پیروزی که فقط نتانیاهو به آن باور دارد!

«رژیم اشغالگر قدس سعی دارد فاجعه آفرینی اخیر خود در اردوگاه النصیرات در نوار غزه و به شهادت رساندن بیش از ۲۰۰ نفر را به مثابه یک پیروزی برای خودش جا بزند. موضوعی که حتی افراد و جریان های سیاسی فعال در عمق اراضی اشغالی نیز آن را قبول ندارند!»

ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی در قالب حملات سنگین به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، با به شهادت رساندن بیش از 200 نفر و البته به هلاکت رسیدن شماری از اسرای خود، توانسته 4 اسیر صهیونیست را آزاد کند. رویدادی که در پیِ وقوع آن جریان های سیاسی و رسانه ای همسو با دولت نتانیاهو، مانور تبلیغاتی گسترده ای را پیرامون آن به راه انداخته اند و سعی دارند به هر شکل ممکن از این رویداد یک پیروزی بزرگ برای خود بسازند.

با این حال، در همین آغاز کار، بسیاری از تحلیلگران و سیاستمداران ساکن در فلسطین اشغالی، به شدت به این رویکرد دولت نتانیاهو حمله کرده و آن را فریبکارانه خطاب کرده اند. به عنوان مثال، یائیر گولان رئیس حزب کار رژیم اشغالگر قدس در موضع گیری تاکید کرده که در شرایطی که بیش  از 120 اسیر صهیونیست در اسارت حماس هستنند، اینکه نتانیاهو از یک پیروزی بزرگ صحبت می کند چیزی جز یک فریبکاری قابل توجه نیست. یائیر گولان تصریح کرده که تنها سقوط دولت نتانیاهو است که می تواند راه نجاتی برای رژیم صهیونیستی باشد.

با این همه چندان نباید ادعاهای رژیم صهیونیستی در مورد کسب پیروزی به اصطلاح بزرگ این رژیم در جریان آزادسازی 4 اسیر صهیونیست را باورد کرد.

اولا، بیش از هشت ماه از آغاز جنگ غزه می گذرد. صهیونیستها در این هشت ماه نتوانسته اند کوچکترین دسترسی به اسرای خود داشته باشند و حتی اکنون نیز مقام های ارشد اسرائیلی اعتراف کرده اند که به واسطه کمک های گسترده آمریکا بوده که توانسته اند 4 اسیر اسرائیلی را آزاد کنند. اقدامی که البته با به شهادت رساندن بیش از 200 فلسطینی محقق شده و در نوع خود یک رسوایی و شکست اخلاقی بزرگ دیگر برای رژیم صهیونیستی را به ذهن مبتادر می کند. این شکست به قدری جدی بوده که حتی خودِ محافل سیاسی و اجتماعی رژیم صهیونیستی نیز بر آن صحه گذاشته اند.

دوم اینکه تنها اندکی پس از آغاز مانور تبلیغاتی رژیم اشغالگر قدس در مورد آزادی 4 اسیرش، جنبش حماس اعلام کرد که بمباران سنگین اردوگاه النصیرات موجب به هلاکت رسیدن شماری از دیگر اسرای اسرائیلی شده است. موضوعی که خیلی زود ادعاهای دولت نتانیاهو مبنی بر کسب یک پیروزی بزرگ را نقش بر آب کرد. در این میان، نکته جالب این است که هنوز هم پس از کسب به اصطلاح این پیروزی دولت نتانیاهو، مقام های نظامی و اطلاعاتی مخصوصا سابق ِرژیم صهیونیستی تاکید دارند که تنها راه آزادسازی اسرای اسرائیلی، مذاکره با حماس و رسیدن به یک توافق با مقاومت فلسطین است.

البته که دراین میان، برخی به این مساله اشاره داشته اند که سرو صدای های تبلیغاتی نتانیاهو و متحدانش صرفا با هدف منصرف کردن بنی گانتس وزیر جنگ سابق صهیونیست ها از عملیاتی کردن تصمیمش جهت خروج از کابینه جنگی اسرائیل در پی فرارسیدن ضرب الاجل وی در تاریخ 10 ژوئن به دولت نتانیاهو انجام می گیرد. بنی‌گانتس هشدار داده که اگر نتانیاهو نقشه راه و چشم اندازی مشخص را در مورد جنگ غزه تا تاریخ 10 ژوئن ارائه نکند، وی و حزبش از کابینه جنگی اسرائیل خارج می شوند.  مسائلی که همه و همه سیگنال های روشنی از ضعفِ رژیم صهیونیستی را مخابره می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید