه زاکانی را به عنوان نامزد پوششی و پیش مرگ آورده بودند؟ امشب معلوم شد که اگر آنها نبودند سرنوشت این بنده خدا در همان دور اول یکسره شده بود.

نارضایتی اصولگرایان از عملکرد جلیلی در مناظره اول / توییت رسایی: در مناظره فرصت سوزی شد

حمیدرسایی، نماینده مجلس خطاب به جلیلی نوشت: تلاش شما برای قانع کردن مسعود پزشکیان فقط فرصت‌سوزی بود.

حمید رسایی نوشت: بعنوان کسی که بابیش از ۳۰نفر از چهره‌های اصلاح‌طلب مناظره کرده‌ وهمچنان این آمادگی را دارم، خدمت برادر عزیز  سعید جلیلی عرض می کنم، هدف شما در مناظره باید قانع کردن مخاطب باشد نه کسی که با او مناظره می کنید او هرگز قانع نمی شود. تلاش شما برای قانع کردن  پزشکیان فقط فرصت‌سوزی بود.

محمدجواد ظریف: فرصت ۱۵  تیر را از دست ندهیم

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه سابق با انتشار متنی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ۱۵ تیر یک همه پرسی برای آینده است. رقیب ‎پزشکیان نگران مشارکت شما در این همه پرسی تاریخی است و با تمام ابزار‌های سیاسی، مالی و تبلیغاتی برای ادامه و تشدید وضعیت گذشته آمده است. فرصت ۱۵  تیر را برای فریاد یک نه بزرگ به این تفکر خطرناک از دست ندهیم.

اعتراض آذری جهرمی به عدم رعایت عادلانه وقت در مناظره اول

محمدجواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات به عدم رعایت عادلانه وقت در مناظره اول مسعود پزشکیان و سعید جلیلی انتقاد کرد و گفت: برادر جلیلی در صداوسیما باید وقت‌های اضافه داده شده به سعید جلیلی را محاسبه کند و مجددا به پزشکیان تخصیص بدهد.

او افزود:‌ در مناظره اول دور دوم انتخابات، در زمان جمع بندی پنج دقیقه‌ای پزشکیان، سعید جلیلی وارد بحث شد و همه زمان او را به بگو مگوی دو طرف تبدیل کرد.

حمایت موسی غنی‌نژاد، اقتصاددان از  پزشکیان

موسی غنی‌نژاد، اقتصاددان با اعلام حمایت از  مسعود پزشکیان نامزد دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ در دور اول انتخابات رأی ندادم، اما در دور دوم صورت مسئله تغییر کرده است.

او افزود: از رای دادن و ندادن نباید تابو ساخت؛ آنچه مهم است رساندن پیام عقلانیت ملی مردم ایران است

پاسخ تند زاکانی به آذری‌جهرمی؛ ننگ بر شما!

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری گفت: اخیرا جریانی که دوره قبل مسئول وزارت ارتباطات بوده شروع کرده و بین مردم هراس ایجاد می‌کند که طالبان در راه است؛ باید به این افراد گفت ننگ بر شما؛ از این مردم خجالت بکشید.

علیرضا زاکانی در جمع حامیان سعید جلیلی که در مسجدالنبی(ص) اظهار داشت: ما در آستانه انتخابات و تجلی مردم سالاری دینی قرار داریم و شنبه آینده راه کشور بر مدار انتخاب مردم در روز جمعه رقم خواهد خورد.

«ذکریا نیکویی» رییس ستاد پویش جبهه انقلاب سعید جلیلی در کشور منصوب شد

در حکمی از سوی «سید وحید موسویان» رئیس ستادهای مردمی سعید جلیلی «ذکریا نیکویی» رئیس ستاد پویش جبهه انقلاب دکتر جلیلی در کشور منصوب شد.

ترقی: برای نجات کشور نتیجه انتخابات را به نفع نیروهای انقلاب رقم بزنید

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی گفت: برای نجات کشور نتیجه انتخابات را به نفع نیروهای انقلاب رقم بزنید.

حمید رضا ترقی بیان کرد: انتخابات، شور نشاط خوبی در بیان همه سلایق به وجود آورد، کسانی که از صندوق رأی قهر کرده بودند و سردمدار تحریم انتخابات بودند را به پای صندوق رأی آورد. ظرفیت سرمایه اجتماعی اصلاح‌طللبان را که با تمام قوا و امکانات طرفداران خود را برای حضور در صحنه، نشان داد و بیانگر این بود که این ظرفیت تا چه حد هست.

کواکبیان: پزشکیان اهل وعده‌های آنچنانی نیست

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: پزشکیان اهل وعده‌های آنچنانی نیست و برمبنای کارشناسی صحبت می‌کند.

«مصطفی کواکبیان» در جمع حامیان «مسعود پزشکیان» در حسینیه سالاری شهیدان ملایر با بیان اینکه من هشت سال با دکتر پزشکیان در مجلس همکار بودم و یک مورد عدم صداقت در وجود او ندیدم، بیان کرد: او با مردم است و مطالبات مردم را پیگیری می‌کند، حرفهایی می‌زند که حرف دل ملت است، وعده‌های آنچنانی نمی‌دهد و بر مبنای کار کارشناسی و تخصصی حرف می‌زند، او می‌تواند کشورداری کند و از تمام نیروهای متخصص قرار استفاده می کند.

دبیر کل حزب مردم سالاری با تاکید بر اینکه پزشکیان حتی از اصولگرایان نیز استفاده می‌کند و آنها در سراسر کشور برایش ستاد زدند، گفت: دکتر پزشکیان می‌خواهد یک انسجام و اتحاد ملی را ایجاد کند.

کواکبیان افزود: هر کدام از شما یک نفر هستید، اگر کسی در مرحله قبل رای نداده، او را آشتی دهید و به او بفهمانید که اشتباه می‌کند پای صندوق رای نیاید.

۳ تشکل اصولگرا از جلیلی حمایت کردند

جامعه روحانیت مبارز، کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه‌قاره هند، مجمع اسلامی دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور حمایت خود را با صدور بیانیه برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 1403 اعلام کردند.

اعلام حمایت وحید حقانیان از پزشکیان: پزشکیان هم اصولگرا، هم اصلاح طلب و مهمتر از همه مردمی است؛ آینده بهتر با انتخاب دکتر مسعود پزشکیان

وحید حقانیان نوشت: سلام. مشارکت بالاتر هدف دور دوم، با رای به دکتر پزشکیان، در جهت بالا بردن عزت مقام  معظم رهبری. از انتخاب آقای رئیسی تا این دوره، پنج میلیون رای از سبد آراء اصولگرایان کم شده است و به جای رئیس جمهور، همه نابسامانی‌ها را از چشم مقام معظم رهبری می‌بینند. پزشکیان هم اصولگرا، هم اصلاح‌طلب و مهمتر از همه مردمی است و به خروج ایران از انزوا فکر می‌کند. آینده بهتر با انتخاب دکتر مسعود پزشکیان. یا علی مدد

پیش بینی عباس عبدی:  به نظرم بخش اعظم مرددین در انتخاب نامزد، در مرحله جدید از تردید بیرون خواهند آمد

عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی نوشت: کارشناسان نظرسنجی به این نتیجه رسیدند که مرددین در انتخاب نامزد که حدود ۱۸٪ رای دهندگان و ۹٪ واجدین حق رای بودند تا لحظه آخر نتوانستند بر تردید خود غلبه کنند و این مانع شرکت آنان شد. به نظرم بخش اعظم این گروه در مرحله جدید از تردید بیرون خواهند آمد. دلیلش را خواهم گفت.

زیدآبادی : پورمحمدی تنها کاندیدایی بود که با قدرت سخنوری‌اش، آسیب‌ها را بیان کرد

احمد زیدآبادی  روزنامه نگار و فعال سیاسی نوشت: مصطفی پورمحمدی در بین نسل جدید چهره‌ای ناشناخته بود و برای نسل‌های قبلی هم آوازۀ دلپسندی نداشت. از آنجا که او به صورت فردی وارد انتخابات شده بود، از همان ابتدا توسط احزاب و گروه‌های سیاسی نادیده گرفته شد. اما پورمحمدی تنها کاندیدایی بود که با قدرت سخنوری‌اش، آسیب‌ها را بیان کرد.

پزشکیان: اگر چیزی از بیت‌المال برداشته‌ام، اعدام کنند

مسعو پزشکیان نامزد دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بیایند بگردند؛ اگر چیزی از بیت‌المال برداشته‌ام، مرا جلوی چشم مردم اعدام کنند

تاجیک:  قشر خاکستری متفاوت شده

محمدرضا تاجیک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصولگرایان نتوانستند رای پشت سر رئیسی را ریکاوری کنند .

او افزود:  قشر خاکستری متفاوت شده، جامعه به محرک جدید نیاز دارد

به گفته تاجیک جامعه به بلوغی رسیده که دیگر به راحتی از سوی شخصیت‌ها تحریک‌ به مشارکت نمی‌شود

او افزود: پیروز انتخابات کسی است که شرایط «آستانه‌ای» امروز را درک کند

دعوت حسن روحانی از مردم برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری 

من رأی دادن را قبل از آنکه وظیفه بدانم حق افراد می‌دانم. اما ما به جز حق، در برابر «کشور» خود (که فراخ‌تر از جناح و قوم و قشر و حتی حاکمیت است) مسئولیت و حتی تکلیف (مدنی) داریم. ایران خانه مشترک همه ماست و در برابر سیلی ویرانگر نمی‌توانیم بگوییم ما مسئولیت نداریم. در برابر سوراخ کردن این کشتی همه ما مسئولیم و نمی‌توانیم بگویم به ما ربطی ندارد. یا همه با هم غرق می‌شویم یا همه با هم به ساحل می‌رسیم.

امروز دو نامزد داریم که یکی تحریم در سیاست خارجی و اقتصاد را نعمت می‌داند و دیگری آن را فاجعه می‌داند. یکی قطع رابطه با جهان را فرصتی می‌پندارد و دیگری آن را از دست دادن فرصت‌ها می‌خواند. هنر یکی دیوار کشیدن و حصار کشیدن دور ایران است و هنر دیگری برداشتن دیوارها و حصارها با کمک بهترین دیپلمات‌ها و کارشناسان است.

ملت عزیز ایران! امروز شما در برابر دو انتخاب قرار دارید:
یکم. مشارکت یا تحریم (انتخابات)
دوم. تحریم یا تعامل با جهان
انتخاب بین پیشرفت واقع‌بینانه و یا عقب‌گرد خیالبافانه
انتخاب بین تعامل عزتمندانه یا تحقیر بین‌المللی
انتخابی که دو گزینه روشن و صریح در برابر شما دارد و با هر انتخاب؛
میان «رأی دادن و ندادن»،
میان نامزد اول و نامزد دوم
می‌توانید سرنوشت حداقل یک دهه آینده خود را رقم بزنید.

جلیلی وارد شهر گرگان شد

سعید جلیلی نامزد راه یافته به دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه یازدهم تیرماه ماه جهت سخنرانی انتخاباتی وارد شهر گرگان مرکز استان گلستان شد.

طیب نیا: به پزشکیان رای خواهم داد/ از درد و رنج مردم خبر دارم

طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و دارایی دولت حسن روحانی گفت: از درد و رنج مردم خبر دارم و وظیفه‌ی خود میدانم فعالیت موثری داشته باشم.

علی طیب نیا مهر گفت: به آقای پزشکیان رأی خواهم داد چون معتقد به همه‌ی مردم ایران است، چون خودش را خدمتگذار ملت ایران می‌داند، چون ملت ایران با خودی و ناخودی تقسیم نمی‌کند و انشاالله در پرتو حیات ایران بتوانیم آینده مناسبی را برای شهروندانمان رعایت کنیم

باهنر :کاندیداها در مناظره‌ها بگم بگم و افشاگری نکنند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: کاندیداها بدانند داستان افشاگری و لو دادن همدیگر، افشاگری و بگم بگم و به طور فرض رکب زدن را پیش نکشند که این اقدام‌ها سرمایه اجتماعی را تخریب می‌کند.

محمدرضا باهنر افزود: کاندیداها بدانند داستان افشاگری و لو دادن همدیگر و مسائل نظیر آن در مسیر انتخابات و مناظره‌ها اگر خدای ناکرده اتفاق بیفتد به سرمایه اجتماعی ضربه می‌زند. یعنی در نگاه مردم که تماشاگر و نظاره‌گر این حرف‌ها هستند، بیش از آن‌که رقیب تخریب شود، خود فرد گوینده تخریب می‌شود.

او گفت: بهتر این است که دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با رزومه و کارهای خودشان و از تأثیراتی که در گذشته در جریان اداره مملکت داشتند، بگویند. داستان افشاگری و بگم بگم و به طور فرض رکب زدن را پیش نکشند، این اقدام‌ها سرمایه اجتماعی را تخریب می‌کند و ظلم عظیمی به نظام جمهوری اسلامی است.

باهنر ادامه داد: خواهش من این است که ان‌شاءالله دو نامزد بیش از مرحله اول رعایت حال همدیگر را بکنند و بیش از آنها حال شنوندگان و مردمی که مناظره‌ها را می‌بینند، مراعات کنند و به تعبیر حضرت امام خمینی رحمت الله علیه عالم مظهر خداست در عالم و در محضر خدا معصیت نکنید. ان‌شاءالله خداوند توفیق دهد و آینده خوب و بهروزی تمام برای ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی آرزومندم.

تکذیب انتساب افراد مختلف به ستاد جلیلی در برناه‌های اینترنتی

ستاد انتخاباتی سعید جلیلی هرگونه انتساب اشخاص و افراد مختلف به این ستاد برای حضور در برنامه‌های اینترنتی را بدون معرفی رسمی، تکذیب می‌کند.

رونوشت به شورای نگهبان، سپاه پاسداران، دستگاه های امنیتی و دفتر رهبر معظم انقلاب

سیدمحمد صفی در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این روغن و گوشت و برنج و نخود و لوبیا که به نام «سعید جلیلی» در روستاها توزیع می شود، از کمیته امداداست یا خیرات و مبرات است برای شادی روح مرحوم رئیسی، نمی دانم. هرچه هست فریب روستائیان است برای خرید رأی.

تبلیغ طلاب برای انتخابات

همزمان با اعزام طلبه به نقاط مختلف کشور برای تبلیغ جلیلی، دروس هفته جاری حوزه علمیه قم تعطیل شد

معاونت آموزش حوزه علمیه قم اعلام کرد: با توجه به ضرورت نقش آفرینی طلاب و اساتید در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری و حضور در میدان جهاد تبیین، دروس هفته جاری ششمین دوره تابستانه طلاب حوزه علمیه قم تعطیل شد.

پورمحمدی: همه برنده ایم

مصطفی پورمحمدی نامزد مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  ️‏برنده یعنی؛ همه کسانی که راه‌های مختلفی برای مشارکت برگزیده‌اند،

‏امروز، مهم‌ترین اتفاق، همان چیزیست که همه درباره آن اتفاق نظر داریم: مشارکت حداکثری در انتخاباتِ جمهوری‌ اسلامی ایران.

حزب مؤتلفه اسلامی از سعید جلیلی اعلام حمایت کرد

حزب مؤتلفه اسلامی با صدور بیانیه‌ای حمایت خود از سعید جلیلی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: بخشی از مردم از حکمرانان طلاق گرفته‌اند؛ حتی برخی خانواده‌های مذهبی و متدین هم قهر کرده‌اند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نمایندهادوار سابق رشت گفت: اگر واقعا پزشکیان سر کار نمی‌آمد و جریان اصلاحات پشت او نمی‌ایستاد و استادان دانشگاه و گروه‌های مرجع وارد میدان نمی‌شدند، معلوم نبود چه فاجعه مشارکتی در انتخابات بروز می‌کرد.

او افزود: بخشی از مردم ایران، از حکمرانان‌شان طلاق گرفته‌اند. بنابراین باید زمینه رجوع مردم را فراهم کرد. برای این منظور باید کار کرد. باید مشکلات مردم را حل و فصل کرد. باید زمینه برداشتن تحریم‌ها را فراهم کرد تا نگاه مردم به حاکمیت و مسئولان تغییر کند.

به گفته او در این مرحله آقای پزشکیان هم باید با صراحت مطالبات مردم را بیان کنند. با گروهی طرف هستیم که شاید در ظاهر نشانه‌های دین بر پیشانی داشته باشند، اما برای انجام هر عمل خلافی، توجیهی خواهند داشت.‌

ربیعى: کلید واژه دولت سوم روحانی را با هر دروغ‌پردازی، کانون عملیات روانی قرار مى‌دهند

علی ربیعی سخنگوی دولت حسن روحانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: عملیات‌های روانی بر پایه دروغ و با دو محتوا کلید خورده است. چندی پیش شنیدم در جلساتی تصمیم گرفته‌اند کلید واژه دولت سوم روحانی را با هر دروغ‌پردازی، کانون عملیات روانی قرار دهند. می دانم که بدون تردید دولت پزشکیان، دولت اول خودش با استفاده از ظرفیت تمامی ایرانیان خواهدبود. از دیروز هم موضوع گران شدن بنزین را محور قرار داده اند. در مورد بنزین هم همان خواهد شد که در میزگرد  اقتصادی بیان کرد. تصمیمات دولت پزشکیان بر مبنای کار کارشناسی و همراه با مراقبت از زندگی مردم خواهد بود.

نامزدهای انصرافی در انتخابات ریاست‌جمهوری شرعا و قانونا باید خسارت بیت‌المال را بپردازند

روزنامه اطلاعات نوشت: ️انصراف هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اگر پس از استفاده از امکانات صدا و سیما انجام شود به لحاظ فقهی و قواعد حقوق خصوصی و نیز بر اساس قواعد حقوق عمومی موجب ضمان و مسئولیت مدنی آنها شده و جبران خسارت وارده به بیت المال ضروری است.

به قانونگذار توصیه می‌شود برای شفافیتِ قوانین و جلوگیری از سوء استفاده های مشابه، قانون مزبور را – برای هفتمین بار- به گونه‌ای اصلاح کند که اولاً هر یک از مفاهیم واصطلاحات «کاندیدا»، «داوطلب» و« نامزد» در این قانون به صورت دقیق تعریف شوند و ثانیا اجازه انصراف افراد، محدود به «دوره داوطلبی» آنها باشد و در«دوره نامزدی» و خصوصاً به محض استفاده از امکانات عمومی و صدا و سیما انصراف آنها منوط به تعیین ترتیباتی برای”جبران خسارت وارده”به بیت المال باشد وثالثا برخی محرومیتها از حقوق اجتماعی برای منصرفین پیش بینی شود تا شاهد فساد و تضییع بیت المال نباشیم.

سخنگوی ستاد انتخابات: جلیلی و پزشکیان می‌توانند تبلیغات انتخاباتی را آغاز کنند

مهدی اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: با تایید دور اول انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، نامزدهای دور دوم ( سعید جلیلی و مسعود پزشکیان) می‌توانند تبلیغات خود را آغاز کنند.

 پزشکیان یک اصولگرای معتدل است/او صددرصد اصلاح طلب نیست

سخنگوی ستاد اصولگرایان پزشکیان با اشاره به شکل گیری این ستاد، گفت: آقای ناطق‌نوری به این فکر افتاد که اصولگرایان را در حمایت از پزشکیان وارد میدان کنند.

عزت‌الله یوسفیان ملا روز یکشنبه در نشست خبری ستاد اصولگرایان حامی مسعود پزشکیان، گفت: این طور جا افتاده بود که آقای پزشکیان صد در صد اصلاح‌طلب است.

او با بیان اینکه ظلم به آقای پزشکیان است که کسی فکر کند او فقط اصلاح‌طلب است، افزود: وی شخصیتی معتدل دارد و اگر حرف حقی گفته شود نگاه نمی‌کنند که از کدام جریان گفته شده است.

سخنگوی ستاد اصولگرایان پزشکیان بیان کرد: ما او را یک اصولگرای معتدل می‌دانیم. آقای پزشکیان اگر در مجلس تشخیص می‌داد، فردی از هر جریانی لیاقت دارد به او رای می‌داد. آقای ناطق‌نوری به این فکر افتاد که اصولگرایان را در حمایت از پزشکیان وارد میدان کنند.

قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها برگزار شد

آیین قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سازمان صداوسیما با حضور نمایندگان نامزدها برگزار شد.

براساس قرعه‌کشی انجام‌شده، سعید جلیلی به‌عنوان نامزد شماره یک و مسعود پزشکیان به‌عنوان نامزد شماره دو تعیین شدند که روند پاسخگویی‌شان در مناظرات و برنامه‌های آنها در جدول اعلامی ستاد انتخابات صداوسیما بر اساس شماره‌های اعلامی پخش خواهد شد.

بر این اساس روز سه‌شنبه ـ ۱۲ تیر ماه ـ پیش از آغاز مناظره دوم، پخش مستند نامزد ۲ که به مسعود پزشکیان اختصاص دارد، از ساعت ۱۹ الی۱۹ و ۳۰ دقیقه و پخش مستند نامزد ۱ که به سعید جلیلی اختصاص دارد، از ساعت ۲۰ الی۲۰ و ۳۰ دقیقه روی آنتن می‌روند.

چهارشنبه، ۱۳ تیر نطق نامزد ۱ که به سعید جلیلی اختصاص دارد، به صورت زنده از ساعت ۱۹ الی ۱۹ و ۳۰ دقیقه روی آنتن خواهد رفت.

همچنین نطق نامزد ۲ نیز که به مسعود پزشکیان اختصاص دارد، زنده از ساعت ۲۰ الی ۲۰ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود.

موضع‌گیری جدید مسعود پزشکیان درباره محدودیت‌های اجتماعی

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تضمین می دهم که تمام دولت در برابر گشت های اجباری، فیلترکردن و فیلترشکن بازی و فشارهای بیرونی در همه جلسات تمام قد بایستد.

شکایت زنگنه از جلیلی و زاکانی 

بیژن زنگنه وزیر پیشین نفت از علیرضا زاکانی و سعید جلیلی شکایت کرد . او در این شکایت تقاضای تعقیب کیفری کرده است.

پس از مطرح شدن پرونده کرسنت در مناظرات تلویزیونی و بحث‌های پیرامون آن، بیژن زنگنه از سعید جلیلی و علیرضا زاکانی شکایت کرد.

‌‎طیب‌نیا آمد! حجت بر همه آنهایی که می‌گفتند پزشکیان برنامه ندارد تمام شد

صادق الحسینی اقتصاددان در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: طیب نیا آمد! حجت بر همه آنهایی که می گفتند پزشکیان برنامه ندارد تمام شد. بهترین وزیر تاریخ اقتصاد ایران از سال 1348 فرمانده اقتصادی پزشکیان خواهد بود! وزیر اقتصاد جلیلی کیست؟ یاسر جبرائیلی    انتخاب باشماست

دلار 62 هزار تومان 

زهیر موسوی روزنامه نگار سابق در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پس از حضور سعید جلیلی در بازار تهران دلار از 62 هزار تومان عبور کرد.

حضور جلیلی در بازار تهران 

سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز یکشنبه دهم تیر ماه با حضور در بازار تهران، با کسبه و مردم دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلیلی در این دیدار خطاب به بازاریان گفت: این بازدید بیشتر به این منظور است که حرف بازاریان را بشنوم. من گوش شنوا دارم و آمده‌ام دغدغه شما را بشنوم چراکه معتقدم بازار قلب اقتصاد است.

تاکید جبهه پایداری بر وحدت اصولگرایان در دور دوم انتخابات

جبهه پایداری انقلاب اسلامی درباره ضرورت وحدت اصولگرایان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:  موسم کنونی، موسم حرف و حدیث و لجاجت، تصمیم‌گیری‌های فردی، بی‌توجهی به مصالح کشور و بی‌اعتنایی به وظیفه همگانی در رفع مشکلات کشور مخصوصا رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیست بنابراین از همه مردم شریف و بصیر ایران اسلامی می‌خواهیم همچون اعلام صریح و قابل تقدیر حمایت همه نامزدهای جبهه انقلاب از جناب دکتر سعید جلیلی، با رأی منسجم خود و ترغیب همه مردم برای رأی به ایشان، نگذاریم این انقلاب بر خلاف وصیت امام خمینی رضوان اللّه تعالی علیه ‌به دست نااهلان و نامردمانی بیفتد که در دوران حضورشان کشور را معطل و به مرز اشباع ناکارآمدی رساندند.

واکنش سیدعباس صالحی به قهر برخی افراد با صندوق رای؛ فردا شاید برای تاسف‌خوردن خیلی دیر باشد!

سیدعباس صالحی نماینده مقام معظم رهبری در روزنامه اطلاعات در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: کسانی که (در انتخابات ریاست جمهوری) شرکت نکردند چونان کسانی که شرکت کردند اقدام شهروندی خویش را انجام دادند و تصمیم‌شان محترم است، اما یادآور می شود که قهر با صندوق مشکلی را حل نمی کند. فردا می تواند خیلی دیر برای تاسف و اندوه باشد. به آینده ایران بیشتر بیندیشیم.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی از جلیلی حمایت کرد

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از سعید جلیلی اعلام کرد. در این پیام خطاب به اعضای شوراهای ائتلاف سراسر کشور آمده است: اعضای شورای ائتلاف در همه سطوح کلیه امکانات خود را برای حمایت از برادر گرامی جناب آقای دکتر سعید جلیلی به کار گیرند و مردم عزیز را نیز به مشارکت پر شور در مرحله دوم انتخابات دعوت کنند.

افت 9 درصدی مشارکت اصولگرایان 

عبدالناصر همتی در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «افت ۹ درصدی مشارکت مردم و کاهش رأی مجموع اصول گرایان به حدود نصف رأی ۲۲/۵ میلیون آنها در ۱۴۰۰، چیزی جز نتیجهٔ جمع بندی مردم نسبت به عملکرد سه ساله ایشان در اقتصاد و جامعه نیست.»

مرور درس‌های ۸ تیر

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «درس‌های ۸ تیر را به فضل الهی مرور خواهیم کرد. از آقای پورمحمدی تشکر کردم. از او خواستم مجموعه‌ی اظهاراتش در رقابت‌ها را تدوین و منتشر کند.

ایران متعلق به همه است

محمد جواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: برنده انتخابات مهم است اما مهمتر از آن، آن ۶۰ درصد نورچشمانی هستند که تصمیم گرفتند در انتخابات حاضر نشوند. ایران متعلق به همه است، متعلق به همه این ۶۰ درصد هم

ابطحی: نتیجه پزشکیان و جلیلی دو مسیر کاملا جدا در برابر ملت قرار داده

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی، ضمن تحلیل چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: « پیشتازی پزشکیان، تا دوهفته پیش غیر قابل تصور بود. آمد و خیلی از مردم هم امدند. اما اکثریت ۶۰ درصدی همچنان قهر ماندند. کسانی قهر ماندند که می‌توانستند پزشکیان را در مرحله اول راهی پاستور کنند. نتیجه پزشکیان و جلیلی دو مسیر کاملا جدا در برابر ملت قرار داده است.

واکنش حامی رسانه‌ای قالیباف پس از بیانیه حمایت از جلیلی

وحید ایمانی حامی رسانه‌ای قالیباف پس از بیانیه حمایت او از جلیلی در رشتته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ضمن احترام و خداقوت به آقای قالیباف و همه آنهایی که برای اعتلای کشور و سعادت ایران عزیر تلاش کردند، خودکشی بخاطر ترس از مرگ را حاصل اشتباه و کج اندیشی سیاسی می دانم!  من خودکشی نمی کنم.

دعوت قاضی‌زاده هاشمی برای حمایت از سعید  جلیلی

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد مستعفی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: « و لا تکونوا کالذین تفرقوا و اختلفوا من بعد ما جاءهم البینات …»

وظیفه امروز همه دلسوزان حمایت از کاندیدای جبهه انقلاب است. از ملت بزرگ ایران، هوادارانم و از سایر برادرانم آقایان قالیباف، زاکانی و ستادهای انتخاباتی ایشان می خواهم از برادر گرانقدر آقای دکتر سعید جلیلی حمایت کنند.

تلاش ستادهای تبلیغاتی دکتر ‎زاکانی برای پیروزی سعید جلیلی

لطف الله فروزنده رئیس ستاد علیرضا زاکانی نامزد مستعفی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در دور دوم انتخابت، ضمن حمایت قاطع از دکتر سعید جلیلی اعلام می دارد: کلیه ستادهای تبلیغاتی دکتر زاکانی در سراسر کشور با تمام توان و ظرفیت برای پیروزی کاندیدای جبهه انقلاب تلاش خواهند کرد.

قالیباف: همه تلاش کنیم دکتر جلیلی رئیس دولت آینده شود

محمدباقر قالیباف بیانیه ای در حمایت از سعید جلیلی نامزد مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صادر کرد. در بخشی از بیانیه قالیباف آمده است: راه هنوز پایان نیافته است و علی رغم اینکه اینجانب برای شخص پزشکیان احترام قائل هستم، اما بدلیل نگرانی از برخی اطرافیان ایشان، از همه نیروهای انقلابی و حامیان خود می‌خواهم که کمک کنند  تا جریانی که مسبب بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و سیاسی امروز ما است، به عرصه قدرت باز نگردند بنابراین همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شوند.

محمود صادقی: پزشکیان‌می تواند برنده مرحله نهایی انتخابات باشد

محمود صادقی نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:‌ در انتخابات چهاردهم با وجود مشارکت 40 درصدی، دکتر پزشکیان اکثریت آرا را به دست آورد. این پیروزی بزرگی برای او و اصلاح طلبان است. پزشکیان می‌تواند با جلب ارای بخشی از کسانی که به هر دلیل در مرحله اول رای ندادند و بخش تکنوکرات و میانه ارای قالیباف، پیروز مرحله نهایی باشد.

چرا انتظار مشارکت بالا دارید؟

حسام الدین آشنا در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: وقتی ۳۵ سال همواره بر سر جمهور کوبیدید که رئیس‌جمهور کاره‌ای نیست چرا انتظار مشارکت بالا دارید؟

پیام تسلیت پزشکیان در پی شهادت مظلومانه نیروهای انتظامی شهرستان راسک به دست اشرار جنایت‌کار

مسعود پزشکیان شهادت مظلومانه نیروهای غیور انتظامی شهرستان راسک به دست اشرار جنایت‌کار در حین صیانت از صندوق‌های رأی را تسلیت گفت.

ظریف شهادت مأموران انتظامى هنگام حراست از آراى مردم را تسلیت گفت

محمدجواد ظریف وزیرخارجه سابق کشورمان در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس شهادت مأموران انتظامى هنگام حراست از آراى مردم را تسلیت گفت و نوشت: درود بر غیور مردان نیروی انتظامی که برای ایران و پاسداری از مردم سالاری جان خود را تقدیم کردند. اجازه دزدی آرای مردم دلاور سیستان و بلوچستان را ندادند و در این راه به درجه رفیع شهادن نائل آمدند. تسلیت به فرماندهی نیروهای مسلح، خانواده ها و همکاران این شهیدان والامقام.

علی ربیعی: پیام کسانی که مشارکت نکردند روشن و قابل دریافت است

علی ربیعی سخنگوی دولت حسن روحانی در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  چند روز، پیش نوشته بودم: «رقیب پزشکیان این چهار نفر نیستند! رقیب پزشکیان، ناامیدی از نتایج مشارکت است که آن هم برآمده از کارشکنی ها در گذشته و در مقابل با رای مردم و همچنین عملکرد جریان یک دست شده سال های اخیر است.»

پیام کسانی که مشارکت نکردند، واضح، روشن و قابل دریافت است. باید از خودمان بپرسیم بر سر ایران و ارمان اصلی انقلاب یعنی « حق تعیین شرنوشت شهروندان به شیوه انتخابات» چه آمده است؟!

پس از اعتراضات ۱۴۰۱ ثابت شد انقلاب به جایی نمی‌رسد و تنها راه نجات، اصلاحات است

روزنامه اعتماد نوشت: پس از جنبش زن، زندگی، آزادی ثابت شد انقلاب به جایی نمی‌رسد و تنها راه نجات، اصلاحات است. جبهه اصلاحات نیز منسجم و محکم در کنار مردم ایستاد و با یک تصمیم طلایی، شرکت در انتخابات را مشروط اعلام کرد. سیدمحمد خاتمی که پیش از این با بیانیه معروف خود اعلام موضع کرده بود، مواضع محکم جبهه اصلاحات را پذیرفت و با صراحت هرگونه تصمیم خود را منوط و هماهنگ با مواضعی که جبهه اصلاحات اتخاذ کند، کرد. این هماهنگی موجب یکپارچگی پیش از اعلام‌ صلاحیت نامزدها شد و نامزدهای اصلاح‌طلب متوجه شدند که انسجام لازم در تصمیم طلایی مشارکت مشروط در انتخابات وجود دارد.

اختلافات را کنار بگذاریم

مالک شریعتی نماینده ادوار مجلس در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس  با هشتگ نه به دولت سوم روحانی نوشت: بزرگان و یاران انقلابی!

از امروز (قالیباف=جلیلی= شهید رئیسی ) است. آسیب شناسی مشارکت را عقب بنیدازیم . اختلافات را کنار بگذاریم و محبت را جایگزین کنیم. بدترین حالت را برای دور دوم در نظر بگیریم. ارای قهر کرده با صندوق را اضافه کنیم. مثل 84 خانه به خانه تبلیغ کنیم

دولت سوم روحانی خطرناک است

رضا سیفی در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به دور از همه اختلافات و برای انقلاب باید برویم پای کار اقای جلیلی. دولت سوم روحانی خطرناک است.

فضایل جلیلی را برای مردم بیان کنیم

امین توکلی در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس با عنوان وحدت نوشت: مرحله دوم فرصت یکی شدن و همدلی برای تداوم راه شهید جمهور است . سلوک شهید را الگو قرار دهیم کنار هم قرار بگیریم با مردم سخن بگوییم. فضایل دکتر جلیلی را برای مردم بیان کنیم. جهاد تبیین در ذکر معایب تشکیل دولت سوم روحانی و فرصت برای تداوم راه شهید محور اصلی گفت و گو ها باید باشد

سیدیاسر جبرائیلی:مشارکت ۴۰ درصدی نتیجه حمله مغول‌وار به معیشت ملت است

سیدیاسر جبرائیلی، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مشارکت 40 درصدی نتیجه هیچ چیزی نیست جز حمله مغول وار به معیشت ملت با تصمیم سازی نئولیبرال های ریشدار و سر به سجود آیه خوان. راه احیای جمهوریت، از عدالت می گذرد…

وی همچنین نوشت: دوران نرد عشق باحتن با سرمایه داران و رای خواستن از مستضعفان به پایان رسیده است.

 مسعود پزشکیان بر مزار شهید امیرعبداللهیان

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر مزار شهید حسین امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی حاضر شد.

زائران عتبات کجا رأی دهند؟

هم‌زمان با آغاز رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۲۰ هزار ایرانی با کاروان‌های رسمی یا به صورت انفرادی به عتبات سفر کرده‌اند. در عراق به منظور سهولت اخذ رأی برای زائران «در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا ۸ پایگاه اخذ رأی» با هماهنگی دولت عراق پیش‌بینی شده است.

شعبه‌های اخد رأی ریاست جمهوری ایران در عراق در «شهر نجف» در سرکنسولگری ایران در نجف به نشانی مدینه قدیمه محله الحویش و هتل بستان به نشانی خیابان بنات الحسن بعد از خیابان رسول واقع شده است.

همچنین زائران حاضر در «شهر کربلا» می‌توانند با حضور در سرکنسولگری ایران در کربلا به نشانی حی الاسکان، چادرهای اسکان  باب القبله حرم حسینی در باب القبله حرم امام حسین علیه‌السلام، هتل لؤلؤالبحر در خیابان علقمی و هتل جواهر در خیابان شهدا رأی خود را در صندوق‌ها بیندازند.

در «شهر سامرا» در نزدیکی حرم امامین عسکریین علیهماالسلام و در «شهر کاظمین» در حسینیه الصدر در باب المراد حرم امامین جوادین علیهماالسلام شعبه‌های اخذ رأی پیش‌بینی شده است

قهر با صندوقِ رای راه‌حل نیست

محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه سابق کشورمان بعد از انداختن رای خود در صندوق گفت: دلخوری‌هایی وجود دارد اما قهر با صندوقِ رای راه‌حل نیست

او افزود: همه پای صندوق رای بیایند تا آیندۀ بهتری رقم بزنیم.

مخبر:‌ هیچ نگرانی به لحاظ امنیتی در کشور نداریم

محمد مخبرسرپرست ریاست‌جمهوری با حضور در وزارت کشور وبعد از انداختن رایش در صودوقو بازدید از روند چهاردهمین انتخابات دوره ریاست جمهوری گفت: امیدوارم شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

او افزود: در انتخاباتی که تا الان اتفاق افتاده مردم غیرتمندانه حضور پیدا کردند و این مولفه امنیت و اقتدار کشور را به خوبی رقم زدند.

مخبر بیان کرد: از وظایفی که دولت و حکومت دارد یکی بحث این است که بستر این حماسه و حضور را دولت مهیا کند و با تلاش‌های خوبی که وزیر کشور فرمانداران تا دهیاران انجام دادند این کار به خوبی انجام گرفت.

به گفته او نکته دیگری که از وظایف دولت و حکومت است بحث امنیت انتخابات است که بسیار خوب تدارک دیده شده است و هیچ نگرانی به لحاظ امنیتی در کشور نداریم.

پوشش گسترده اخبار انتخابات ایران در رسانه‌های مطرح عربی/ توجه ویژه به گرایشات سیاسی نامزدها

سایت شبکه المیادین به صورت لحظه به لحظه و فوری اخبار مربوط به حضور رهبر معظم انقلاب در پای صندوق رأی و سخنان ایشان در زمان انداختن رأی به صندوق را مخابره کرد.

بخش عربی ایندیپندنت: حدس زدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران در سایه رقابت این نامزدها دشوار است.

الجزیره: پخش کلیپ ویدئویی از شرح حال سیاسی چهار نامزد انتخابات ایران.

روسیا الیوم: روند اخذ رأی در خارج از ایران به صورت رسمی در نیوزیلند آغاز شد.

بخش عربی فرانس ۲۴: موضوعات اقتصادی و حقوق زنان در کنار تحولات منطقه از مهم‌ترین مسائلی به شمار می‌رود که با این دور از انتخابات همراه شده است.

بخش عربی بی بی سی: شهروندان ایرانی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق‌های رأی می‌روند.

العربیه: مشخص نیست آیا نتیجه انتخابات در دور نخست معلوم می‌شود یا خیر.

الحره: روز قبل ۲ تن از نامزدهای انتخابات انصراف خود را اعلام کردند.

تکذیب اعلام نتایج صندوق‌های خارج از کشور‌

«علیرضا محمودی» مسئول برگزاری انتخابات خارج از کشور گفت: تا کنون رای گیری در هیچ یک از شعب اخذ رای در خارج از کشور به پایان نرسیده است و ایرانیان مقیم کماکان در حال مشارکت در انتخابات هستند.

اخبار منتشر شده از نتایج برخی شعب خارج از کشور صحت نداشته و در این کشورها کماکان چندین ساعت به پایان رای گیری زمان باقی است.

به محض پایان رای گیری در هر شعبه خارج از کشور نتایج به ستاد انتخابات خارج از کشور و متعاقبا به وزارت کشور اعلام خواهد شد.

چگونه نزدیک‌ترین صندوق رای‌ را پیدا کنیم؟

مردم می‌توانند از طریق پیام‌رسان‌های ایتا، گپ، ویراستی نزدیک‌ترین شعبه رای‌گیری به محل خود را روی نقشه پیدا کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات : هیچ نامزدی انصراف نداده است/ همچنان چهار نامزد در صحنه حضور دارند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: تا این لحظه هیچ انصراف جدیدی از سوی نامزدها به ستاد انتخابات کشور واصل نشده است و همچنان ۴ نامزد به عنوان نامزدهای نهایی در انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری حضور دارند.

محسن اسلامی گفت: مبنای نهایی تعداد نامزدها، همچنان همان اطلاعیه آخر ستاد انتخابات کشور است.

آخرین اخبار انتخابات را در این بسته خبری دنبال کنید؛ جلیلی و قالیباف ماندند / زاکانی و قاضی‌زاده منصرف شدند

رسایی: سعید جلیلی به هیچ وجه کناره‌گیری نمی‌کند

حمید رسایی با انتشار پیامی تصویری اعلام کرد که سعید جلیلی به هیچ وجه من الوجوه کناره گیری نمی کند و مردم به شایعات توجهی نکنید.

نیکزاد: به شایعات انصراف قالیباف توجه نکنید

نیکزاد رئیس ستادانتخابات محمدباقر قالیباف گفت: مردم به شایعات انصراف قالیباف توجه نکنند؛ ایشان با عهدی که با مردم برای تشکیل دولت انقلابی بسته است تا پایان پایبند است.

فریدون عباسی: جلیلی کنار نمی‌رود؛ قالیباف در قوه‌مقننه بماند

رئیس کمیته انرژی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی گفت: سعید جلیلی با قدرت در عرصه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری باقی می‌ماند و از قالیباف هم انتظار داریم تا برای اتحاد جبهه انقلاب، در قوه مقننه به فعالیت خود ادامه دهد.

قالیباف: تا آخر می‌ایستم

محمدباقر قالیباف شمن تشکر از زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی، تاکید کرد: تا آخر ایستاده‌ایم تا دولتی کارآمد و انقلابی تشکیل شود.

توئیت پزشکیان خطاب به زاکانی: نموندی دیگه!

مسعود پزشکیان در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با کنایه به انصراف زاکانی از ادامه رقابت‌های انتخاباتی، نوشت: نموندی دیگه! پوششی دوم انصراف داد.

کناره‌گیری زاکانی برای وحدت نیروهای انقلاب

زاکانی: تا پایان زمان قانونی رقابت ماندم اما تداوم راه شهیدرئیسی مهمتر است.

از جلیلی و قالیباف می‌خواهم وحدت کنند و مطالبه بحق نیروهای انقلاب را بی پاسخ نگذارند و مانع از تشکیل دولت سوم روحانی شوند.

از مردم عزیز و هواداران سپاسگزارم و از ملامت‌ها نمی‌هراسم.

وحدت از بین رفت / تضرع در جبهه اصولگرایان

استاد محمدرضا عابدینی مدرس در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: متاسفانه دیروز سازوکار وحدت از بین رفت! دوستان توسل به امیرالمومنین (ع) و تضرع به درگاه الهی را فراموش نکنند. به تبلیغ نامزد مورد حمایت خود با تفکر انقلابی بپردازید و از تخریب یکدیگر به شدت بپرهیزید.

وحید یامین‌پور فعال سیاسی اصولگرا و معاون امور جوانان وزارت ورزش هم با بازنشر توئیت استاد عابدینی نوشت: سازوکار وحدت از بین رفت! نامزد مورد حمایت خود را تبلیغ کنید و از تخریب بپرهیزید.

انتصاب رئیس ستاد ملی طلایه‌داران ستاد انتخابات قالیباف

حمزه صفربیگی دبیر ستادهای مردمی محمدباقر قالیباف در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حکمی مسعود دشتی درخشان را به عنوان رئیس ستاد ملی طلایه داران صنعت نفت در این ستاد قالیباف منصوب کرد.

اعلام حمایت ناطق نوری از مسعود پزشکیان

حجت‌الاسلام ناطق نوری در دیدار با اعضای جبهه اصلاح طلبان ایران از مسعود پزشکیان اعلام حمایت کرد.

میرشمسی رئیس ستاد قاضی‌زاده هاشمی: نیروهای انقلاب نگرانند که پیروزی به شکست مبدل شود/ الان موقع اقدام است نه تصمیم

محمدرضا میرشسمی رئیس ستاد قاضی‌زاده هاشمی در رشته توئیتی در شبکه احتماعی ایکس نوشت: پیروزی در دست جبهه انقلاب است اگر به موقع و درست تصمیم بگیرید. نیروهای انقلاب بشدت نگرانند که تحلیل غلط آقایان منتج به پراکندگی در جبههانقلاب شود و این پیروزی را به شکست بدل کند. بنابراین اگر می خواهیم قصه ما صحبت تاریخ نشود همین الان وقت اقدام است و موقع تصمیم . وگرنه ….

حمایت روحانی از پزشکیان: به کسی رأی دهیم که مصمم است سایه تحریم را از سر مردم بردارد

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در پیامی ویدئویی درباره چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، حمایت خود را از دکتر مسعود پزشکیان اعلام کرد و از مردم خواست روز جمعه هشتم تیر به این کاندیدا که دارای صفاتی چون صداقت، شجاعت و وفاداری به منافع ملی است، رأی دهند.

ما باید روز جمعه به کسی رأی بدهیم که مصمم است سایه تحریم را از سر مردم ایران بردارد. مصمم است برجام را احیا کند. به کسی رأی بدهیم که به دنبال آن خواهد بود به FATF ملحق شویم و مشکلات بانک‌ها و روابط بانکی را به حل‌وفصل برساند.

من از مردمی که خواهان تعامل سازنده با جهان و خواهان اعتدال در داخل کشور هستند، می‌خواهم که روز جمعه به دکتر مسعود پزشکیان رأی بدهند.

حضور پزشکیان بر مزار شهید رئیسی

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سفر به مشهد مقدس  بر سر مزار شهید آیت الله رئیسی در حرم مطهر رضوی حاضر شد.

تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما از تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: نامزدها در گفت و گوی «رو به دوربین» آخرین صحبت‌هایشان را با مردم در میان خواهند گذاشت

محمدصالح مفتاح  افزود: در این برنامه رسانه ملی به هر نامزد 15 دقیقه فرصت داده می شود تا صحبت کنند.

او با بیان اینکه اگر مشکلی پیش نیاید، این برنامه امروز پخش خواهد شد، گفت: این گفت‌وگوها ساعت 18 امروز پخش اول آن خواهد بود و اگر ما همین 6 نامزد را در نظر بگیریم، یک ساعت و نیم این بسته پایانی تبلیغاتی نامزدها از شبکه اول سیما پخش خواهد شد و باقی شبکه‌ها بازپخش آن را در دستور کار قرار دادند که تا پاسی از نیمه‌شب و بعد از فوتبال در شبکه سوم سیما بازپخش آنها را داریم.

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما ادامه داد: فردا صبح هم یک بازپخش دیگری برای ساعات پایانی در نظر گرفتیم که این گفت‌وگوهای نامزدها با مردم را پخش خواهیم کرد.

مفتاح همچنین خاطرنشان کرد: امروز نیز برنامه «بدون تعارف» را خواهیم داشت که پس از بخش خبری 20 و 30 پخش خواهد شد و بعد از آن هم آخرین قسمت گفت‌وگوی ویژه خبری خواهد بود.

شریعتمداری: ائتلاف نامزد‌های اصولگرا یک ضرورت اسلامی و انقلابی است

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: ائتلاف نامزدهای جبهه انقلاب یک ضرورت اسلامی و انقلابی است و نادیده گرفتن آن از سوی هرکه باشد، بی‌توجهی آشکار به این مبانی و اصول تلقی می‌شود.

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در این روزنامه نوشت: ائتلاف نامزدهای جبهه انقلاب یک ضرورت اسلامی و انقلابی است و نادیده گرفتن آن از سوی هرکه باشد، بی‌توجهی آشکار به این مبانی و اصول تلقی می‌شود. از این روی چنانچه برخی از نامزدها در جریان مناظره‌ها از باقی ماندن خود در عرصه خبر داده‌اند، نباید – خدای نخواسته- کناره‌گیری به نفع دیگری را بی‌توجهی به قول پیشین خود تلقی کنند چرا که انسان‌های متعهد تغییر نظر برای تامین نتیجه شایسته را اقدامی خداپسندانه و بایسته می‌دانند.

در این یادداشت آمده است:

۱- در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ کارنامه برخی از مدعیان اصلاحات که در ستاد یکی از نامزدها حضور پیدا کرده بودند، دغدغه آنچه بعدها پیش آمد را قابل پیش‌بینی کرده بود. از این روی بود که ائتلاف سایر نامزدها ضروری به نظر می‌رسید. آن روزها در یادداشتی با عنوان «‌چرا نهر، رودخانه باشد‌» خطاب به آن طیف از نامزدها آورده بودیم: «‌میزان آرای هریک از شما برادران به یک « نهر آب‌» شبیه است. نهر‌ها وقتی با یکدیگر فاصله دارند، هرچند هم که پُر شمار باشند، به آسانی قابل عبور خواهند بود ولی اگر با یکدیگر جمع شوند و به هم بپیوندند، تبدیل به رودخانه می‌شوند و عبور از رودخانه به آسانی امکان‌پذیر نخواهد بود‌». برادران عزیزمان به آن توصیه مشفقانه توجهی نکردند و‌…

۲- آرایش کنونی صحنه انتخابات پیش‌روی نیز بار دیگر از ضرورت ائتلاف شماری از نامزدها خبر می‌دهد. پیش از این نیز در یادداشتی ضمن تاکید بر این نکته که «‌اگر برخی از سران و اصحاب فتنه و شماری از افراد بد سابقه که ده‌ها سند غیر قابل انکار از وابستگی و پادویی آنها برای دشمنان تابلو‌دار جمهوری اسلامی ایران حکایت می‌کند، به حمایت از یک کاندیدا به صحنه نیامده بودند، نوشتن این وجیزه ضرورتی نداشت‌…‌» بر لزوم ائتلاف تاکید ورزیده و خطاب به نامزدهای مورد اشاره آورده بودیم:‌ «‌با حفظ احترام همه نامزدها، باید گفت؛ اگر حضور و ادامه گفتمان شهید رئیسی عزیز را که ترجمان دیگری از گفتمان امام و انقلاب و رهبری است، می‌خواهید و به آن اعتقاد راسخ دارید -که می‌دانیم دارید-‌ باید به ائتلاف تن بدهید و در غیر این‌صورت، با عرض پوزش و خدای نخواسته روی تاکیدهای مکررتان بر ادامه راه شهید رئیسی غباری از خدشه می‌نشیند‌».

۳- این روزها برخی از مدعیان اصلاحات و اعضای دولت آقای روحانی که مسئولیت‌های ستاد انتخاباتی آقای پزشکیان را بر عهده ‌دارند حلقه‌ای از یک عملیات روانی را به صحنه آورده‌اند و در تبلیغات انتخاباتی برای ایشان با کنایه‌های آنچنانی اعلام می‌کنند که نامزدهای چندگانه جبهه انقلاب در پوشش نامزدهای نیابتی به صحنه آمده‌اند! و برای اثبات ادعای خود می‌گویند که آنها در روزهای پایانی منجر به روز انتخابات، از صحنه بیرون می‌روند!  نامزدهای یاد شده نیز که می‌دانند نیابتی نیستند، برای اثبات جایگاه خود، تاکید می‌کنند که قصد کناره‌گیری ندارند! این گفت و شنید در جریان مناظره‌های انتخاباتی نیز اتفاق افتاده است. و اما، باید توجه داشت که این ترفند روانی برای پیشگیری از ائتلاف نیروهای مورد اشاره است. با این توضیح که آنها را بعد از اعلام عدم کناره‌گیری در حالتی از رودربایستی قرار داده و مانع از ائتلاف و کناره‌گیری آنها شوند! استفاده از این ترفند نیز به وضوح نشان می‌دهد که مدعیان اصلاحات و غربگراها تا چه اندازه از ائتلاف نیروهای انقلاب نگرانند.

۴- و اما، با این توضیح ضروری که شخص آقای پزشکیان را منهای همراهان بد‌سابقه ایشان در دایره انقلاب ارزیابی می‌کنیم، باید گفت؛ ائتلاف نامزدهای جبهه انقلاب یک ضرورت اسلامی و انقلابی است و نادیده گرفتن آن از سوی هرکه باشد، بی‌توجهی آشکار به این مبانی و اصول تلقی می‌شود. از این روی چنانچه برخی از نامزدها در جریان مناظره‌ها از باقی ماندن خود در عرصه خبر داده‌اند، نباید – خدای نخواسته- کناره‌گیری به نفع دیگری را بی‌توجهی به قول پیشین خود تلقی کنند چرا که انسان‌های متعهد تغییر نظر برای تامین نتیجه شایسته را اقدامی خداپسندانه و بایسته می‌دانند. از حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه پرسیده بودند «‌آقا! این چه جمله‌ای است که می‌گویند، مرد آن است که از حرفش بر نگردد‌»؟! و امام راحل در جواب فرموده بودند؛ «‌اتفاقاً بر عکس است. مرد آن است که از حرفش برگردد. اگر مطلبی را که بیان کرده مطلب خلافی بوده یا مطلب درستی نبوده است، اگر از حرف خود برگردد، این مرد است‌».

واکنش جلیلی به کناره‌گیری خود: محکم تا آخر ایستاده ایم

سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به کناره‌گیری خود گفت: محکم تا آخر ایستاده‌ام.

پیام ویدئویی سیدمحمدخاتمی درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

سیدمحمدخاتمی  رئیس جمهور اسبق درباره چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پیام ویدئویی منتشر کرد.

سیدمحمدخاتمی در پیام ویدئویی، با اشاره به فسادستیزی و شایسته‌سالاری دکتر پزشکیان در کنار ویژگی‌های برجسته راستگویی، پاکدستی، پاکدامنی، مردمداری و عدالتخواهی خاطرنشان کرد: آمدن و آوردن رویکردی به صحنه که درد مردم را دارد و عزم آن را دارد که با کمک خود مردم و فرزندان شایسته مردم به درمان بپردازد و ان‌شاءالله شجاعت اقدام را دارد، امیدبخش و نویددهنده به آینده‌ای بهتر است.

وی افزود:‌ در انتخابات گذشته رأی ندادم و با اکثریتی که احساس می کند گوشی برای شنیدن صدای او و دست توانایی برای رفع مشکلات او وجود ندارد همصدا شدم. اینک فرصتی پیش آمده که امیدوارم روزنه ای باشد به فضایی که در آن صدای اکثریت شنیده شود و تفاوتی هرچند اندک در فضای کنونی پدید آید

خاتمی گفت: پزشکیان راستگو، پاکدست، پاکدامن، مردمی، عدالت‌خواه، فسادستیز و شایسته‌سالار است

وی افزود: این بنده کوچک خداوند که خیر و پیشرفت کشور و سربلندی ملت و والایی و توانمندی جامعه را می‌خواهد به جناب دکتر پزشکیان رأی خواهد داد.

واکنش پسر حمید نوری به اشتباه قاضی‌زاده هاشمی

مجید نوری پسر حمید نوری به اشتباه  سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در یکی از مناظره‌ها واکنش نشان داد: پدر من هیچوقت دیپلمات نبوده است.
مجید نوری در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: در مناظره  کاندیداهای محترم انتخاباتی آقای قاضی‌زاده هاشمی به اشتباه پدر من را دیپلمات دولت آقای روحانی معرفی کردند؛ در حالی که پدر من در دهه ۶۰ کارمند دادستانی انقلاب بودند و از سال ۷۱ به بعد در بخش خصوصی و غیردولتی اشتغال دارند و هیچ وقت دیپلمات نبودند.

دکتر روحانی:  چرا مسائلی که ضربه اصلی آن به ملت بود را ادامه دادید؟/ توبه کنید، از ملت عذرخواهی کنید

حسن روحانی رئیس جمهور سابق گفت: چرا FATF را نگذاشتید؟ چرا به همه بانک‌ها ظلم کردید، چرا به ملت ظلم کردید، چرا به تجارت خارجی ظلم کردید؟ چرا نگذاشتید مردم به راحتی بتوانند صادرات و واردات کنند؟

او افزود: بعضی از افرادی که در مجمع بودند و مخالفت کردند، همان‌هایی هستند که قبلاً نامه نوشته بودند FATF برای کشور ضروری است، اما آنجا به اطرافیانشان گفتند چون این دولت روحانی است باید مخالفت کنیم و بایستیم.

روحانی بیان کرد: واقعاً معنی اپوزیسیون بودن و مخالف دولت بودن اینست که به تاریخ و کشور و ملت لطمه بزنند؟ مردم را فقیر کنند؟

او گفت: توبه کنید. از ملت عذرخواهی کنید. گرچه نه توبه شما قبول می‌شود، نه ملت عذر شما را قبول خواهد کرد.

ظریف: به من گفتند معنای قرآن را نمی‌فهمی! یک وقتی این چیزها را می‌فهمیدیم قرار بود بیاییم هم سلک روحانیون بشویم

محمدجواد ظریف وزیر خارجه دولت دوازدهم در گردهمایی روحانیون حامی پزشکیان گفت: من شاگرد همه علما هستم، این روزها هم به تحریف قرآن و همه چیز متهم شدم.

ظریف افزود: می بینیم یک سری علما می گویند «تو بی خود کردی معنای قرآن را هم نمی‌فهمی و راجع به قرآن صحبت می کنی.». ببخشید البته یک وقتی این چیزها را می فهمیدیم قرار بود بیاییم هم سلک شما روحانیون بشویم. دست ما را اینجوری کرد و شدیم این.

علی اکبر صالحی : ملت با حضور در میدان خواسته خود را با رای پیاده کنند/ اگر پای صندوق رای نیاییم و بی‌تفاوت به سرنوشتمان باشیم دشمنان ما را می‌شکنند

علی اکبر صالحی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی، این دوره از انتخابات را فرصتی برای حضور دوباره مردم در صحنه دانست و گفت: ملت با حضور در میدان خواسته خود را با رای پیاده کنند.

وی افزود: اکنون ۶ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری داریم که هر کدام می‌توانند نماینده طیفی از مردم باشد و مردم هر فردی را بنا تشخیص خود برگزیند بنابراین ضرورت دارد تا به میدان بیایند.

حمایت حاج منصور ارضی از سعید جلیلی

حاج منصور ارضی مداح صاحب‌نام‌ اهل بیت (ع)، شامگاه دوشنبه در مراسم عید غدیر در مسجد ارک تهران، حمایت خود را از سعید جلیلی اعلام کرد.

فرزند شهید سلیمانی: مدیر باید امتحان داده باشد

زینب سلیمانی فرزند شهید سلیمانی در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در بیانات شهید قاسم سلیمانی مدیر باید خلاق، نوآور و امتحان داده باشد. با تلاش بر بحران پیروز شود. خدمت به مردم را عبادت بداند. نترسد و نترساند. از کار ملت گره‌گشایی کند. این صفات را باید در کارنامه عملی مدیران جستجو کرد.

حمایت ۵۰۰ تن از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس از قالیباف

تعدادی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای از محمدباقر قالیباف در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری حمایت کردند.

برپایی دو صندوق رای انتخابات ریاست‌جمهوری در مالزی

ولی الله محمدی نصرآبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور با انتشار پیامی تصویری در حساب رسمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی در فضای مجازی، نوشت: دو صندوق رای در مالزی؛ یکی در محل سفارت در کوالالامپور و دیگری در شهر جهور در جنوب این کشور و مرز سنگاپور از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد ازظهر جمعه پیش‌رو (هشتم تیر) آماده اخذ رای از هموطنان خواهد بود. نزدیکی شعبه اخذ رای در شهر جهور (Johor ) جنوب مالزی و در مرز سنگاپور فرصت را برای هم‌وطنان ساکن سنگاپور فراهم می‌کند تا بتوانند رای خود را در این صندوق بیندازند.

زمان انصراف فرا رسیده است؟ / یامین پور از قالیباف و سعید جلیلی عکس گذاشت

وحید یامین‌پور فعال رسانه‌ای اصولگرا و معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصویری از سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف در فضای مجازی منتشر کرد و نوشت:

حُسنت به اتفاقِ ملاحت جهان گرفت

آری، به اتفاق، جهان می‌توان گرفت

زیدآبادی: هندوانهٔ سرباز یا سربسته؟

‌احمد زیدآبادی فعال سیاسی و روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در واکنش به اظهارات محمود کریمی که سعید جلیلی را هندوانه در بسته دانسته بود در کانال تلگرامی خود نوشت: نمی‌دانم چرا عده‌ای اصرار دارند سعید جلیلی را «هندوانهٔ سربسته» وصف کنند.

با توضیحاتی که مصطفی پورمحمدی داد، مشخص شد نزدیک ۲۰ سال است که آقای جلیلی تمام آنچه را که «می‌خواهد و می‌تواند» به تمام و کمال بروز داده و نکتهٔ مجهولی در این باره از خود باقی نگذاشته است.

نکتهٔ مجهول واقعی در حقیقت آن است که وی این همه قدرت و نفوذ را از کجا آورده و چرا کارهایش از نگاه عموم چنان پنهان مانده است که از او به عنوان هندوانهٔ سربسته یاد شود.

مخالفت محمود کریمی با جلیلی: به هندوانه در بسته نمیشه رای داد!

‌محمود کریمی، مداح معروف شب گذشته در مراسم عید غدیر هیات مکتبه الزهرا گفت: من گرچه با آقای قالیباف اختلاف سلیقه دارم، ولی این باعث نمیشه آینده کشور رو فدای اختلاف سلیقه خودم با ایشان بکنیم.

وی در کنایه‌ای به سعید جلیلی گفت: کار رو باید دست متخصص داد و به هندوانه در بسته نمی‌شود رای داد

عباس عبدی: اصولگرایان فکر می کنند دروغ بگویید مردم باور می کنند؟

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اشتباه اصولگرایان این است که هنوز به سیاست رسانه ای «روایت محور» معتقدند و گمان دارند اگر دروغ بگویند مردم باور می‌کنند. نظرسنجی‌ها نشان داد که همان آرای اندکی که داشتند به دلیل رفتار زشتشان در مناظره‌ها کاهش یافت.

میراحمدی: انتخابات  ذر سلامت کامل برگزار می شود

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور از آماده بودن همه امکانات و تجهیزات برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: اطمینان می دهم که این انتخابات در سلامت کامل برگزار می‌شود.

مجید میراحمدی افزود: به هر 6 کاندید گفته شده است که می توانند در ستاد انتخابات در روز رای گیری نماینده داشته باشند. احراز هویت الکترونیکی به سلامت این انتخابات کمک می کند.

به گفته او بیش از 220 هزار نفر نیروی انتظامی و بسیج از امنیت شعب اخذ رأی مراقبت خواهند کرد.

او  گفت ما آماده  برگزاری انتخابات را در صورت دو مرحله ای شدن داریم.

نامه سوم دفتر روحانی به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری:  هنوز مصادیق توهین برای شما آشکار نشده است؟ 

متن کامل نامه به این شرح است:

بسمه تعالی

کمیسیون محترم بررسی تبلیغات انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری

با سلام

احتراماً پیرو دو نامه قبلی و طبق ماده ۶۴ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، درخواست تخصیص فرصت به دکتر حسن روحانی جهت پاسخ به توهین‌ها و اتهامات برخی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در جریان سه دور مناظره پخش شده را تکرار می‌کنیم.

آیا هنوز برای کمیسیون محترم آشکار نشده که اظهارات برخی نامزدها در جریان مناظره مصداق بازر توهین و هتک حرمت است؟ آیا نام بردن و نمایش عکس، انتساب ادعاهای خلاف واقع به رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم، کاربرد عباراتی چون دوران سیاه و اسفناک برای دولت تدبیر و امید، دروغ و تهمت درباره منتسبین ایشان و… از نظر آن کمیسیون مصداق توهین و هتک حرمت نیست؟ اگر نیست حداقل جهت راستی‌آزمایی ادعاهای آماری برخی نامزدها، فرصتی تخصیص دهید که واقعیت‌ها را طبق ارقام حقیقی و آمار معتبر به استحضار مردم عزیز ایران برسانیم.

با توجه به اینکه امشب چهارمین و فردا آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود، زمان چندانی برای پاسخگویی این کمیسیون محترم باقی نمانده و باید تا قبل از ظهر فردا تصمیم‌گیری و اقدام شود.

استنکاف این کمیسیون محترم در تخصیص فرصت به دکتر روحانی خود یک تخلف بزرگ بوده و حق شکایت برای ایشان محفوظ است.

این نوشتم تا بماند یادگار!

محمد مهاجر فعال سیاسی اصولگرا در رشته توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: آقای سعید جلیلی نه این دوره و نه هیچ دوره دیگری رئیس جمهور نخواهد شد. او تکلیف داشت نامزد شود و حالاهم تکلیف دارد رئیش جمهور نشود. این نوشتم تا بماند یادگار!

۸ صبح پنجشنبه؛ پایان تبیلغات انتخاباتی 6 نامزد ریاست جمهوری

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تبلیغات انتخاباتی 6 نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ( 7 تیرماه)  به پایان می رسد

محسن اسلامی عصر امروز در نشست با خبرنگاران  اظهار کرد: اسلامی در ادامه، گفت: روز جمعه ۸ تیر راس ساعت ۸ صبح انتخابات در سراسر کشور و خارج کشور آغاز می‌شود. ۱۰ ساعت مدت زمان اخذ رأی است، اما تشخیص تمدید بر عهده وزیر کشور است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون یا شناسنامه یا کارت ملی باید توسط رأی‌دهنده ارائه شود. در خارج از کشور که ۳۴۴ شعبه اخذ رأی داریم، احراز هویت با گذرنامه انجام می‌شود. توصیه ما این است که رأی دهندگان با کارت ملی در شعب حضور یابند.

به گفته اسلامی کسانی که متولد ۸ تیر ۸۵ به قبل هستند، می توانند در انتخابات شرکت کنند. کسانی که در مرحله اول شرکت نکردند، در مرحله دوم می توانند شرکت کنند.

وی درباره فرآیند اعلام کناره‌گیری نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: خود نامزدهای انتخابات یا از طریق نماینده خود و به صورت کتبی باید به ستاد انتخابات کناره گیری خود را اعلام کنند. در قانون سقف زمان انصراف اعلام نشده است.

اسلامی افزود: در کانادا مجوز انتخابات از سوی دولت مربوطه صادر نشده و انتخابات آنجا برگزار نمی شود، اما در آمریکا برگزار می شود. رأی‌دهندگان به صورت حضوری به شعب رفته و با گذرنامه می‌توانند رأی دهند

به گفته وی تعرفه‌های کاغذی مبنای رأی دهی است و احراز هویت هم الکترونیکی است تا از رأی تکراری  جلوگیری شود. درب صندوق رأی، آبی است و در همه استان‌ها و همچنین خارج کشور تعرفه‌ها و اقلام لازم انتخابات فرستاده شده است.

حضور حداکثری در انتخابات به رئیس‌جمهور برگزیده اقتدار بیشتری می‌دهد

محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس گفت: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی به رئیس‌جمهور برگزیده قطعاً اقتدار بیشتری می‌دهد و می‌تواند کارها را بهتر و پرقدرت‌تر دنبال کند.

محمد اسماعیل کوثری افزود: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای از منظر بین‌المللی و دیپلماسی هم قابل‌اهمیت بالایی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید